Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğretim elemanlarının mesleki yeterlilikleri
dc.contributor.advisor | Yazar, Tarık | |
dc.contributor.author | Eren, Abdurrahman | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:18Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:18Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673932 | |
dc.description.abstract | Eğitimi tamamlayan önemli parçalardan biri de sanat eğitimidir. Çocukluk döneminden başlayarak bireye nitelikli bir görsel sanat eğitimi verilmezse, yaşamında çok şey eksik olabilir. Eğitimde nitelikli bir sanat eğitimin verilmesi, nitelikli bir sanat eğitimcisine bağlıdır. Nitelikli bir sanat eğitimcisi için de fakültelerdeki sanat eğitimi veren öğretim elemanlarının yeterliliklerinin yüksek düzeyde olması gerekmektedir.Araştırmada amaç: Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümü Resim-İş Eğitimi Anabilim dalındaki öğretim elemanlarının öğretmen adayları gözüyle yeterliliklerinin belirlenmesidir. Bu doğrultuda öğretim elemanlarının 6 ana yeterlilik alanındaki öğretmen adayı görüşlerini belirleyebilmek için görsel sanatlar dersi özel alan ölçeği kullanılmıştır. Ölçek iki bölümden oluşmaktadır. Birincisi; öğretmen adaylarının kişisel bilgileri, ikincisi de öğretim elemanlarının yeterlilikleri ile ilgili ölçek maddeleridir. Araştırmada evreni temsil eden toplam 16 üniversitenin tamamına ulaşılmıştır. Örneklem ise bu üniversitelerdeki ilgili bölümde okuyan her sınıf(1.,2.,3.,4.) düzeyinde uygulamanın yapıldığı tarihte her sınıfta bulunan gönüllü 10 olmak üzere toplam 40 öğrenci belirlenmiştir. Araştırma toplamda 640 öğrenciye uygulanmıştır. Araştırma verilerinin çözümlenmesinde, SPSS bilgisayar programından yararlanılmış ve bilgisayar yardımıyla veri analizi programları kullanılmıştır. Analizde frekans alma ortalama ve standart sapma belirleme, varyant ve t-testi analizleri ile birlikte nitel veriler için içerik analizi yapılmıştır.Sonuç olarak; öğretmen adayları, görsel sanatlar arasında iletişim kurabilme boyutu ile öğrenme öğretme sürecini izleme ve değerlendirme boyutu arasında, görsel sanatlar arasında iletişim kurabilme ile görsel sanatların birey, toplum yaşamına etkileri ve okul, aile iş birliği, görsel sanatlar arasında iletişim kurabilme ile mesleki gelişimi sağlama boyutlarını karşılaştırdığımızda öğretim elemanları yeterliliklerini olumlu ve orta düzeyde bulmaktadırlar. Öğrencilerin diğer boyutlar arasındaki düşünceleri ise yine olumlu yönde ve yüksek düzeyde öğretim elemanlarının yeterli olduğunu düşünmektedirler.Anahtar Kelimeler: Güzel Sanatlar, sanat eğitimi, öğretmen adayı, yeterlilik, öğretim elemanı yeterlilikleri. | |
dc.description.abstract | One of the important pieces that complement the education is art training. On condition not given a qualified visual training from childhood, I believe that many things will be missing in life. Giving a qualified art education in education, depends on a teacher who qualified art education guide. A qualified art educator in the faculties that must be a high level of faculty teaching competencies.The research objective, through the Faculty of fine arts education section of the teacher candidate's qualifications. In this respect the views of the 6 main qualifications field Instructors teachers' candidate to determine the scale of the Visual Arts Class used the custom field. The scale consists of two parts. First of all, prospective teachers, Faculty qualifications, personal information related to scale all of the second. In the study, a total of 16 universities representing the entire universe has been reached. The sample is about these universities section recited by every class (1., 2., 3., 4.) located in each class on the date of your application to volunteer at the level 10 for a total of 40 students. Research has been applied to a total of 640 students. In the analysis of research data, have benefited from the SPSS program and computer-assisted data analysis programs were used. Analysis to determine the frequency of getting mean and standard deviation, and t-test analysis of variants along with qualitative content analysis was performed for the data.As a result, teacher candidates, visual arts across to communicate with the size of teaching and learning process monitoring and evaluation aspects of the visual arts of to communicate with the visual arts of the individual, community life effects and school, family cooperation, visual arts across to communicate with the professional development When we compare the dimensions of competence in providing instructors are finding positive and moderate. It is thought that student's opinions between in other dimensions is still positive and high level of teaching stuff is enough.Keywords: Fine Arts, art education, teacher candidates, qualification, faculty qualifications, | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Resim-İş Eğitimi Anabilim Dalı öğretim elemanlarının mesleki yeterlilikleri | |
dc.title.alternative | The vocational qualifications of teaching stuff in department of fine arts education | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.subject.ytm | Paint education | |
dc.subject.ytm | Art lesson | |
dc.subject.ytm | Instructors | |
dc.subject.ytm | Professional competence | |
dc.subject.ytm | Candidate teachers | |
dc.subject.ytm | Teacher proficiency | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Fine arts | |
dc.identifier.yokid | 10035354 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363177 | |
dc.description.pages | 198 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |