Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Mevlüde
dc.contributor.authorÖzçakir Sümen, Özlem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:26Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:26Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673965
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı simetri konusunun GeoGebra yazılımıyla öğretiminin öğrencilerin matematik başarısına ve kaygısına olan etkisini belirlemektir. Araştırmada nicel araştırma yöntemlerinden ön test, son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Araştırma, Samsun il merkezindeki bir ilköğretim okulunda 2012-2013 eğitim-öğretim yılı, güz döneminde gerçekleştirilmiştir. Araştırmada, deney grubundaki ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerine simetri konusu bilgisayar destekli öğretim kapsamında GeoGebra yazılımıyla, kontrol grubuna ise resmi müfredat kapsamında yapılandırmacı yaklaşıma göre anlatılmıştır. Araştırmada ön test ve son test olarak kullanılmak üzere araştırmacı tarafından ?Simetri Başarı Testi? geliştirilmiştir. Simetri Başarı Testinin KR-20 güvenirlik katsayısı .88 olarak hesaplanmıştır. Araştırmada öğrencilerin matematik kaygılarını ölçmek için Bindak (2005) tarafından geliştirilen ve iç tutarlılık katsayısı .84 olan ?İlköğretim Öğrencileri İçin Matematik Kaygı Ölçeği? kullanılmıştır. İlk olarak okulun bilgisayar laboratuvarında deney grubundaki öğrencilere dört saat GeoGebra programının kullanımı öğretilmiştir. Daha sonra yıllık planda öngörüldüğü sürede üç ders saati süresi içerisinde simetri konusu deney grubuna ve kontrol grubuna anlatılmıştır. Öğrencilerle yapılan bilgisayar destekli eğitim sonrasında öğrencilerin derse ve GeoGebra yazılımına yönelik görüşlerini belirlemek amacıyla öğrencilerle yarı yapılandırılmış görüşmeler yapılmıştır. Araştırma sonucunda yapılandırmacı yaklaşımın ve GeoGebra yazılımının kullanıldığı bilgisayar destekli öğretimin öğrencilerin matematik başarılarını artırdığı sonucuna ulaşılmıştır. GeoGebra yazılımının yapılandırmacı yaklaşıma göre öğrenci başarısını daha fazla artırdığı görülmüştür. Yapılandırmacı yaklaşımla ve GeoGebra yazılımıyla işlenen derslerin öğrencilerin matematik kaygılarında herhangi bir değişikliğe neden olmadığı sonucuna varılmıştır. Ayrıca öğrenciler bilgisayar destekli öğretimle işlenen dersleri diğer yöntemlerle işlenen derslere göre daha kolay anlaşılır, faydalı, eğlenceli ve zevkli bulmuşlardır. Öğrenciler derslerde bilgisayar kullanımını gerekli bulmaktadır ve bundan sonra da bu yazılımla ders çalışacaklarını ifade etmişlerdir.Anahtar Sözcükler: Matematik Eğitimi Bilgisayar Destekli Öğretim GeoGebra SimetriMatematik Kaygısı
dc.description.abstractThe main aim of this research is to determine the effect of teaching the symmetry subject by GeoGebra software to students? mathematics success and anxiety. The research was conducted in a ?pretest-posttest control grouped half experimental pattern? from the quantitative research methods. The research has been done in a primary school that is in Samsun city center during 2012-2013 academic year. In the research the symmetry subject was taught by GeoGebra software within the context of computer assisted education to the experimental group and by constructivist instruction within the context of formal education curriculum to the control group. ?The Symmetry Success Test? is developed to use as pretest ve posttest in the research. ?The Mathematics Anxiety Scale For Primary School Students? (Bindak, 2005) whose reliability coefficient is .84, is used to assess the students mathematics anxiety. After the computer assisted education was executed, to determine the students? opinions about the lessons and GeoGebra software, semi-structured interviews was conducted with the students. The results of the research showed that constructivist instruction and GeoGebra software are also enhancing the student?s mathematics achievement. It was also seen that GeoGebra software is enhancing students? achievement more than constructivist instruction. And it is appeared that the lessons which are taught GeoGebra software and constructivist instruction have no effect on the students? mathematics anxiety. Moreover the students said that the lessons which are taught by GeoGebra is more useful, understandable and entertaining than the lessons which are taught by constructivist instruction.Keywords:Mathematics Education Computer Assisted Education GeoGebra SymmetryMathematics Anxietyen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleGeoGebra yazılımı ile simetri konusunun öğretiminin matematik başarısı ve kaygısına etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching symmetry subject by GeoGebra software to mathematics success and anxiety
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentSınıf Öğretmenliği Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSymmetry
dc.subject.ytmAnxiety
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.subject.ytmGeoGebra
dc.subject.ytmMathematics education
dc.identifier.yokid10014126
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345613
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess