Show simple item record

dc.contributor.advisorŞenel, Müfit
dc.contributor.authorBozdoğan, Mustafa
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:24Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:24Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673956
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, İngilizce?yi yabancı dil olarak öğrenen öğrenciler üzerinde mesleki metinlerin kelime tanıma ve hatırlamaya yönelik etkilerini araştırmaktır. 2011-2012 akademik yılı içinde yürütülen bu araştırma için Ondokuz Mayıs Üniversitesi Fen-Edebiyat Fakültesi Psikoloji Bölümü ikinci sınıf öğrencileri seçilmiştir. Uygulamaya başlamadan önce, çalışmaya katılan öğrencilerin hedef kelimeleri bilme düzeylerini belirlemek amacıyla bir ön-test uygulanmıştır. Uygulama on hafta süresince, önceden belirlenen on farklı mesleki metin üzerinde öğretim etkinlikleri gerçekleştirilerek yürütülmüştür. Uygulamadan sonra öğrencilerin kelime gelişimlerini ölçmek amacıyla aynı ön-test uygulamadan bir hafta sonra son-test olarak uygulanmıştır. Ayrıca rastgele seçilen sekiz öğrenci ile çalışmanın nitelik açısından bir değerlendirmesini yapmak üzere bireysel mülakat gerçekleştirilmiştir. Araştırma kontrol grupsuz ön-test, son-test model yöntemiyle yürütülmüş; verilerin analizinde SPSS 17.00 paket programı kullanılmıştır. Gerek nicel gerekse nitel verilerden elde edilen sonuçlar incelendiğinde, elde edilen bulgu şöyledir: İngilizce'yi yabancı dil olarak öğrenen öğrencilere kelime öğretiminde mesleki metinleri kullanmanın öğrencilerin kelime becerileri gelişiminin üzerinde anlamlı etkisi vardır. Anahtar Sözcükler: Mesleki metinler, Kelime Becerileri Gelişimi
dc.description.abstractThe purpose of this study is to examine the effects of vocational texts in vocabulary recognition and retention on EFL learners. For the study carried out within the academic year of 2011-2012, the second year students from the Department of Psychology at the Facultyof Science and Arts at Ondokuz Mayıs University were chosen. Before carrying out the study, a pre-test was applied to the students to determine their knowledge of the target vocabulary items. Instruction was carried out in ten weeks by performing teaching activities on ten different vocational texts chosen in advance. After the instruction, the same pre-test was applied as a post-test in order to measure the students? vocabulary progress. Furthermore, in order to make a qualitative analysis of the study, individual interview was held with randomly selected eight students. The study has been conducted in pre-test, post-test model without a control group method; for the analysis of data, SPSS 17.00 software programme has been used. When the results gathered from both quantitative and qualitative data have been investigated, the finding is as follows: There is a significant effect of using vocational texts on the students? vocabulary skill progress in vocabulary teaching to EFL learners. Keywords: Vocational Texts, Vocabulary Skill Progressen_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectİngiliz Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectEnglish Linguistics and Literatureen_US
dc.titleThe role of using vocational texts in vocabulary teaching
dc.title.alternativeKelime öğretiminde mesleki metinler kullanmanın rolü
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10017267
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345611
dc.description.pages147
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess