dc.contributor.advisor | Tomak, Ali | |
dc.contributor.author | Varol, Gözde | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:24Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673957 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, günümüzde karşılaşılan, grafik tasarım terminoloji sorunu ve bu sorunun öğretim programlarına yansıması incelenmiştir. Bu nedenle, öncelikle Türkiye'de eğitim-öğretime devam eden tüm üniversitelerin web sayfaları gözden geçirilmiş, araştırma konusu kapsamındaki terminolojik kavramlara yer veren üniversiteler ve bu üniversitelerin ilgili fakülte ve bölümleri tespit edilmiştir. Türkiye'de, devlet ve vakıf üniversiteleri bir arada olmak üzere, lisans düzeyinde, araştırma konusu kapsamında 22 adet grafik, 23 adet grafik tasarım, 21 adet görsel iletişim tasarımı, 6 adet iletişim tasarımı, 2 adet görsel sanatlar ve tasarım; ve birer adet olmak üzere, iletişim ve tasarım, iletişim tasarımı ve grafik, sanat ve tasarım, iletişim tasarımı ve yönetimi, görsel iletişim ve tasarım, görsel iletişim, görsel sanatlar ve görsel iletişim tasarımı adlandırmasını kullanan toplam 12 farklı ilgili bölüm adlandırması ve 81 ilgili bölüm ile karşılaşılmıştır. Terminolojik adlandırmalardaki bu karmaşa, bölümlerin yer aldığı fakülte adlandırmalarında da mevcuttur. İlgili bölümler, Güzel sanatlar, iletişim , güzel sanatlar tasarım ve mimarlık, sanat ve tasarım, güzel sanatlar ve tasarım, mimarlık, tasarım ve güzel sanatlar, sanat ve sosyal bilimler fakülteleri olmak üzere, 7 farklı ilgili fakülte bünyesinde yer almaktadır. Bu araştırma, önlisans ve lisansüstü derecelere de taşınmış, ulaşılan bu ilgili bölümlerin, öğretim programları ve mesleki adlandırmaları da incelenmiş ve bu terminolojik karmaşanın gelecekte sebep olabileceği akademik ve mesleki problemlere değinilmiştir. Türkiye'de gözlenen bu durum, alanında tanınmış olan yurtdışındaki üniversitelerde de incelenerek, karşılaşılan durumun yalnızca Türkiye'de mi görüldüğü, yurtdışında da benzer durumların olabileceği düşüncesine yanıt aranmıştır. Grafik tasarım mesleğinin geleceği tehdit altında görülmektedir. Hem akademik açıdan, hem mezunların istihdam edilmesi bakımından, hem de kurumlar arası geçiş ya da lisansüstü düzeyde eğitime başvuru koşullarında oluşacak uyumsuzluklar açısından, bu terminolojik farklılıkların belirgin sorunlara sebep olabileceği öngörülmüştür. Grafik tasarımın yön aldığı gözlenen bu duruma ilişkin, üniversiteler çeşitli sempozyum ve konferanslara zaman zaman yer verebilir ve ortak çalışmalar yürütebilirler. Bu mesleğin geleceği için, sorunların göz ardı edilmemesinin gerekli olduğu düşüncesine varılmıştır. | |
dc.description.abstract | In this study, Nowadays, graphic design, studied the reflection of the terminology problem and education programs. Therefore, first of all universities in Turkey, continuing education in a revised website, terminological concepts within the scope of the subject of research in the universities and the universities, the faculty and departments that have been identified. At home, including a combination of state and private universities, graduate-level research within the scope of the 22 charts, 23 pieces of graphic design, visual communication design 21 pcs, 6 pcs communication design, visual arts and design two pieces, and each piece, including communication and design, communication design and graphic art and design, communication design and management, visual communication and design, visual communication, visual arts and visual communication design uses a total of 81 naming naming the department and 12 were recovered from the relevant department.Naming it terminological this mess, departments, faculties, including naming is also available. Related sections, the fine arts, communication, fine arts, design and architecture, art and design, fine art and design, architecture, design and fine arts, arts and social sciences faculties, including 7 of the faculty is different about. This research, undergraduate and graduate degrees as well moved, reached the relevant departments, training programs, and professional designations of this terminological confusion is also investigated and could lead to future academic and professional problems mentioned.This situation of domestic, foreign universities are well-known in the field of examining the situation encountered only be seen in the country, abroad, to the idea that similar situations can be sought. The future of graphic design profession is under threat. Both the academic point of view, both in terms of employment of graduates, as well as inter-pass or graduate-level education in terms of the application conditions, discrepancies occur, it is foreseen terminological differences can cause significant problems. On this issue in the observed direction of graphic design, universities and various symposiums and conferences from time to time may be executed through joint efforts. For the future of this profession, it is necessary not undermine the idea that the problems were drawn. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.subject | İletişim Bilimleri | tr_TR |
dc.subject | Communication Sciences | en_US |
dc.title | Yükseköğretim programlarına yansımaları açısından grafik tasarımın günümüzdeki terminoloji sorunu | |
dc.title.alternative | Graphic design reflections of in terms of higher education programs for today the problem of terminology | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10017477 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345618 | |
dc.description.pages | 80 | |
dc.publisher.discipline | Diğer | |