Teaching vocabulary through cartoons to learners of English as a foreign language
dc.contributor.advisor | Kızıltan, Nalan | |
dc.contributor.author | Ayar, Zülal | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:43:09Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:43:09Z | |
dc.date.submitted | 2015 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673893 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, metni karikatürle ve resimsiz okuyan öğrenciler arasında kelime öğrenimi adına anlamlı bir farklılık olup olmadığını araştırmaktır. Bu çalışma ayrıca, öğrencilerin yaş ve cinsiyet faktörlerinin sözcük öğrenimi üzerine olan etkilerini araştırmıştır. Deney sırasında kullanılan karikatürler Charles Dickens'ın Great Expectations, William Shakespeare'in Romeo & Juliet ve Robert Louis Stevenson 'ın Treasure Island adlı klasiklerinden alınmıştır. Araştırma örneklemi, Ankara Üniversitesi, Türkçe ve Yabancı Dil Uygulama ve Araştırma Merkezi'nde İngilizce öğrenen toplam 67 orta düzey Türk öğrenciden oluşmaktadır. Deney grubundaki 47 öğrenciye renkli ve renksiz karkatürlerle sözcük öğretimi yapılırken, rastlantısal olarak seçilen 20 kişiden oluşan kontrol grubuna aynı metinlerle görsel yardımcı öge kullanılmadan sözcük öğretilmiştir. Sonuçlar kontrol ve deney grupları arasında sözcük öğrenimi adına anlamlı bir farklılık olmadığını göstermiştir. Ancak, sözcük testinin sonucu, deney grubundaki öğrencilerin başarı puanlarının daha fazla olduğunu göstermiştir. Buna ek olarak, araştırma evrenindeki kız öğrencilerin erkek öğrencilere göre daha başarılı olduğu, yaşı 20-29 arasında değişen öğrencilerin diğer yaş gruplarına oranla daha başarılı oldukları sonucuna varılmıştır. Son olarak deneyden hemen sonra, İngilizce'ye ve sözcük öğrenmeye karşı olan tutumları değerlendirmek üzere, sözcük testinin beraberinde tüm öğrencilere sözcük öğrenme strateji testi ve değerlendirme formu dağıtılmıştır. Sonuçlar deney grubunun İngilizce'ye ve karikatürlerle sözcük öğrenmeye olumlu yaklaştıklarını ortaya çıkarmaktadır. Bu çalışma, karikatürlerin, motivasyon ve kültürel farkındalığı arttırdığı sonucunu da içermektedir. | |
dc.description.abstract | The purpose of that study is to discuss if there is a significant difference in vocabulary learning between the learners who have read texts through cartoons and the ones reading without the support of any illustrations. This study also aims to reveal the effects of the learners' age and gender in vocabulary learning process. Cartoon extracts from the three English classics, such as Great Expectations by Charles Dickens, Romeo & Juliet by William Shakespeare, and Treasure Island by Robert Louis Stevenson have been used for the experiment. Sixty-seven Turkish learners of English took part in this study, 47 of them were in the experimental group which were exposed to cartoons to learn vocabulary items. 20 of them took part in the control group which were not given any cartoons. According to the results of the study, a significant difference is not detected between two groups. However, the experimental group is more successful in vocabulary achievement than the control group. Additionally, results indicate that the females have been more successful than the males, and 20-29 year-old learners seem to be better than the other two age groups. In the study, the learners' attitude toward vocabulary learning through cartoons, and their vocabulary learning strategies have been discussed. Results show that the experimental group has positive manner in learning new words and English language with the help of cartoons. All in all, the study indicates the significance of cartoons in increasing the learners' motivation and cultural awareness. | en_US |
dc.language | English | |
dc.language.iso | en | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Teaching vocabulary through cartoons to learners of English as a foreign language | |
dc.title.alternative | Yabancı dil olarak İngilizce öğrenenlere karikatürlerle kelime öğretimi | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Yabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Vocabulary teaching | |
dc.subject.ytm | English | |
dc.subject.ytm | Caricature | |
dc.subject.ytm | Teaching | |
dc.subject.ytm | Teaching methods | |
dc.subject.ytm | Language teaching | |
dc.subject.ytm | Foreign language teaching | |
dc.identifier.yokid | 10080593 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 396925 | |
dc.description.pages | 220 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |