Show simple item record

dc.contributor.advisorCoşkuner, Sonat
dc.contributor.authorBilgin, Yağmur
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:58Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:58Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673848
dc.description.abstractSoundpainting, müzisyenler, dansçılar ve görsel sanatçılar için geliştirilmiş çok disiplinli, eş zamanlı kompozisyon işaret dilidir ve doğaçlamaya dayalı bir çalışmadır. Soundpainting işaret dili, Soundpainter olarak bilinen besteci/şef tarafından gösterilen, 1500'den fazla jesti kapsar. Müzik eğitiminde yavaş yavaş kullanılmaya başlanan Soundpainting çalışmalarının öğrencilerin yaratıcı düşünebilme, kendilerin güven duyma gibi kişilik özelliklerinin yanı sıra müzikal olarak da olumlu yönden etkileri olduğu yapılan çalışmalarla ortaya konmaktadır. Bu araştırma, Soundpainting eğitiminin, ortaokul 7. sınıfta eğitim gören çocukların, özgüvenleri üzerine etkilerinin belirlenmesi, elde edilen sonuç ve öneriler doğrultusunda Soundpainting uygulamalarının verimliliğine yönelik katkıda bulunmak amacını taşımaktadır.Araştırmanın çalışma grubunu, 2015-2016 eğitim öğretim yılında Samsun ili Bafra Ticaret Sanayi Odası Ortaokulu 7. sınıf öğrencileri arasından deney kontrol grupları için rastgele seçilen 91'i kız 75'i erkek 166 öğrenci oluşturmaktadır.Araştırmanın veri toplama araçları olarak, çalışmaya katılanların özgüven düzeylerini tespit edebilmek, Soundpainting uygulamalarının öğrenci özgüvenleri üzerindeki etkilerini ölçmek ve değerlendirmek amacıyla (1964) Piers-Harris'in geliştirdiği, (1994) Melike ÇATAKLI ve Necla ÖNER'in Türkçeye uyarladığı `Piers-Harris Öz-Kavramı Ölçeği` (9-20 yaş) kullanılmıştır. Ölçeğin, `Davranış, Zeka Ve Okul Durumu, Bedensel Görünüm, Kaygı, Gözde Olma (Popülerlik), Mutluluk` başlıkları altındaki altı alt ölçeği alınarak, 166 öğrenci uygulama öncesi ve sonrasında ölçeği doldurulmuşlardır. Araştırmada ön test son test deney-kontrol gruplu çalışma kullanılmıştır.Uygulanan ön test aşamasından sonra deney grubu öğrencilerine 17 hafta boyunca Soundpainting hareketleri öğretilmiş, Soundpainting 1. seviyede bulunan 41 jestten 27'si uygulanmıştır. Kontrol grubunu oluşturan öğrencilere, Soundpainting hareketleri öğretilmemiş, okuldaki eğitimlerine devam etmişlerdir. Sertifikalı Soundpainter Yrd. Doç. Dr. Sonat COŞKUNER'in katılımıyla okulda öğrencilerle bir dinleti yapılarak sahnede sergilenmiştir. Çalışmaların sonunda deney-kontrol grubuna son test uygulanmıştır.Veriler IBM SPSS V21 (Chicago, USA) ile analiz edilmiştir. Verilerin normal dağılıma uygunluğu Kolmogorov Smirnov ile incelenip, normal dağılıma uymayan verilerin karşılaştırılmasında ise Mann Whitney U testi ve Wilcoxon testi kullanılmıştır. Piers Harris ölçeği alt boyutları arasındaki ilişki Spearman korelasyon analizi ile incelenmiştir. Sonuçlar ortanca (minimum-maksimum) şeklinde sunulup, anlamlılık düzeyi p<0,05 olarak alınmıştır. Elde edilen verilerin işlenmesi sonucunda; öğrencilere verilen Soundpainting eğitiminin, uygulamayı almayan öğrencilere oranla, `Davranış, Zeka Ve Okul Durumu, Bedensel Görünüm, Kaygı, Gözde Olma (Popülerlik), Mutluluk` alt boyutlarında kendilerini daha fazla geliştirdikleri saptanmış, özgüvenlerinde ortaya çıkan olumlu değişim fark edilip elde edilen sonuçlara dayanarak çeşitli önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Kelimeler: Soundpainting, Doğaçlama, Müzik Eğitimi, Özgüven.
dc.description.abstractSoundpaintng is a multi-disciplinary and a simultaneous sign language that has been developed for musicians, dancers and visual artists and study based on improvisation. Soundpainting sign language covers more tham 1500 gestures that are shown by the composer known as the soundpainter.Gradually used in music education, Soundpainting studies have been proven to have musical positive effects on students in addition to personality traits such as self-confidence ,creative thinking.This paper aims to aim to highlight the efficiency of Soundpainting training on the self confidence of 7th grade students; findings and recommendation will follow in regards to the effectiveness of the Soundpainting applications.The research study group was formed by 91 female and 75 males using random-selection method from amongst 7th grade students in Bafra Ticaret Sanayi Odası Secondary School in 2015-2016 academic year.The data has been analysed using IBM SPSS V21. Compliance with the normal distribution of data has been examined using Kolmogorov Smirnov,and cross-checking of the non-compliant normal distibution data has been inspected by using Marn Whitney U test and Wilcoxon test. Relations at low dimensions in Piers Harris scale have been studied using Spearman correlation analysis. Findings have been presented on an avarage basis (minumum-maximum), with relevance level at P0,05.Piers Harris Self –Consept Scale (9-10 age group), devoleped by Piers Harris (1994) and adapted by Melike CATAKLI and Necla ONER, has been used as data collection tools fort he study to determine the self-confidence level of the participants,and assess the effects of Soundpaintings applications on students' self-confidence. Six subsclaes of Piers Harris namely behaviour, intelligence and school status, pre and post-test experiment groups have been utilised.After the pre-test, Soundpainting gestures have been taught to the experiment group for 17 weeks and 27 gestures out of 41 gestures at primary level have been applied. Students who formed the control group have not been taught Soundpainting gestures and they attended their regular classes. A mini- concert has been delivered by Dr Sonat Coskuner to the students, a certified soundpainter. At the end of the research,final test was applied to the experiment-control group.After careful analysis of the data, it has been found out that students who have received Sondpainting training have perfomed better under the six subscales of behaviour, intelligence and school status, physical appearance, anxienty , of the popularity and happiness as comparedto the students who did not recceive the training. These trained students have also been given further reccommendation on how to further improve their skills.Key Words: Soundpainting, Improvisation, Music Education, Self-Confidence.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectMüziktr_TR
dc.subjectMusicen_US
dc.titleSoundpainting uygulamalarının öğrencilerin özgüveni üzerindeki etkileri
dc.title.alternativeEffects of Soundpainting studies on students' self-confidence
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSign language
dc.subject.ytmImprovisation
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmSelf confidence
dc.subject.ytmSoundpainting
dc.subject.ytmMusic education
dc.identifier.yokid10116208
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442973
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineMüzik Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess