Show simple item record

dc.contributor.advisorKumcağız, Hatice
dc.contributor.authorTekin Çatal, Meliha
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:21Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:21Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673943
dc.description.abstractÇalışma grubunu, 2012-2013 öğretim yılı bahar döneminde Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi; Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik, Bilgisayar Öğretimi ve Teknolojileri ; Fen Edebiyat Fakültesi İstatistik, Psikoloji; İktisadi ve İdari Bilimler Fakültesi İşletme, Siyaset Bilimi ve Kamu Yönetimi; İlahiyat Fakültesi İlköğretim Din Kültürü ve Ahlak Bilgisi Eğitimi, Felsefe ve Din Bilimleri Bölümü, Ziraat Fakültesi; Tarla Bitkileri ve Tarım Makineleri Bölümlerinin 1., 2., 3.ve 4. sınıflarında okuyan 1132 öğrenci oluşturmuştur. Araştırmada öğrencilerin kişilik özelliklerini belirlemede Karancı, Dirik ve Yorulmaz (2007) tarafından Türkçeye uyarlanan Eysenck Kişilik Anketi Gözden Geçirilmiş Kısaltılmış Formu (EKA-GGK); psikolojik yardım almaya ilişkin tutumlarını belirlemek amacıyla Türküm (1997) tarafından geliştirilen ve yine Türküm tarafından (2004) revize edilen Psikolojik Yardım Almaya İlişkin Tutum Ölçeği Kısa Formu (PYTÖ-R) kullanılmıştır. Verilerin istatistiksel analizi için SPSS 17 programı kullanılmıştır.Bu araştırmadan elde edilen bulgulara göre; öğrencilerin dışadönük kişilik alt boyutunda artış gözlendikçe psikolojik yardım almaya ilişkin tutum düzeylerinin de arttığı tespit edilmiştir. Ayrıca öğrencilerin kişilik özellikleri alt boyutu olan psikotik eğilim düzeyleri azaldıkça psikolojik yardım alma düzeylerinin arttığı belirlenmiştir. Öğrencilerin psikolojik yardım almaya ilişkin tutumları ile kişilik özellikleri alt boyutu olan nevrotik eğilimler arasında istatistiksel olarak anlamlı bir ilişki saptanamamıştır. Son olarak öğrencilerin yalan kişilik alt boyutunda artış oldukça psikolojik yardım almaya ilişkin tutum düzeylerinin de arttığı belirlenmiştir.Anahtar Sözcükler: Kişilik Özellikleri, Eysenck Kişilik Anketi, Psikolojik Yardım Arama Tutumu
dc.description.abstractIn the research, Revised Eysenck Personality Questionnaire – Short Version EPQ-R (S), translated to Turkish language by Karancı, Dirik and Yorulmaz (2007) is used for examining personal traits of students. Additionally, Revised Scale of Attitudes Toward Seeking Psychological Help – Short Version (ASPH-S) developed (1997) and revised (2004) by Türküm is used for examining attitudes toward seeking psychological help. Data were analyzed by SPSS 17.0 Research findings showed that as extraversion sub dimension of personal traits of students increase, level of attitudes toward seeking psychological help also increase. Furthermore, as psychotic sub dimension of personal traits of students decrease, level of attitudes toward seeking psychological help also increase. On the other hand, no relationship is found between neurotic sub dimension of personal traits of students and their attitudes toward seeking psychological help. Finally, as lie sub dimension of personal traits of students increase level of attitudes toward seeking psychological help also increase.KEY WORDS: Personal Traits, Eysenck Personality Questionnaire, Attitudes Toward Seeking Psychological Helpen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin kişilik özelliklerine göre psikolojik yardım alma tutumları
dc.title.alternativeUniversity students' attitudes toward psychological help according to their personality traits
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPsychological help
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmEysenck Personality Inventory
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmPersonality traits
dc.subject.ytmUniversity students
dc.identifier.yokid10028577
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363173
dc.description.pages92
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess