Show simple item record

dc.contributor.advisorElma, Cevat
dc.contributor.authorBütün, Eda
dc.date.accessioned2021-05-08T10:43:01Z
dc.date.available2021-05-08T10:43:01Z
dc.date.submitted2015
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673864
dc.description.abstractÇalışmada `Medya Destekli Hayat Bilgisi Öğretim Programı`nın Hayat Bilgisi dersinde öğrenmeye ve akademik kalıcılığa etkisi araştırılmaya çalışılmıştır. Bu amaçla deney kontrol gruplu desen kullanılmıştır. Çalışmada araştırmacı tarafından hazırlanan öğretim programı altı hafta, 24 ders saati süresince uygulanmıştır. Uygulamanın etkililiğini belirlemek amacıyla nitel ve nicel yöntemlerin bir arada kullanıldığı karma yöntem kullanılmıştır. Öğretim programı tamamlandığında deney ve kontrol grubuna son test uygulanmıştır. Elde edilen veriler ilişkili örneklem ve ilişkisiz örneklem olmak üzere iki boyutta incelenmiştir. Uygulanan son test ilişkili örneklemler t testi sonucunda deney grubunun da kontrol grubunun da elde ettiği puan ortalamalarında anlamlı derecede farklılık olduğu görülmüştür. Son test ilişkisiz örneklemler t testi sonucunda ise deney grubu ve kontrol grubu arasında deney grubu lehine anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Çalışmanın diğer bir boyutu ise öğretim programının öğrenmedeki kalıcılığa etkisinin belirlenmesi yönündedir. Yapılan kalıcılık testi ilişkili örneklemler t testi sonucunda deney grubunun son test ve kalıcılık testi arasında anlamlı bir farklılık meydana gelmediği görülmüştür. Kontrol grubu kalıcılık testi ilişkili örneklemler t testi sonucunda ise kontrol grubunun son test ve kalıcılık testi puan ortalamaları arasında son test puanları lehine anlamlı farklılık olduğu görülmüştür. Deney ve kontrol grubunun kalıcılık testi ilişkisiz örneklemler t testi sonucunda ise deney grubu lehine anlamlı farklılık ortaya çıkmıştır. Yani `Medya Destekli Hayat Bilgisi Öğretim Programı`nın öğrenme ve öğrenmede kalıcılık üzerinde olumlu bir etki yaptığı söylenilebilir.
dc.description.abstractIn this study, the effect of `Media-Supported Social Studies Education` on learning and academic permanence in Social Studies course has been examined. For this purpose, the design involving experiment and control groups was implemented. In this study, the curriculum prepared by researcher has been implemented for 24 hours in 6 weeks. In order to determine the efficiency of the implementation, the mixed method, where the qualitative and quantitative methods are combined, has been used. When the curriculum was completed, the post-test has been performed on experiment and control groups. The data obtained have been examined as two groups, namely relevant sample and irrelevant sample. As a result of relevant sample t-test performed, it has been observed that there were significant differences in mean scores of both of experiment and control groups. As a result of post-test irrelevant sample t-test, a significant difference has been observed between experiment and control groups in favor of experiment group. Another aspect of this study is to determine the effect of education curriculum on the permanency of learning. As a result of permanency-test-related samples t-test, it has been observed that there wasn't a significant difference between post-test and permanency test of experiment group. As a result of permanency-test-related samples t-test, it has been observed that there was a significant difference between post-test and permanency test of control group in favor of post-test scores. As a result of permanency-test-irrelevant samples t-test of experiment and control groups, it has been found that there was a significant difference in favor of experiment group. In conclusion, it can be stated that `Media-Supported Social Studies Education` has positive effects on learning and permanency of learning.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleMedya destekli öğretimin hayat bilgisi dersinde akademik başarıya ve öğrenmede kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effects of media supported education on academic success and permanence learning in social studies course
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmMedia
dc.subject.ytmLife science
dc.subject.ytmCurriculum
dc.subject.ytmSuccess
dc.subject.ytmAcademic achievement
dc.subject.ytmConcept permanence
dc.subject.ytmTeaching
dc.subject.ytmTeaching methods
dc.identifier.yokid10099401
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419307
dc.description.pages171
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess