Show simple item record

dc.contributor.advisorKarahan, Can
dc.contributor.authorÖzdoğan, Serdar
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:20Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673941
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı, üniversitelerin eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi anabilim dallarında görev yapan öğretim elemanlarının, bilgisayar destekli müzik öğretimine yönelik tutumlarının incelenerek bilişim teknolojisini ve müzik programlarını ne ölçüde tanıyabildiklerini ve kullanabildiklerini tespit etmek ve çözüm önerileri getirmektir.Araştırmamızın çalışma grubu, 2012–2013 eğitim-öğretim yılında üniversitelerin eğitim fakültelerine bağlı müzik eğitimi ana bilim dalında görev yapan öğretim elemanları olarak belirlenmiştir. Araştırmamızın örneklemini coğrafi ve sosyoekonomik farklılıklar göz önünde tutularak rastlantısal olarak seçilen 7 üniversitenin, müzik eğitimi ana bilim dalında görev yapan toplam 75 öğretim elemanı oluşturmaktadır.Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen ''Bilgisayar destekli müzik öğretimine ilişkin tutum ölçeği'' ile toplanmıştır. Nicel verilerin istatiksel çözümlemelerinde SPSS 17.0 paket programından yararlanılmıştır. Nicel veriler Faktör Analizi, Cronbach Alfa Güvenilirlik Formülü, KMO ( Kaiser, Mayer Olkin) ve BTS (Barlett's Testi) ve T-Testi ile çözümlenmiştir. İstatistik sonuçlar 0.05 anlamlılık düzeyinde yorumlanmıştır.Elde edilen bulgular sonucunda, öğretim elemanlarının bilgisayar destekli müzik öğretimine yönelik tutumlarında pozitif yönde bir değişim gözlenmiştir. Bu çerçevede, müzik teknolojileri alanında uzman ya da akademisyenlerin katkısıyla, teknolojinin öğretim programlarında daha fazla yer alması sağlanabilir. Anahtar Kelimeler: Müzik Eğitimi, Bilgisayar Destekli Müzik Öğretimi,Tutum.
dc.description.abstractThe aim of this study is to examine, the faculty of education, department of musical education academicians' attitude to computer-supported musical education and to analyze how much they know about the information technologies, whether they benefit from these technologies or not and to offer referable solutions. The study group of the research consists of 75 academicians, teaching at faculty of education, department of musical education at universities, in academic year 2012 / 2013. The sample group was chosen randomly from 7 universities, regarding the geographical and socio-cultural diversities.The research data was collected by 'computer-supported musical education attitude scale' that was developed by the researcher. To analyze the quantitative data, SPSS 17.0 was used. The data was analyzed by Factor Analysis, Reliability Analysis, Cronbach alfa reliability formula, KMO (Kaiser, Mayer Olkin) and BTS (Barlett's Testi) and T-Tests. The statistical results were evaluated at 0.05 significance level. In the light of obtained information, an affirmative change was observed in the academicians' attitude on computer-supported musical education. In this context, music technologies could take more part in curriculums by the help of leading academicians. Key words: Musical Education, Computer-supported musical education, Attitudeen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleEğitim fakülteleri müzik eğitimi anabilim dalları öğretim elemanlarının bilgisayar destekli müzik öğretimine yönelik tutumları
dc.title.alternativeProfessors' attitude to computer-supported musical education at faculty of education, department of musical education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMusic education
dc.subject.ytmInstructors
dc.subject.ytmAttitudes
dc.subject.ytmTeacher attitude
dc.subject.ytmComputer assisted education
dc.subject.ytmComputer assisted instruction
dc.identifier.yokid10028941
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363172
dc.description.pages83
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess