Grafik tasarım öğrencilerinin logolarda yer alan bilinçaltı mesajları algılama ve değerlendirme düzeyleri
dc.contributor.advisor | Aslan, Hasbi | |
dc.contributor.author | Öztürk, Ümit | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:58Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:58Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673850 | |
dc.description.abstract | Geçmişten günümüze insanoğlu hep bir arayış içerisinde olmuştur. Bunun sonucunda bir takım duygu ve düşünce sistemleri meydana gelmiştir. Bunlar gerek insanın doğal yaşamında gerekse sosyal yaşamında belirleyici bir unsur oluşturmuştur. Böylece hayatın her aşamasını etkileyen bu ögeler, teknolojinin gelişmesiyle birlikte globalleşen reklam sektörünüde etkisi altına almıştır.Artık yazılı materyallerin yanı sıra değişen bu yaşam şartları neticesinde daha çok görsel iletişim tercih edilmeye başlanmıştır. Bundan dolayı gerek grafik tasarım öğrencilerinin gerekse bu alanda uzman kişilerin görsel okuryazarlık dediğimiz bakış açısına sahip olması gerekmektedir. Bu sayede kullanılan simgelerin bilinçaltında ne anlam ifade ettiği hakkında çağrışımlara ve ifadelere sahip olması bilincini doğurmuştur.Bu çalışma konusu itibariyle ele alınmak istenen konu grafik tasarım öğrencilerinin logolarda yer alan bilinçaltı mesajların ne kadar algılayıp algılayamadığı durumlarının belirlenmesi ve gerekli eğitimin verilerek bilinçlendirilmesi amaçlanmıştır.Anahtar Sözcükler: Grafik, Logo, Görsel, Görsel Okuryazarlık, Bilinçaltı, Simge,Çağrışım | |
dc.description.abstract | Mankind has always been in a quest since old times. As a result of this, a number of emotions and thought processes have occurred. They constituted a determining factor not only in man's natural but also in his social life. Thus, these elements affecting every stage of life have also influenced globalized advertising industry with the development of technology.Now, in addition to the written materials as a result of these changing life conditions, visual communication has been more preferred. Therefore, both graphic design students and expert persons in this area need the perspective that we call visual literacy. In this way, it has led to the consciousness of used symbols what subconscious meaning and what association and expression they have.This study aimed to determine the perception levels of the graphic design students about subconscious messages which take place in logos and to raise awareness by providing necessary training to them.Key Words: Graphic, Logotype, Visual, Visual Literacy, Subliminal, Symbol,Connotation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Grafik tasarım öğrencilerinin logolarda yer alan bilinçaltı mesajları algılama ve değerlendirme düzeyleri | |
dc.title.alternative | Graphic design students' detection and assessment levels of subliminal messages in logos | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Graphic design | |
dc.subject.ytm | Logo | |
dc.subject.ytm | Subconscious | |
dc.subject.ytm | Visual literacy | |
dc.subject.ytm | Symbol | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Students | |
dc.identifier.yokid | 10115849 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 442972 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |