Bauhaus eğitim modelinin Türkiye`de sanat ve tasarım eğitimi üzerine etkisi
dc.contributor.advisor | İnam Karahan, Çağatay | |
dc.contributor.author | Dede, Bayram | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:17Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:17Z | |
dc.date.submitted | 2014 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673928 | |
dc.description.abstract | Bauhaus'un sanat, tasarım ve mimarlık eğitimine etkisinin oldukça geniş bir coğrafya ve zamana yayılmasıyla Alman tasarım kültürü modern çağın tasarım kültürünü de derinden etkilemiştir. Bu çalışmada amacı sanayi devrimiyle ortaya çıkan ve endüstrinin gereksinimlerini karşılayarak üretim algısını estetik yaratıcılıkla bütünleştirmek üzere kurulan Bauhaus'un, Türkiye'de bu ilkelerle kurulan okullar, yürütülen programlar ve düşünce sistemiyle olan ilişkisi üzerine odaklanılmıştır. Böylece sanat eğitimini kökten etkileyen çağın entelektüel birikimine dayalı bir tasarım okulu olarak Bauhaus'un yenilikçi ve deneysel öğretim geleneğinin de daha iyi anlaşılması amaçlanmıştır. Bauhaus, 20. yüzyılda sanat, zanaat, sanayi ve eğitim alanlarında gerçekleşen bir dizi radikal dönüşümün en önemli habercisi ve hazırlayıcılarından biridir. Kuruluş amacı kısaca endüstri üretimini sanat, endüstri ve zanaatın ortak etkileşimi içinde eğitim yoluyla iyileştirmek olarak ifade edilebilir. Böylece Bauhaus'un kurucusu Walter Gropius'un da amaçladığı üzere endüstrileşmenin ayrıştırdığı sanat ve zanaatların birlikteliği yeniden sağlanarak yüzyıl insanı ve toplumunun bu değerler sistemiyle yeniden yapılandırılmasına çalışılmıştır. Eğitimli yeni sanatçı profili ve fonksiyonel ve estetik beklentilere getirilen standartlarla ortak bir tasarım dili gerçekleştirilmiştir. Bu bağlamda kişisel deneyimler ve keşifler için bireyin önünü açan eğitim yaklaşımıyla sanat, tasarım ve mimarlık eğitiminin buluşma noktası olarak ülkemizdeki konumu da oldukça önemli görülmektedir.Anahtar Sözcükler: Bauhaus, Sanayi, Zanaat, Tasarım, Sanat. | |
dc.description.abstract | With sprawling Bauhaus impression to the art, design and architecture to the very large geography and time The German Design culture deeply affected the Modern Era's design culture. In this study it was focused on the relationship of programs that execute, the thinking system and the school that established with the idea and principles of Bauhaus Schools founded to unite the aesthetic creativity and productivity by welcoming the needs of industry that aims emerged with the industry revolution Thus the innovative and empirical teaching tradition of Bauhaus depending on the discipline and information affected the era will be understood too.Bauhaus is one of the preparative and forerunner of the radical reforms in art artcraft and education in 20th century. The aims of it can briefly expressed to make good the industry production, industry, art and artcraft in interation with education.Thus like Bauhaus founder Walter Gropius aimed, Separated by industry, it was attempted to configure person and common of century and the value system. A joint design language have been realized with the educated new artist profile and functional and the standards provided to esthetic needs.In this way, with the educational approach leading persons for personal experiences and explories, like art, design and architect education's meeting point, its position of it in country is seen as so important.KEY WORDS: Bauhaus, Industry, Artcraft, Design, Art. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Bauhaus eğitim modelinin Türkiye`de sanat ve tasarım eğitimi üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of Bauhaus education model on education of art and design in Turkey | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Design education | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Turkish education system | |
dc.subject.ytm | Bauhaus | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 10047158 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 363180 | |
dc.description.pages | 135 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |