İlk ve orta öğretim kurumları için yetiştirilecek sanat eğitimcisinin taşıması gereken nitelikler
dc.contributor.advisor | Seylan, Ali | |
dc.contributor.author | Erdoğan, Melike | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:23Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673953 | |
dc.description.abstract | Modern dünyada ve ülkemizde geçmişten günümüze sanat eğitimi anlayışlarındaki değişimler incelenerek, günümüz sanat eğitimi ile ilgili yeni arayışların ortaya çıkış sebepleri araştırılmıştır. Genel eğitim dizgesi içerisinde sanat eğitiminin sahip olduğu konumun genel bir çerçevesi çizilmeye çalışılmış, aynı zamanda da kendine özgü eğitim yasaları ve yöntemleri olan bir alan olarak da incelenmiştir. Yetiştirilmekte olan sanat eğitimcisinin almış olduğu eğitim- öğretim sürecini ve almış olduğu derslerin ilk ve orta öğretim kurumları sanat dersleri ile ne ölçüde paralellik gösterdiği incelenmiştir. Toplumun sosyal, ekonomik ve politik yönden gelişebilmesinde bireyin yaratıcı yönlerini güçlendirmesi anlamında büyük öneme sahip olduğu düşünülmektedir. Bu bağlamda sanat eğitimcisinin üstlenmiş olduğu rolde önem kazanmaktadır. Bu çalışmada ilk ve orta öğretim kurumlarında görev yapmak üzere yetiştirilecek sanat eğitimcisinin alana özgü niteliklerinin vurgusu çerçevesinde sahip olması beklenen kazanımlar ve nitelikler açıklanmıştır.Anahtar Sözcükler: Sanat eğitimi, sanat eğitimcisi, sanat eğitimcisi yetiştiren kurumlar. | |
dc.description.abstract | Scrutinizing of changes taking place in the art education in both Turkey and the modern world has led to investigating the reasons why new approaches to today?s art education have emerged. An overall framework has been determined for art education within the education system, Besides, it is examined as a field with unique education laws and methods. It is investigated at what extent pre-service art education is in compliance with art lessons in elementary and secondary schools. Strengthening creative aspects of individuals is crucial for social, economic and political development of a society. In parallel, the role assumed by art educators becomes even more important. In this study, attainment and quality expected from art educators is explained according to academic qualifications required of art educators to teach in elementary and secondary schools.KEY WORDS :Art education, art educator, art education institutions | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | İlk ve orta öğretim kurumları için yetiştirilecek sanat eğitimcisinin taşıması gereken nitelikler | |
dc.title.alternative | Required qualifications for art educators to teach in elementary and secondary schools | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 10019172 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 356223 | |
dc.description.pages | 98 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |