Show simple item record

dc.contributor.advisorTomak, Ali
dc.contributor.authorKaraahmet Balci, Selma
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:57Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:57Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673845
dc.description.abstract'Değişen Paradigmalar Ekseninde Görsel İletişim Tasarımının Lisans Ve Lisansüstü Eğitim Programlarına Yansımaları' adlı bu çalışma; hem nicel hem de nitel yöntemlerin birlikte kullanılması ile gerçekleştirilmiştir. Çalışma kapsamında görsel iletişim/grafik tasarım alanında eğitim veren fakülte ve bölümler incelenmiş ayrıca bu bölümlerde görev yapan öğretim elemanlarına uygulanan bir anket ile alan hakkındaki fikirleri saptanmaya çalışılmıştır.Elde edilen bulguların da değerlendirilmesi ile amaçlanan sonuç hakkında yorumların yapıldığı bu çalışma 'grafik tasarım' kavramı ile 'görsel iletişim tasarımı' kavramı arasındaki terminoloji sorununu derinlemesine incelemesi bakımından önem taşımaktadır.Grafik tasarım kavramının tanım ve içerik olarak yeniden ele alınması gerekliliğini savunan bu çalışma ile alan adı için gerekli olan değişimin zorunlu bir olgu olarak incelenmesi gerekliliği vurgulanmıştır. Alan adında oluşan bu değişim görsel iletişim/grafik tasarım eğitimi açısından bakıldığında da bir karışıklık ortamı gözlemlenmiştir. İçerik olarak benzerlik göstermesine rağmen görsel iletişim/grafik tasarım eğitiminin üniversitelerin birçoğunda farklı fakülte ve bölümlerde farklı adlandırmalarla verilmesi bu çalışmanın temel problemleri arasında bulunmaktadır.20. yüzyılın başında Avrupa sanat ve tasarımını yönlendiren modern sanat hareketlerinin etkisi ile grafik tasarım kavramı ve işlevi de zaman içerisinde değişime uğramaya başlamıştır. Bu yüzyılın ilk yıllarından itibaren insan yaşantısı sosyal, politik, kültürel ve ekonomik anlamda büyük değişimlere uğramış gelişen teknolojinin ve endüstri devriminin etkisi ile görsel iletişim tasarımı kitle iletişiminin en güçlü unsuru haline gelmiştir. Teknolojik, ekonomik ve ekolojik alanlarda oluşan gelişmeler sanat ve tasarımda da paradigma değişikliklerini beraberinde getirmiştir. Bu yeni paradigmalar ekseninde gelişimini sürdürerek varlığını koruyan görsel iletişim tasarımı ve bu alanda ulusal ve uluslararası düzeyde verilen eğitimin bir analizi olarak da bu tez çalışması önem taşımaktadır.Anahtar Sözcükler: Görsel iletişim tasarımı, grafik tasarım, grafik tasarım eğitimi.
dc.description.abstractThis study called as `Reflections of Visual Communication Design to the Undergraduate and Post Graduate Education on the Axis of Changing Paradigms` is carried out along with using both quantitative and qualitative methods. Within the scope of this study, the faculties and departments which give education in the fields of visual communication and graphic design as well as the opinions of the instructors are tried to be detected with a questionnaire by conducting them.This study in which there are reviews about the intended result with the evaluation of the findings obtained, has an importance in terms of examining in depth the terminology problem between the concept of graphic design and visual communication design.It has been pointed out that the necessity of examining the change, essential for the name of the department, as a mandatory case along with this study which advocates the necessity of rehashing the concept of graphic design as a definition and content. This change in the name of the field is observed a turmoil in terms of also visual communication and graphic design education. In spite of showing similarities in term of the content, nominating the visual communication and graphic design education under the diverse names in the different departments and faculties of the several universities is among the fundamental problems of this study.At the beginning of the twentieth century, along with the impact of the modern art movements which leads the European art and design, the concept and function of the graphic design also have begun to change in time. Since the first years of this century, human life has undergone major changes in social, political, cultural and economic aspects and visual communication design with the influence of changing technology and industrial revolution has become the most powerful element of the mass media.Advances in the field of technology, economy and ecology have brought the paradigm changes also in art and design. Visual communication design, which survives by continuing its development on the axis of these new paradigms, and this dissertation study, which is an also analysis of the education in the national and international levels, are all important.Key Words: visual communication design, graphic design, graphic design educationen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleDeğişen paradigmalar ekseninde görsel iletişim tasarımının lisans ve lisansüstü eğitim programlarına yansımaları
dc.title.alternativeReflections of visual communication design to the undergraduate and post graduate education on the axis of changing paradigms
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmVisual communication
dc.subject.ytmVisual design
dc.subject.ytmGraphic design
dc.subject.ytmGraphic design education
dc.subject.ytmEducation programs
dc.identifier.yokid10123013
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442982
dc.description.pages167
dc.publisher.disciplineResim-İş Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess