Milli Eğitim Bakanı Avni Akyol Dönemi eğitim politikaları: 1989 - 1991
dc.contributor.advisor | Çağlayan, Kaya Tuncer | |
dc.contributor.author | Bilgili, Cem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:11Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:11Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673902 | |
dc.description.abstract | Eğitim, devletlerin gerek siyasal, gerek kültürel varlıklarını sürdürmelerine olanak sağlayan önemli bir fonksiyona sahiptir. Eğitim politikaları ise, toplumların içinde bulundukları döneme adapte olmada ve o dönemin gerekliliklerini yerine getirmede rol oynarlar. Toplumların eğitim düzeylerinin artması, verimlilik sonucunu ortaya çıkarmakta ve bireylerin yaşadıkları topluma aldıkları eğitim ölçüsünde katkı sağlamalarına sebep olmaktadır.1977 yılında Adalet Partisi Bolu milletvekili seçilerek siyasete adım atan Avni AKYOL, Anavatan Partisi tarafından kurulmuş olan 46., 47., ve 48. Hükümetlerde 2 yıl 8 ay süreyle Milli Eğitim Bakanı olarak görev yapmıştır. Akyol, mesleğe sınıf öğretmeni olarak başlamış, Milli Eğitim Bakanlığına kadar yükselmiş, eğitim sistemine hem kurumsal hem de uygulama alanında önemli katkılar sağlamış değerli bir eğitimcidir. Akyol döneminin en önemli ve göze çarpan icraatı, öğretmenlik mesleğine ve öğretmenlere yönelik manevi desteğin artmış olmasıdır. Akyol, öğretmenlik mesleğinin toplum içerisindeki yerini geliştirmek adına, eğitim, maaş ve özlük haklarında iyileştirmeler yapmıştır. Bunun yanında bakanlık merkez teşkilatında düzenlemelere gidilmiş, Milli Eğitim Akademisinin kanuni altyapısı oluşturulmuş, orta öğretimde ders geçme ve kredi sistemine geçilmiş, LİMNE projesi uygulanmış, orta öğretimde ihtiyacı karşılamak adına yeni okullar açılmış ve bütçeden eğitime ayrılan pay artırılmıştır. Bu özellikleri Akyol'un icraatlarını ve düşünce dünyasını özel kılmaktadır. Bu çalışmada Avni AKYOL dönemi eğitim politikaları incelenmiştir.Anahtar Kelimeler: Eğitim Politikaları, Toplum, Avni AKYOL, Kültürel Gelişme | |
dc.description.abstract | Education has an important function that helps communities to continue their social an cultural requirements. Educational policies, on the other hand play an important role on societies to adapt the age they are in and fullfill the requirements of the era. The increase of education levels of the societies reveals the result of productivity and humans contribute to the society they are living in. In 1977 Avni AKYOL who had been nominated by Adalet Partisi for Bolu as a deputy and stepped into the politics worked for minister of education for 2 years 8 months at 46., 47., 48. Governments. Akyol started his career as a teacher and promoted to Minister of Education and he is a respected educationist who had contributed education both institutional areas and practice. The most important activity in Akyol period is the increase of the encouragement to teachers and the teaching proffession. Akyol made devolopments on economic ground and personal rights of teachers to improve the place of the teaching proffesion in society. In addition, devolopments had been made in ministry of Education, the laws of Acedemy of Education have been created, passing grades an credit system have been developed, LİMNE Project has been applied, new schools have opened and the budget of education has increased. So, these qualities of AKYOL make his ideas and activities special. In this study the policies of Akyol have been examined.Key Words: Education Policies, Society, Avni AKYOL, Cultural Development. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Milli Eğitim Bakanı Avni Akyol Dönemi eğitim politikaları: 1989 - 1991 | |
dc.title.alternative | The Minister of National Education Avni Akyol in the Period of the policy: 1989 - 1991 | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Ministry of National Education | |
dc.subject.ytm | Akyol, Avni | |
dc.subject.ytm | Education | |
dc.subject.ytm | Educational policies | |
dc.subject.ytm | Anavatan Party | |
dc.subject.ytm | Education system | |
dc.subject.ytm | Cultural activities | |
dc.identifier.yokid | 10083290 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396928 | |
dc.description.pages | 104 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |