Türk ve İsveç ortaokul öğrencilerinin `Fen` ve `Fen Bilimleri Öğretmeni` kavramlarına yönelik metafor durumlarının karşılaştırılması
dc.contributor.advisor | Ergun, Mustafa | |
dc.contributor.author | Cilingir, Feyza | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:19Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673933 | |
dc.description.abstract | Bilimsel bilgilerin ve bilim alanındaki yeniliklerin büyük bir hızla ilerlediği bu çağda fen bilimleri eğitimi önemli bir rol almaktadır. Bu sebepledir ki dünya genelinde birçok ülke sahip oldukları fen bilgisi eğitimi kalitesini arttırma çabası içindedir. Öğrencilerin fen ve fen bilimleri öğretmeni kavramlarına olan tutumlarını ve düşüncelerini belirlemek o ülkenin fen bilgisi eğitiminin seviyesinin belirlenmesi açısından önemlidir. Bu çalışmada, Türkiye ve İsveç'teki öğrencilerin fen ve fen bilimleri öğretmeni kavramlarına olan düşüncelerini, bu öğrencilerin düşünceleri arasındaki benzerlikleri ve farklılıklarını belirlemek amaçlanmaktadır. Nitel araştırma desenlerinden olgu biliminin (fenomenoloji) kullanıldığı bu çalışmada 7. sınıf 394 Türk ve 167 İsveç öğrencisinden metaforlar yolu ile bilgiler toplanmıştır. Bu tez çalışmasından elde edilen bulgular ve yapılan analizler sonucunda Türkiye ve İsveç'teki öğrencilerin fen ve fen bilimleri öğretmeni kavramlarını neredeyse aynı ifadeler ile tanımladıkları ancak farklı iki ülke öğrencilerinin farklı ifadelere ağırlık verdikleri belirlenmiştir. İsveç'teki öğrencilerin feni eğlenceli, hayatı keşfetmek, yeni şeyler öğrenmek olduğunu düşünürken; fen bilgisi öğretmenini ise zeki, rehber, mutlu, bilge ve eğlenceli biri olarak betimledikleri tespit edilmiştir. Türkiye'deki öğrenciler de feni yaşam, bilim, eğlence ve bilgiler verip aydınlatan bir araç olarak görürken, fen bilimleri öğretmenlerini ise bilge, rehber, eğlenceli ve iyi bir insan olarak betimlemiştir.Anahtar Kelimeler: Fen kavramı, fen bilimleri öğretmeni kavramı, metafor, olgu bilim, İsveç | |
dc.description.abstract | Science education takes important place in this era, which includes great improvement in scientific knowledge and innovation in the field of science. That is why; many countries around the world strive to improve quality of their science education. In this context, uncovering thoughts, experiences and attitude of the students to the concept of science and science teacher are quite significant for determining the level of countries' science education. Thoughts of Turkish and Swedish students to the concept of science and science teacher are uncovered in this research. Additionally, similarities and differences between these opinions are specified. This research is an example for phenomenological qualitative study and also participants are formed via non-probably convenience sampling strategy. Moreover, data is collected via metaphor form seventh grade children, who are 167 Swedish and394 Turkish students in 2013-2014 academic years. According to findings and results of the analyzing, Turkish and Swedish students describe the concepts of science and science teacher almost with the same wording but it can be realized that different country students emphasize on different expressions. While Swedish students regard science as fun, discovering life and learning new things, they describe science teacher as clever, guide, happy, scholar and fun. Also, Turkish students see science as a life, fun and a tool for illuminating their life with several knowledge, they regard science teacher as a good person, scholar, fun and guide.Key Words: The concept of science, the concept of science education, metaphor, phenomenology,Sweden | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Türk ve İsveç ortaokul öğrencilerinin `Fen` ve `Fen Bilimleri Öğretmeni` kavramlarına yönelik metafor durumlarının karşılaştırılması | |
dc.title.alternative | Metaphor comparison of Swedish and Turkish secondary school students to the concepts of `Science` and `Science Teacher` | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Fen Bilgisi Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Secondary school students | |
dc.subject.ytm | Sweden | |
dc.subject.ytm | Turkey | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.subject.ytm | Metaphor | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Branch teachers | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Science teaching | |
dc.identifier.yokid | 10048336 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 388027 | |
dc.description.pages | 101 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |