Show simple item record

dc.contributor.advisorUludağ, Zekeriyya
dc.contributor.authorGünaydin, Satuk Buğra
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:18Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:18Z
dc.date.submitted2014
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673931
dc.description.abstractYapılandırmacı eğitim felsefesi, birçok ülkede olduğu gibi ülkemizde de eğitim sistemini şekillendiren temel teorilerden biridir. Esasen eklektik bir yapıya sahip olan yapılandırmacılık, tarihsel gelişim süreci içerisinde birçok felsefi kaynaktan ve eğitim anlayışından etkilenmiştir. Bu etki kaynaklarından tesiri yüksek olan teorilerden biri de natüralizmdir.Tezimiz yapılandırmacı eğitim felsefesi açısından natüralist eğitim anlayışının değerlendirilmesi ile birbirinden etkilenmiş iki yaklaşımın ortak, farklı ve içiçe geçmiş yönlerinin tespitini amaçlamaktadır. Nitel araştırma yöntemlerinin kullanıldığı çalışmamızda, natüralist eğitim anlayışını ortaya koymak adına bu akımın önde geldiğini düşündüğümüz temsilcisi olan Jean Jacques Rousseau'nun `Emile` isimli eseri esas alınmıştır. Yapılandırmacı eğitim felsefesi ve `Emile` de ortaya konan natüralist eğitim anlayışı; eğitim kavramlarına bakışı, epistemolojik ve ontolojik kökleri, tarihsel gelişim süreci içerisinde birbirleri ile olan ilişkileri ve kavramsal yapıları ile karşılaştırılmış ve değerlendirilmiştir.Anahtar kelimeler: Yapılandırmacılık, Natüralizm, Emile, Rousseau, Eğitim, Öğrenme, Öğretim.
dc.description.abstractConstructivist education philosophy is one of the main theories that conceptualize the education system in our country as being various countries. Having an eclectic structure, constructivism has been insipired from several philosophical sources and educational approaches. One of the most affective theories on it is naturalism.Our thesis aims at evaluating the naturalist education approach in terms of constructive education philosopy and this way to reveal the common, different and intersectional features of each other. Qoalitative research method has been prefered in this study, the work of Jean Jacques Rousseau, `Emile` has been choosen to study on it as Rousseau is tought to be the leading figüre of the naturalist education approach by this way.Contructive education philosopy and the naturalist education approach in `Emile` have been composed in terms of educational terms that they define, their epistemological and ontological roots, their relations through the historical development process and conseptual structures. These are systematically compared, contrasted and evaluated.Key words: Constructivism, Naturalism, Emile, Rousseau, Education, Teaching, Learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleYapılandırmacı eğitim felsefesi açısından natüralist eğitim anlayışının değerlendirilmesi: Emile` örneği
dc.title.alternativeAn evalution of naturalist education approach on the basis of constructivist education philosophy: Emile` case
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation philosophy
dc.subject.ytmConstructivist teaching method
dc.subject.ytmNaturalism
dc.subject.ytmRousseau, Jean Jacques
dc.subject.ytmEmile
dc.identifier.yokid10039359
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid363182
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess