Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Zeki
dc.contributor.authorKirca, Çiğdem
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:04Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:04Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673873
dc.description.abstractDil öğretiminde geleneksel ve alternatif öğretim yöntemleri konusunda sayısız çalışma ve makale bulunmaktadır. Geleneksel ve alternatif öğretim yöntemleri genellikle birbirlerine karşı olarak algılanmaktadır. Aslında bu karşıtlık bir anlamda sürekliliğin ve gelişmenin bir göstergesi sayılmaktadır. Çünkü bu karşıtlık ilkesi yeni yaklaşım, yöntem ve tekniklerin ortaya çıkmasına sebep olduğu görülmektedir.Bu çalışmada yabancı dil dersinde `hareketli öğrenme` yaklaşımı araştırılmıştır: incelenen yaklaşım klasik öğretim yöntemlerine tamamen karşı olma fikrine değil, aksine onların eksikliklerinin tamamlanması ve daha işlevsel hale getirilmesi anlayışına dayanmaktadır.Bu tezin amacı, alternatif öğretim metotlarından aynı zamanda `hareketli okul` yaklaşımının bir yapısal parçası olan `hareketli öğrenmenin` yabancı dil öğretiminde motivasyon, hazırbulunuşluk ve dolayısıyla başarı durumuna etkisini araştırmaktır. Bu nedenle çalışmada öncelikli olarak `hareketli öğrenmenin` temelleri incelenmiş, daha sonra yabancı dil öğretiminde; özellikle dilbilgisinde cümle öğretiminde uygulaması yapılmış ve sonuçları değerlendirilmiştir.Çalışma uygulamalı olarak yapılmıştır; Ondokuz Mayıs Üniversitesi Yabancı Diller Yüksekokulu Hazırlık sınıflarında sekiz haftalık bir uygulama yapılmıştır. Aynı seviyelerde deney ve kontrol grubu oluşturularak veri toplanmıştır. Deney grubunda çok kanallı, duyu organlarını ve motor becerilerini aktive eden yöntemle, kontrol grubunda ise Dilbilgisi-Çeviri-Metotuduna göre ders yapılmıştır. Çalışmanın hazırbulunuşluk ve motivasyona etkisi anket yöntemi ile ölçülmüştür. Motivasyon anketinin değerlendirme sonuçlarına göre, söz konusu gruba çalışmanın başında uygulama anket ile çalışmanın sonucunda yapılan anket sonuçları arasında anlamlı bir fark olduğunu ortaya çıkmıştır. Deney grubunun motivasyonu artarken, kontrol grubunun ki azalmıştır.Alternatif metotlardan olan `hareketli öğrenme` yabancı dil derslerinde geliştirici etkiye sahip olduğu ortaya çıkmıştır. Hareketli öğrenmenin aynı zamanda bütün teknikleri ile yabancı dil öğrenenlerin üst bilişsel kaygılarını yenmek için destekleyici bir zemin oluşturduğu görülmüştür.
dc.description.abstractThere are various studies and articles on traditional and alternative language teaching methods. These methods are generally perceived as supporting opposing ideas. Actually, this opposition is the sign of continuity and improvement. It is because through these opposing ideas, new methods and techniques emerge.In this study the action-based learning in language classes was investigated. This approach is not based on the idea to oppose traditional methods compeletely rather to make up the deficiencies of these methods and to make them more functional.The aim of this study is to investigate the effects of ation-based learning, a significant element of mobile school approach, as on alternative teaching method on students' motivation and readiness level as well as their success in learning language. Therefore, the fundamentals of action-based learning are examined first and then it is applied in foreign language classrooms, especially in teaching sentence structure. Finally, the results are evaluated.This study was applied to prep classes at Ondokuz Mayɪs University school of Foreign Language for eight weeks. The data were gathered from both experimental and control groups of the same level. In experimental group, the classes were designed in line with a multichannel, multi-sensory approach that activate motor skills whereas in control group grammar-translation method was used. A questionnaire was administered to the groups in order to see the effect of the study on motivation and readiness level before and after the study. It is found that there is a significant difference between groups. The motivation level of the experimental group increased while it is decreased in control group.In sum, 'action based learning' has a constructive effect in foreign language learning. Moreover, 'action-based-learning' together with its all techniques form a supportive basis for overcoming anxiety of the foreign language learners.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleBewegtes Lernen im Fremdsprachenunterricht
dc.title.alternativeYabancı dil öğretiminde hareketli öğrenme
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.subject.ytmActive learning methods
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmMotivation
dc.subject.ytmReadiness
dc.subject.ytmActivity based teaching
dc.subject.ytmActivity based approach
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmTeaching
dc.identifier.yokid10081500
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid396926
dc.description.pages126
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess