Show simple item record

dc.contributor.advisorÇolak, Mustafa
dc.contributor.authorBakir, Nevzat
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:24Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:24Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673955
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı öncelikle Alman Dili Eğitimi Anabilim Dallarında öğrenim gören öğrencilerin Almanca okuma ve anlama, ayrıca Alman kültürüne karşı tutumlarını tespit etmek ve bu konudaki eksikliklerini gidermek için önerilerde bulunmaktır. Ders içi okuma anlama etkinlikleri ile öğrencilerin Almanca metinlere ve buna bağlı olarak Alman kültürüne karşı ilgilerini artırmak ve zaten öğrenmekte oldukları dili ve kültürü bu bağlamda güçlendirmektir. Adayların Almanca metinlere ve bununla birlikte Alman kültürüne karşı tutumları tespit edilmeye çalışılmıştır. Örneklem olarak Ondokuz Mayıs Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Anabilim Dalından 1. Sınıfta öğrenim gören 55 öğrenci ile ders içi okuma etkinlikleri yürütülmüştür. Etkinlikler sonucu aynı öğrencilere bir tutum ölçeği uygulanmış ve sonuçlar değerlendirilmiştir. Adayların Almanca metinleri okuma ve anlamada zorluk yaşadıkları sonucuna varılmıştır. Bunun nedeni kısmen yeterli dil becerilerine sahip olmadıkları gibi Alman kültürü hakkında yeterince bilgiye sahip olmadıklarından kaynaklanmaktadır. Okuma becerileri dersinde uygulanan etkinliklerle öğrencilere metinlerden kültürlenme anlamında nasıl yararlanabileceği gösterilmiştir. Bunun sonucunda da öğrencileri okudukları metinleri hem okuma anlama hem de kültürel bağlamda nasıl daha iyi anlayacaklarını görmüşlerdir. Yabancı kültürü anlama etkinlikleri aynı zamanda kendi kültürünün de farkına varma ve kendi kültürünü de anlamadır. Bu nedenle adaylar kültürel karşılaştırmalar yaparak kültürel benzerlikler ve farklılıklar tespit ederek yabancı bir kültüre karşı hoş görü oluşturmaktadırlar. Sonuç olarak okuma becerisinin kullanılması yabancı dil öğretiminde önemli bir yer tutmaktadır. Yabancı Dil öğrenimi aynı zamanda kültür edinimidir. Dolayısıyla yabancı dil edinimi farklı kültürleri tanıma ve farklı kültürlere her yönü ile yaklaşmayı da içermektedir. Kültürlerarasılık kavramı ile açıklanan farklı kültürlerin yan yana kabul edilmesi yabancı dil için vazgeçilmezdir.
dc.description.abstractThe aim of this study is to determine the attitudes of pre-service German Language teachers toward reading and comprehension in German as well as German culture at first and then to make suggestions in order to fill the deficiency in this field. Moreover, the aim is to increase the pre-service language teachers? interest in Germen texts and thus, in German culture, through in-class reading comprehension activities and develop their skills. In this study, we tried to determine the subjects? attitude toward texts in German and German culture. The sample of the study consists of 55 freshman students from German Language Teaching Department. In-class reading activities have been used with these students. At the end of the study, the same students were given an aptitude test and the findings were evaluated.It is found that subjects have problems reading and comprehending texts in German. It is partially because of not having adequate language skills as well as not having enough knowledge on German culture. We have tried to show students how they can benefit from texts in terms of acculturation with the help of applied activities. As a result of this, the students have realized how they can better understand the texts they read in cultural context. Studying a foreign language has raised the awareness of students on their own culture a s well. Therefore, the subjects have developed tolerance for a foreign culture by making comparisons between the cultures. As a result, using reading skills has an important place in foreign language teaching. Learning a language means learning the target culture at the same time. Therefore, learning a language includes learning about different cultures and approaching them from different perspectives. Accepting the interaction between cultures, namely interculturality, is indispensible in foreign language teaching.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleInterkulturelles leseverstehen entwurf eines modells zur erweiterung des leseverstehens im interkulturellen ansatz
dc.title.alternativeKültürlerarası okuma kültürlerarası etkileşimli yabancı dil öğretiminde okuma becerisinin geliştirilmesi
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10019402
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid339939
dc.description.pages184
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess