Show simple item record

dc.contributor.advisorKarakaya, Zeki
dc.contributor.authorBiber, Sibel
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:03Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:03Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673870
dc.description.abstractDeğerler, toplumun temelini oluşturur. Bu sebeple onlar huzurlu bir yaşam için vazgeçilmezdir. Değerler, eğitimi ve öğretimde vazgeçilmez ve entegre olması gereken unsurlardır.Bu çalışma Türkiye'deki orta öğretim almanca yabancı dil kitaplarındaki değerler eğitimi ile ilgilidir. Çalışma teorik ve pratik olmak üzere iki bölümden oluşmaktadır.Teorik bölümünde değerlere genel bir bakış sağlanmakta. Devamında bazı modellerden ve derste verimli değerler eğitimi için kullanılablecek yöntem ve metotlardan söz edilmekte.Tezin pratik bölümünde, iki ders kitabı, Deutschstube ve Lernkasten für DaF, değerler eğitimi açısından incelenmiştir. Bu incelemeler sonucunda değerler unsurların çok düşük olduğu tespit edilmiştir.Anahtar Kelimeler: değerler eğitimi, ders kitapları, öğretim, okul
dc.description.abstractValues are the foundation of society. For this reason they are indispensable for a peaceful life. Therefore it is important that values are integrated in the education and upbringing.The work deals with the elements of the value educationin the course books of german as foreign language in the secondary school in Turkey. The work consists of two parts. The first part is theoretical and the second is a practical part.The theoretical part provides an overview of the concept '' values ''. Then it goes on with some models of values education, showing how values can be classified and what role they play during the formation process. This issues are addressed, whether or values are to be taught. In addition, teaching principles and methods are presented which are intended for an efficient and sustainable values education of students.In the practical part of the thesis, two course books, Deutschstube and Lernkasten für daF, will be analyzed in terms of values issues. On the basis of the investigations it is to say that values aspects are dealt too low in the two course books. In the conclusion, some proposals are finally made, how you can change this fact.Keywords: values education, course books, teaching, schoolen_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.titleOrta öğretim kurumlarında yabancı dil olarak okutulan Almanca ders kitaplarında değerler eğitimi
dc.title.alternativeThe elements of the education of values in the course books of German as foreign language in the secondary school in Turkey
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmEducation
dc.subject.ytmValues education
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmBooks
dc.subject.ytmTextbooks
dc.subject.ytmSecondary education institutions
dc.subject.ytmGerman lesson
dc.identifier.yokid10097346
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419296
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess