dc.contributor.advisor | Günday, Rıfat | |
dc.contributor.author | Aycan, Ahmet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:28Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:28Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673973 | |
dc.description.abstract | Bilim ve teknolojinin hızlı gelişimi, teknoloji araçlarının hayatımızın her alanında yer alması bilgiye anında ve her yerde ulaşmamıza olanak sağlamaktadır. Avrupa da sanayi devrimi ile başlayan bilgi ve iletişim teknolojilerinin gelişim sürecinin, bugün dünya ülkelerinin kıyasıya yarıştığı bir rekabet ortamına dönüştüğünü görmekteyiz. Gelişmiş pek çok Avrupa ülkesi eğitim müfredatlarını oluştururken bilgisayar, internet ve çoklu ortam araçları gibi teknoloji ürünlerinden fazlasıyla yararlanmayı hedeflemektedir. Biz bu çalışmamızda erken yaşta yabancı dil eğitimi ve öğretiminin önemi üzerinde dururken, bilgisayar ve çoklu ortam araçlarının yabancı dil öğrenimine ne tür katkılar ve avantajlar sağlayabileceğini araştırdık. Çalışmamızın tamamında, pek çok bilimsel araştırma sonucu çocukların erken yaşlarda ikinci bir dili de kolaylıkla öğrenebileceği tezinizi yinelerken, bilgisayar, internet ve çoklu ortam araçlarının, okuma, yazma, dinleme ve konuşma gibi temel dil becerilerine yönelik ne gibi olumlu etkileri olabileceğini deneysel bir çalışma ile ortaya koymaya çalıştık. Bunun yanı sıra, dilbilgisi, kelime bilgisi ve sesbilgisi gibi üç alt becerinin gelişiminde teknoloji araçlarının sağlayabileceği katkılar üzerinde durduk. Bu bağlamda, özel bir ilköğretim okulunda 4. sınıf öğrencileri ile 8 hafta süren deneysel bir çalışma gerçekleştirdik. Oluşturulan deney ve kontrol gruplarıyla, müfredata uygun olarak seçilen 3 konu işlendi. Her iki grup içinde yöntem olarak ortak eylem odaklı yaklaşım temel alınırken, kontrol grubunda dinleme becerisi için bilgisayar ve yöntem kitabı, deney grubunda ise çoklu ortam araçlarının birçoğu ve farklı teknikler kullanıldı. Öntest ve sontest karşılaştırılmasından elde edilen sonuçlar değerlendirilerek, bilgisayar destekli yabancı dil öğretiminin geleneksel materyallerle sürdürülen öğretime kıyasla daha başarılı sonuçlar ortaya çıkardığı görülmüştür. Uygulanan tutum ölçeği ile test sonuçları karşılaştırıldığında, başarıyla tutum arasında anlamlı bir ilişki bulunamamıştır. Deney grubundaki öğrencilerin daha başarılı olmalarının bilgisayara karşı olan tutumla ilgisi olmadığı, bilgisayarın sınıf ortamında kullanılmasıyla başarının doğru orantılı olduğu sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | The rapid development of science and technology, the use of technological devices in every aspect of life allow us to access information in everywhere-at any time. The development process of information technologies beginning with the industrial revolution in Europe has turned into a competitive environment among the countries of the world. Today, a great number of developed European countries aim at benefiting from such technological devices as computer, internet and multimedia while developing their curriculum. In this study while emphasizing the importance of education and teaching foreign languages at an early age, we have investigated what advantages contributions the computer and multimedia devices may provide for teaching a foreign language. In this study, besides displaying the results of a great many of researches showing that children can learn a second language easily at an early age, we have tried to show in our experimental study the positive effects of use of computer, internet and multimedia devices to teaching such basic language skills as reading, writing, listening and speaking. Besides, we studied the contributions of technological devices to the development of the tree sub-skills namely grammar, vocabulary and phonetics. Therefore we conducted an experimental study with the fourth grade students in a private primary school. In the control and experimental groups we studied three topics chosen accordance with the curriculum while we used a method based on la perspective co-actionnelle in both groups, the computer only for listening and the guidebook were used in the control group, and in the experimental group, many of the multi-media tools and the different techniques were used. When the attitude scale and test results were compared, any significant relation between success and attitude was not found. It was concluded that there is no relation between students' success in the experimental group and their attitude towards computer, but the student success is directly proportional to the use of computer in the classroom environment. | en_US |
dc.language | French | |
dc.language.iso | fr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Fransız Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | French Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | Utilisation de l`ordinateur et du multimedia dans l`enseignement/apprentissage du fle aux enfants | |
dc.title.alternative | Çocuklara yabancı dil olarak Fransızcanın öğretiminde/öğreniminde bilgisayar ve çokluortam araçlarının kullanımı | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10017325 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 339938 | |
dc.description.pages | 156 | |
dc.publisher.discipline | Fransız Dili Eğitimi Bilim Dalı | |