Show simple item record

dc.contributor.advisorDoğan, Mevlüde
dc.contributor.authorBaşün, Ali Riza
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:56Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:56Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673841
dc.description.abstractBu araştırmada, oyunla öğretimin ortaokul altıncı sınıf matematik dersinde çarpanlar ve katlar alt öğrenme alanında öğrenci başarısı üzerine etkisi, öğrenilen bilgilerin kalıcılığı ve oyunla öğretim yöntemine ilişkin öğrenci görüşleri araştırılmıştır. Araştırmada, ön test-son test kontrol gruplu yarı deneysel desen kullanılmıştır. Uygulama 2015–2016 eğitim-öğretim yılı güz yarıyılında, Samsun ilinde bir devlet okulunda öğrenimini sürdüren, deney grubunda 21 ve kontrol grubunda 21 olmak üzere toplam 42 altıncı sınıf öğrencisi üzerinde yürütülmüştür. Dersler deney grubunda oyunla öğretim yöntemi ile kontrol grubunda ise 2015-2016 eğitim öğretim yılında mevcut programın uygun gördüğü öğretim yöntemi doğrultusunda sürdürülmüştür.Araştırmada, öğrenci başarılarını ölçmek için deney ve kontrol gruplarında işlenen `Çarpanlar ve Katlar Alt Öğrenme Alanındaki` kazanımlarla ilgili matematik başarı testi kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına uygulama öncesi ön test, uygulama sonrasında son test ve son testten 8 hafta sonra kalıcılık testi uygulanmıştır. Ayrıca, deney grubu öğrencilerine yarı yapılandırılmış görüşme formu uygulanmıştır. Araştırmada başarı testinden elde edilen nicel veriler SPSS 22.0 istatistik programında yer alan parametrik olmayan testlerden Mann-Whitney U testi ve Wilcoxon Sıralı İşaretler testi teknikleri kullanılarak analiz edilmiştir. Görüşme formundan elde edilen nitel veriler betimsel analiz yöntemiyle analiz edilmiştir.Araştırma sonucunda elde edilen bulgulara göre öğrencilerin başarıları ve başarılarının kalıcılığında deney grubu lehine istatistiksel olarak anlamlı bir fark bulunmuştur. Ayrıca deneysel işlem sürecinde öğrencilerin derse karşı olan ilgilerinin arttığı, oyunla öğretim yöntemine yönelik görüşlerinin olumlu olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Bu sonuç oyunla öğretim yönteminin mevcut programın uygun gördüğü öğretim yöntemine göre daha etkili olduğunu göstermektedir.Anahtar Sözcükler: Oyunla Öğretim, Çarpanlar ve Katlar, Ortaokul 6. Sınıf, Matematik Öğretimi, Oyun
dc.description.abstractThe aim of this research is to investigate the effect of teaching with games on sixth grade students' achievement and permanence in math classes the subject of multipliers and multiplies. Also students' views were investigated about teaching by games method.In this research, the pretest-posttest control group quasi-experimental design was used. The study group of the research consists of the student who are in sixth grade in Samsun. The research was carried out in 2015-2016 academic year in the fall semester. The students were separated into two groups, each group (experimental and control groups) consists of 21 students. Courses in the control group and the experimental group teaching by games methods in academic year 2015-2016 the Ministry of Education's training was carried out in accordance with the method of teaching sixth grade math textbook.An achievement test was prepared by the researcher to measure student academic success and as a data collect tool. It was carried out in two groups: as a pre-test was applied before experimental study. The posttest was applied after application and the permanence test was applied after eight weeks later fınished of experimental study. In addition, a semi-structured interview form was used for the experimental group students. The quantitative data was analyzed with Mann-Whitney U and Wilcoxon Signs test sequence techniques by using SPSS program. Qualitative data was analyzed by using descriptive analysis.At the end of this research, a statistically significant difference was found in favor of the experimental group in post-test and permanence test. In addition, it was found that during the courses students' interests has increased and their views about teaching by games are positive. According to the result, it can be said teaching by game method is more effective than the current program.Keywords: Teaching by Games, Multipliers and Multiples, 6th Grade, Mathematics Education, Gameen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleOyunla öğretimin çarpanlar ve katlar alt öğrenme alanında başarı ve kalıcılığa etkisi
dc.title.alternativeThe effect of teaching with games on achievement and permanence in the subject of sub-learning of multipliers and multiples
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentİlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmTeaching with game
dc.subject.ytmSecondary schools
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmMathematics teaching
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.subject.ytmPermanence
dc.subject.ytmOpinions of students
dc.identifier.yokid10125452
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid442978
dc.description.pages129
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess