Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorKarakaş Tabak, Dilara
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:02Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:02Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673866
dc.description.abstractBu çalışmada güncel sanatın manipülasyon ve onun aracı olan görsel retorikle ilişkisinin ve ikna, yönelim ve inandırıcılık adına gerçekleştirilen eylemlerin güncel sanatın bir getirisi olarak görülmesinin tespiti yapılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla güncel sanatın günümüze kadar geçirdiği değişimin anlaşılması adına modernizmden postmodernizme doğru kronolojik bir hatırlatma yapılarak çalışma açısından önemli görülen noktaların üzerinde durulmuştur. Sanatın dönüşümselliği ve geleceği göz önünde bulundurularak görsel retorik teknikler yoluyla manipülasyonun etkisi sorgulanmıştır. Meşrutiyet kazanma çabasındaki sanatçının konumu belirlenmeye çalışılmış, genel anlamda manipülasyon ve görsel retoriğin güncel sanat üzerindeki etkisi incelenmiştir. Manipülasyon ve retoriğin güncel sanatın doğasına uygun yöntemler olduğu ve birlikte işleyerek sanat nesnesinin konumunu belirlediği, ayrıca sanat dünyasında her türlü ikna ve yönelimi mümkün kıldığı sonucuna varılmıştır.
dc.description.abstractThis study was aimed to determine what the relationship between contemporary art and manipulation and visual rhetoric as its medium is, and whether actions performed for the persuasion, orientation and plausibility are considered as a yield of contemporary art. For this purpose, it was tried to remind chronologically the time passed from modernism to postmodernism to understand the changes the contemporary art has undergone until today, and it was focused on the points deemed significant for the study. Considering the transformation of art and its future, the effect of manipulation was examined through visual rhetoric techniques. It was tried to determine the position of the artist who makes a constitutional effort. It was examined the effect of manipulation and visual rhetoric on contemporary art. It has been concluded that manipulation and rhetoric are methods appropriate for the nature of the art, determine the position of art object by discussing together and also make all kinds of persuasion and orientation in the world of art possible.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleGüncel sanatın manipülasyon yönelimlerine katkısında görsel retorik
dc.title.alternativeVisual rhetoric in the contribution of contemporary art to manipulation orientations
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmActuality
dc.subject.ytmManipulation
dc.subject.ytmVisual arts
dc.subject.ytmVisuality
dc.subject.ytmRhetoric
dc.subject.ytmArt
dc.subject.ytmArt activities
dc.subject.ytmContemporary art
dc.identifier.yokid10092583
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419299
dc.description.pages180
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess