Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorKaya, Sefa Ersan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:07Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:07Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673886
dc.description.abstractDüşüncelerini iletebilmek ya da paylaşabilmek için iletişim amacıyla görsel öğelerin kullanımı konusunda mağara dönemi resimlerine kadar gidilebilir. Görsel öğelerin ilk örneklerini oluşturan mağara resimleri, çağların değişmesi ve insanoğlunun güzeli arama arzu ile çeşitlenmeye başlamıştır. Sağlık alanları çeşitlenen görsel öğelerin en yaygın kullanıldığı alanları kapsamaktadır. Sağlık ile ilgili alanlarda kullanılan bilimsel içerikli görsel öğelerin temelleri eski mısır dönemlerinde atılmış, Antik Yunan ve Rönesans dönemlerinde devam etmiştir. Rönesans ile insan anatomisine ilişkin çalışmalar gerçekçilik ve detay kazanmıştır. 16. yy.'da Vesalius sağlık alanlarındaki modern anatominin kurucusu olmuş ve sağlık alanlarında kullanılan görüntü öğelerinin oluşturulması ivme kazandırmıştır. 21.yy.'da gelişen modern teknoloji ile görsel öğe oluşturulacak bilgisayar programları geliştirilmiştir. Tüm bu süreçler sonunda sağlık ile ilgili alanlarda kullanılan görsel öğeler önem kazanmış ve bu alanda görselkleştirme uzmanları (illüstratörler, modelleme ve animasyon uzmanları gibi) yetiştirilmeye başlanmıştır.Bilimsel içerikli görsel öğelerin hem sağlık alanında hem de pedagojisinde olmak üzere, cerrahi araç gereç tasarımlarından, mimari planından, iç mekan tasarımına kadar, sağlık pedagojisi için görsel sunu tasarımlarından, akademik yayın ve kamu sağlığıyla ilgili bilgilendirici görsel iletişim tasarımı/grafik tasarım uygulamalarına kadar geniş bir düzlemde kullanım alanı bulmuştur.
dc.description.abstractUse of visual elements in order to be able to transmit or share thoughts can be traced back to cave paintings. Cave paintings which are the first examples of visual elements started to become varied with the change of ages and with human beings' wish to look for the good. Fields of health include the fields in which visual elements are used most frequently. The foundations of scientific visual elements used in the fields related to health started in the era of the Ancient Egypt and continued in the eras of Ancient Greek and the Renaissance. With the Renaissance, works on human anatomy gained realism and detail. In the 16th century, Vesalius became the founder of modern anatomy in the fields of health and the use of visual elements in the fields of health gained speed. With the modern technology developed in the 21st century, computer programs were developed. As a result of all these processes, visual elements used in fields related to health gained importance and experts of visualization (illustrators, experts of modelling and animation) were trained in this field.Scientific visual elements have areas of use mainly in the field of health and pedagogy and in a wide platform from surgical equipment designs to architectural plans, interior designs, visual presentation designs for health pedagogy and informative visual communication design/graphic design on public health.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleBilimsel içerikli görsel öğelerin sağlık alanında ve pedagojisinde kullanımı
dc.title.alternativeUse of visuals with scientific content i̇n the field of health and pedagogy
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmImaging techniques
dc.subject.ytmIllustration
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmVisual items
dc.subject.ytmPedagogy
dc.subject.ytmVisual tools
dc.subject.ytmAnimation
dc.subject.ytmHealth services
dc.subject.ytmDesign
dc.identifier.yokid10084731
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396919
dc.description.pages114
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess