Show simple item record

dc.contributor.advisorErsanlı, Kurtman
dc.contributor.authorKoçyiğit, Melike
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:20Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:20Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673939
dc.description.abstractTemel bir gereksinim olarak ait olma ihtiyacının doyurulması; kabul edilme ve onaylanma hissi ile mutluluğu, iyilik halini beraberinde getirmekte ve bireyin geleceğini sağlıklı bir biçimde şekillendirmesine destek olmaktadır. Bu araştırmada, cinsiyete ve ait olma düzeylerine göre üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumları incelenmiştir. Bu amaçla 800 üniversite öğrencisinden oluşan örneklemden, Kişisel Bilgi Formu, Ait Olma Ölçeği ve Geleceğe Yönelik Tutum Ölçeği kullanılarak elde edilen verilerin analizi ile araştırmanın denenceleri test edilmiştir. Bulgular, üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumlarının cinsiyete göre anlamlı olarak değişmediğini göstermiştir. Ait olma düzeylerine göre incelendiğinde, aileye, arkadaş grubuna ve mesleğe ait olma düzeyleri yüksek olan üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumlarının daha olumlu, daha planlı ve daha az kaygılı olduğu bulunmuştur. İlgili bulgular alanyazın desteği ve benzer araştırma sonuçlarıyla birlikte tartışılmış, bu doğrultuda ileride yapılacak çalışmalara ışık tutabilecek, alanda çalışan psikolojik danışmanlara ve diğer araştırmacılara yardımcı olabilecek önerilere yer verilmiştir.Anahtar Kelimeler: Ait Olma, Aidiyet, Gelecek, Gelecek Beklentisi
dc.description.abstractThe gratification of the need to belong as a basic need brings happiness and well-being with feeling of acceptence and approval and supports individuals to shape the future in a healthy way. In this study, attitudes of university students towards to future were examined according to their gender and belonging levels. For this purpose, research hypotheses were tested with analysis of the data obtained from a sample of consisting of 800 university students by using the Personal Information Form, Belonging Scale and Attitudes of Future Scale. Findings showed that the future attitudes of university students were not significantly change according to gender. When analyzed according to their level of belonging, university students with high level of belonging to family, friends group and professional were found more positive, more planned and less anxious towards the future. Findings were discussed with the literature and the results of similar research and in this direction recommendations were given that could shed light on future studies and could help counselors and other researchers.Key Words: Belonging, Future, Future Expectationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleCinsiyete ve ait olma düzeylerine göre üniversite öğrencilerinin geleceğe yönelik tutumları
dc.title.alternativeFuture attitudes of university students according to their gender and belonging levels
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmStudent attitude
dc.subject.ytmEducation psychology
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmGender identity
dc.subject.ytmBelong problem
dc.subject.ytmFuture
dc.subject.ytmFuture expectations
dc.subject.ytmAttitudes
dc.identifier.yokid10025761
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363171
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess