Show simple item record

dc.contributor.advisorKesten, Alper
dc.contributor.authorIşkin, Pinar
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:06Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:06Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673880
dc.description.abstractİçinde bulunduğumuz yüzyılda, televizyonda izlediğimiz reklamlardan, sokakta gördüğümüz billboarda, kıyafetlerimizin ambleminden, içtiğimiz suyun markasına kadar her şey medyadır. Medya kavramının dört bir yanımızı böylesine kuşatması `medya okuryazarlığı` kavramının da doğmasına neden olmuştur. Bu kavram, medyanın her türlü etkisinin farkında olarak davranabilmeyi vurgulamaktadır. Medyanın bize sunduklarını bir eleştiri süzgecinden geçirerek alabilme becerisine sahip olabilmek medya okuryazarlığının temel ölçütüdür.Bu araştırma yapılmadan önce 2006 yılı Medya Okuryazarlığı ders programı ile 2013 yılı Medya Okuryazarlığı ders programı karşılaştırılmış, aralarındaki benzerlik ve farklılıklar ortaya koyulmaya çalışılmıştır. Bu amaçla 2006 yılı Medya Okuryazarlığı ders programı ile 2013 yılı Medya Okuryazarlığı ders programı, 2006 yılı ders programının `örnek etkinlikler` bölümü hariç tutularak karşılaştırılmıştır. Araştırmada nitel araştırma yöntemlerinden doküman incelemesi tekniği kullanılarak veriler analiz edilmiştir.Elde edilen veriler ışığında Milli Eğitim Bakanlığı (MEB)'na bağlı okullarda Medya Okuryazarlığı dersini veren öğretmenlerle görüşme yoluyla veri toplamak için bir görüşme formu hazırlanmıştır. Hazırlanan formlarda yer alan sorular Samsun ilinde Medya Okuryazarlığı dersini seçen on okulda görev yapan on iki Sosyal Bilgiler öğretmenine sorulmuştur. Toplanan verilerin analizinde betimsel analiz yöntemi kullanılmıştır.Araştırma sonucunda öğretmenlerin genel olarak Medya Okuryazarlığı kavramını önemli buldukları ve Medya Okuryazarlığı'nın ders olarak verilmesine olumlu baktıkları, öğrencilerin dersle ilgili tutumlarının olumlu ve olumsuz olarak farklılaştığı saptanmıştır. Öğretmenlerin genel olarak 2013 yılı Medya Okuryazarlığı ders programını 2006 yılı ders programından daha olumlu değerlendirdikleri tespit edilmiştir. Öğretmenler 2013 yılı ders programının yeniden gözden geçirilmesi gerektiğini vurgulamışlar ve programın üzerinde kazanım, beceri, değer, etkinlikler, ölçme ve değerlendirme ve ders saati bağlamında belli değişikliler yapılması gerektiğini önermişlerdir. Öğretmenlerin Medya Okuryazarlığı dersini işlemelerinin önünde idari görev, okulun fiziki yapısının yetersizliği, öğrencilerin derse karşı ilgisiz oluşu gibi engeller olduğu saptanmıştır. Araştırmadan elde edilen sonuçlar doğrultusunda 2013 yılı ders programının yeniden değerlendirilerek düzeltmeler yapılması, okulların fiziki donanım anlamında iyileştirilmesi, dersin daha ilgi çekici hale getirilmesi için çalışmalar yapılması gerektiği şeklinde önerilerde bulunulabilir.
dc.description.abstractThe century that we live in has made everything about the media – from TV commercials to street billboards, the logos on our clothes to the brand of the water that we drink. This full siege by the media of all aspects of our lives has given rise to the concept of 'media literacy', which stresses the ability to behave in awareness of all kinds of media impact. The skill to view through a critical prism what the media presents us with is the basic criterion for media literacy.Before the present study was conducted, the 2006 curriculum for Media Literacy and the 2013 curriculum for Media Literacy were scanned for any similarities and differences. For this purpose, the 2006 curriculum for Media Literacy and the 2013 curriculum for Media Literacy were compared and contrasted. The 'sample activities' part of the 2006 curriculum was, however, excluded from this comparison and contrast. The research questions for this study were subsequently designed based on the similarities and differences found. The collection of the research data was made possible through a case study, which is one of the qualitative research methods.In light of the data obtained, an interview form was also designed for data collection through interviews with media literacy teachers at Ministry of National Education (MEB) schools. These forms were then presented to 12 Social Studies teachers at 12 middle schools in Samsun offering the Media Literacy course. Descriptive analysis was used for the data collected.The study concludes that teachers generally find the concept of Media Literacy important, that they have a positive view of Media Literacy being offered as a course, and that students have both positive and negative attitudes to the course. The teachers were found to have a more positive view of the 2013 curriculum for the optional Media Literacy course than the 2006 curriculum. The teachers also suggested that the 2013 curriculum needed to be revised and amended in certain ways in the context of acquisitions, skills, values, activities, assessment and evaluation, and course hours. The teachers quoted their administrative duties, inadequacy of the schools' physical structures, and students' lack of interest amongst the handicaps for their Media Literacy courses. In light of these findings, the suggestions of the study focus on the revision and amendment of the 2013 curriculum, enhancement of schools' physical facilities, and work towards making the course more interesting.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleÖğretmen görüşlerine göre yeni medya okuryazarlığı programı
dc.title.alternativeA new media literacy programme based on teachers' opinions
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia literacy
dc.subject.ytmNew media
dc.subject.ytmMedia literacy course
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmCommunication
dc.subject.ytmTeachers
dc.subject.ytmSocial studies course
dc.identifier.yokid10083352
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396929
dc.description.pages131
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess