The role of using vocational texts in vocabulary teaching
dc.contributor.advisor | Şenel, Müfit | |
dc.contributor.author | Bozdoğan, Mustafa | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:24Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:24Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673956 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, İngilizce?yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler üzerinde mesleki metinlerin kelime tanıma ve hatırlamaya yönelik etkilerini araştırmaktır. 2011-2012 akademik yılı içinde yürütülen bu araştırma için Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü ikinci sınıf öğrencileri seçilmiştir. Uygulamaya başlamadan önce, çalışmaya katılan öğrencilerin hedef kelimeleri bilme düzeylerini belirlemek amacıyla bir ön-test uygulanmıştır. Uygulama on hafta süresince, önceden belirlenen on farklı mesleki metin üzerinde öğretim etkinlikleri gerçekleştirilerek yürütülmüştür. Uygulamadan sonra öğrencilerin kelime gelişimlerini ölçmek amacıyla aynı ön-test uygulamadan bir hafta sonra son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca rastgele seçilen sekiz öğrenci ile çalışmanın nitelik açısından bir değerlendirmesini yapmak üzere bireysel mülakat gerçekleştirilmiştir. Araştırma kontrol grupsuz ön-test, son-test model yöntemiyle yürütülmüş; verilerin analizinde SPSS 17.00 paket programı kullanılmıştır. Gerek nicel gerekse nitel verilerden elde edilen sonuçlar incelendiğinde, elde edilen bulgu şöyledir: İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere kelime öğretiminde mesleki metinleri kullanmanın öğrencilerin kelime becerileri gelişiminin üzerinde anlamlı etkisi vardır. Anahtar Sözcükler: Mesleki metinler, Kelime Becerileri Gelişimi | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to examine the effects of vocational texts in vocabulary recognition and retention on EFL learners. For the study carried out within the academic year of 2011-2012, the second year students from the Department of Psychology at the Facultyof Science and Arts at Ondokuz Mayıs University were chosen. Before carrying out the study, a pre-test was applied to the students to determine their knowledge of the target vocabulary items. Instruction was carried out in ten weeks by performing teaching activities on ten different vocational texts chosen in advance. After the instruction, the same pre-test was applied as a post-test in order to measure the students? vocabulary progress. Furthermore, in order to make a qualitative analysis of the study, individual interview was held with randomly selected eight students. The study has been conducted in pre-test, post-test model without a control group method; for the analysis of data, SPSS 17.00 software programme has been used. When the results gathered from both quantitative and qualitative data have been investigated, the finding is as follows: There is a significant effect of using vocational texts on the students? vocabulary skill progress in vocabulary teaching to EFL learners. Keywords: Vocational Texts, Vocabulary Skill Progress | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | İngiliz Dili ve Edebiyatı | tr_TR |
dc.subject | English Linguistics and Literature | en_US |
dc.title | The role of using vocational texts in vocabulary teaching | |
dc.title.alternative | Kelime öğretiminde mesleki metinler kullanmanın rolü | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10017267 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 345611 | |
dc.description.pages | 147 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |