Üniversite öğrencilerinin tolerans düzeyleri
dc.contributor.advisor | Ersanlı, Ercümend | |
dc.contributor.author | Güven, Canan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:58Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2019-08-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673851 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmada üniversite öğrencilerinin tolerans düzeyleri incelenmiştir. Bu araştırma sonucunda ulaşılan yargıları şu şekilde sıralayabiliriz: Örneklem grubunu oluşturan öğrencilerin cinsiyetlerine göre tolerans düzeylerinde grupların aritmetik ortalamaları arasında kızlar lehine anlamlı farklılığın olduğu görülmüştür. Kızlar erkeklere göre daha fazla toleranslıdırlar.Öğrencilerin bölümlerine göre tolerans düzeylerinde grupların aritmetik ortalamaları arasında anlamlı farklılık bulunmuştur. Öğrencilerin bölümlerine göre tolerans düzeylerinde sayısal bölümde okuyanlar ile dil ve güzel sanatlar bölümünde okuyanlar arasında sayısal bölümde okuyanlar lehine anlamlı farklılık görülmüştür. Sayısal Bölümde okuyanlar, dil ve güzel sanatlar bölümünde okuyanlara göre daha fazla toleranslıdırlar. Ayrıca Güzel sanatlar ile sosyal bölümde okuyanlar arasında ise sosyal bölümde okuyanların daha toleranslı oldukları sonucu bulunmuştur. Diğer gruplar arasında ise anlamlı farklılık bulunmamıştır.Anahtar Sözcükler: tolerans, üniversite, öğrenci | |
dc.description.abstract | In this paper were studied the tolerance levels of students who study at a university. The results obtained can be listed as below:Regarding the arithmetic mean of the gender groups' tolerance levels, it was observed that there was a meaningful difference in favor of the female students. That is to say, the female are more tolerant than the male.Concerning the students' tolerance levels on the basis of their departments at the university, there was found a significant difference between the arithmetic means of the groups. Between the groups majoring science-maths and studying language or fine arts, there was noticed a considerable dissimilarity in support of the ones who study the latter, which means the students from science-maths are more indulgent than their counterparts from langauge and fine arts departments majors. Besides, between of the groups mastering fine arts and social sciences was found to be mastering social sciences more understanding than fine arts. Between the other groups there were no important differences.Key Words: tolerance, university, student | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin tolerans düzeyleri | |
dc.title.alternative | The tolerance levels of university students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-08-10 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Tolerance | |
dc.subject.ytm | Tolerance | |
dc.identifier.yokid | 10121462 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 442968 | |
dc.description.pages | 68 | |
dc.publisher.discipline | Psikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı |