Ortaokul 7. sınıf matematik dersi alan-çevre ilişkisi konusunda oyun temelli öğretimin öğrenci başarısına etkisi
dc.contributor.advisor | Çalışkan Dedeoğlu, Nuray | |
dc.contributor.author | Bozoğlu, Ufuk | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:23Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:23Z | |
dc.date.submitted | 2013 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673952 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma ortaokul 7. sınıf matematik dersi alan çevre ilişkisi konusunda oyun temelli öğretimin öğrenci başarısına etkisini ortaya koymak amacıyla yapılmıştır. Araştırma, 2010 2011 Eğitim Öğretim Yılında Samsun İlinde bir yatılı ilköğretim bölge okulunda öğrenimini sürdüren, deney grubunda 22 ve kontrol grubunda 20 olmak üzere toplam 42 yedinci sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Araştırmada ön test son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Alan çevre ilişkisi konusu deney grubunda oyun temelli öğretim yöntemi ile işlenirken, kontrol grubunda ise etkinlik temelli öğretim yöntemi ile işlenmiştir. Deney ve kontrol gruplarına uygulamadan önce ön test ve uygulamadan sonra son test olarak araştırmacı tarafından geliştirilen geometri başarı testi uygulanmıştır. Geometri başarı testinden elde edilen veriler SPSS 13.0 paket programında t testleri ile analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre oyun temelli öğretim yönteminin uygulandığı deney grubu ile etkinlik temelli öğretim yönteminin uygulandığı kontrol grubu öğrencilerinin başarıları arasında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Bu sonuca dayanarak öğrenci başarısını artırmada oyun temelli öğretim yönteminin etkinlik temelli öğretim yöntemine göre daha etkili olduğu söylenebilir. Anahtar Sözcükler: Alan Çevre İlişkisi, Oyun Temelli Öğretim, Ortaokul 7. Sınıf, Matematik Öğretimi, Oyun | |
dc.description.abstract | The main aim of this study is to determine the effect of game based instruction on students achievement while teaching area-perimeter relationship in Mathematics at the 7 th grade elementary school. The research was carried out with 42 seventh grade students, 22 in experimental group and 20 in control group, who studied in a regional secondary boarding school in Samsun province in the 2010-2011 academic year. Quasi experimental pretest posttest control group design was used in research. The experimental group received game-based instruction while the control group was instructed with activity based instruction during the course of teaching area perimeter relationship. A geometry achievement test developed by the researcher was used as a pretest before the instruction and as a posttest after the instruction to both groups. The data obtained from the geometry achievement test was analyzed with the t tests in the SPSS 13.0 package program.According to the data supplied from the research result, a statistically significant difference was found in favor of the experimental group in the students' achievement between the control group with activity-based instruction and the experimental group with game based instruction. From these results, it can be concluded that the game based instruction is more effective than the activity-based instruction in terms of insreasing students' achievement.KEYWORDS: Area Perimeter Relationship, Game Based Instruction, 7th Grade, Mathematics Education, Game | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ortaokul 7. sınıf matematik dersi alan-çevre ilişkisi konusunda oyun temelli öğretimin öğrenci başarısına etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of game based instruction on students' achievement while teaching area-perimeter relationship in mathematics at the 7 th grade elemantary school | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.identifier.yokid | 10024344 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363168 | |
dc.description.pages | 134 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |