Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorTurkaya, Abdulkerim
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:23Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:23Z
dc.date.submitted2013
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673950
dc.description.abstractBu çalışmada, Türkiye?de meslek yüksekokullarında yürütülmekte olan grafik tasarımı programının, sektörel gereksinimler konusunda ortaya koyduğu ölçütler ile verilen eğitim-öğretim hizmetlerinin daha nitelikli olması açısından araştırılması amaçlanmaktadır. Bu amaç doğrultusunda, Türkiye?de 2013 yılı itibariyle grafik tasarımı eğitim-öğretimine devam eden devlet ve vakıf olmak üzere toplam 55 meslek yüksekokulu grafik tasarımı programı; belge tarama (kitap, dergi, makale, bildiri, yabancı kaynaklar vb) ile internet ortamında veri tarama ve toplama teknikleri gibi araştırma yöntemleriyle toplanmış ve incelenmiştir.Edinilen bulgular doğrultusunda, eğitim öğretimine devam eden devlet ve vakıf olmak üzere 55 ayrı meslek yüksekokulu grafik tasarımı programlarında, birbiriyle örtüşmeyen, içerik ve daha genel anlamda vizyon olarak birtakım farklılıkların olduğu tespit edilmiş, yaşanan sorunlar belirlenmeye çalışılmıştır. Çalışmada sorunun çözümüne katkı sağlayacak öneriler getirilmiştir.Anahtar Sözcükler: Meslek yüksekokulu, grafik tasarımı, teknik eğitim, iş gücü, bologna süreci
dc.description.abstractIn this study, it is aimed to provide continuity and better quality to the ongoing Graphic Design Programs in Vocational Schools with sectoral requirements criteria. In accordance with this purpose, 55 Graphic Design Programs in Vocational Schools have been viewed and on Internet documentaries, books, articles, magazines etc. have been researched by data collection techniques.The point that I am anxious to make is that these programs are unlike each other especially about context. In other words the vision of these programs have lots of differences.In this study, the suggestions about resolution of the problems are mentioned and thought to be helpful to resolve the problems.Key Words: Vocational school, graphic design, technical education, workforce, bologna processen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleÜlkemizde sektörel gereksinimler ekseninde meslek yüksekokulları grafik tasarımı programları
dc.title.alternativeIn our country vocational schools of graphic design programs requirements in the axis of industry
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10020625
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid345609
dc.description.pages78
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess