Show simple item record

dc.contributor.advisorÖksüz, Yücel
dc.contributor.authorCoşkun, Kerem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:10Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:10Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673897
dc.description.abstractBu çalışma, duygusal okuryazarlık eğitiminin ilkokul dördüncü sınıf öğrencilerinin duygusal zeka performansı üzerindeki etkisini araştırmak amacıyla yürütülmüştür. Araştırma kontrol gruplu ön-test son-test yarı deneysel desende tasarlanmıştır. 16 öğrenci deney grubuna atanırken, kontrol grubu 12 öğrenciden oluşmuştur.Öğrencilerin duygusal zeka performansı bu araştırma kapsamında geliştirilen On Yaş Duygusal Zeka Ölçeği (OYDZÖ) ile ölçülmüştür. Duygusal okuryazarlık eğitimi, Goleman'ın duygusal zeka modelinde yer alan özellikleri öğrencilere kazandırmayı amaçlayan etkinlikleri içermektedir. Duygusal okuryazarlık eğitimi, haftada 4 ders saati olmak üzere 8 hafta boyunca 31 ders saati sürmüştür. Araştırmada kullanılan veri toplama aracı, deneysel işlemin başlamasından bir hafta önce ön-test olarak; deneysel işlemden sonra son-test olarak; son-test ölçümünden iki ay sonra deneysel işlemin kalıcılığını belirlemek amacıyla deney ve kontrol gruplarına uygulanmıştır. Araştırma verilerinin normallik analizi yapılmış ve verilerin normal dağıldığı tespit edilmiş ve bu nedenle verilerin analizinde parametrik test tekniklerinden bağımsız ve bağımlı gruplar t-testi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgular, duygusal okuryazarlık eğitimi etkinliklerinin deney grubunda yer alan öğrencilerin duygusal zeka performansını anlamlı olarak artırdığını ve kalıcılık testinde bu anlamlı farkın devam ettiğini; kontrol grubu öğrencilerinin ön-test, son-test ve kalıcılık testi ortalamaları arasında anlamlı farkın olmadığını göstermiştir. Elde edilen bulgular, ilgili literatür doğrultusunda yorumlanarak duygusal okuryazarlık eğitiminin ilkokul sürecindeki önemi açısından yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.
dc.description.abstractThis study was conducted to investigate impact of Emotional Literacy Training Activities on emotional intelligence performance of fourth grade students in primary schools. It was designed in quasi-experimental with control group. 16 students were assigned to the treatment group; the control group included 12 students.Emotional intelligence level was assessed through Ten Years Emotional Intelligence Scale (TYEIS) developed within this study. Emotional literacy training includes activities aiming to develop the characteristics in Goleman's emotional intelligence model. The Emotional Literacy Training Activities were conducted for 4 course hours in a week, and totally 31 course hours during 8 weeks. The TYEIS was applied one week before the experimental process as pre-test, after the experimental process as post-test, as permanency test after two months. Normality tests of the data from the study were carried out and the data were observed to distribute normally. Therefore independent t-test and paired t-test was employed in analysing the data. Findings from the study revealed that the Emotional Literacy Training Activities increased significantly experimental group students' emotional intelligence performance and this significant difference continued to exist in the permanency test; there was no significant difference mean of control group students' emotional intelligence performance in pre-test, post-test, and permanency test. Findings about the gender variable indicated that impact of the Emotional Literacy Training Activities did not vary according to gender. Results of the study were discussed in terms of Emotional Literacy Training importance for primary school period in accordance with literature and suggestions were made.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleİlkokullarda duygusal okuryazarlık eğitiminin öğrencilerin duygusal zeka düzeyine etkisi
dc.title.alternativeImpact of emotional literacy training on student's emotional intelligence level in primary schools
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmPrimary education
dc.subject.ytmIntelligence
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmPrimary education students
dc.subject.ytmReading-writing instruction
dc.subject.ytmEmotional literacy
dc.identifier.yokid10087726
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396899
dc.description.pages133
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess