TEOG sınavı matematik soruları hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre sınıflandırılması
dc.contributor.advisor | Doğan, Mevlüde | |
dc.contributor.author | Altun, Halil | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:55Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:55Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673839 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma 2014- 2015 eğitim-öğretim yılı birinci dönemine ait TEOG sınavı matematik sorularının Yenilenmiş Bloom Taksonomisindeki yerlerini belirlemek, soruların ilgili kazanımları ölçme düzeyleri ve yapılandırmacı eğitim yaklaşımına uygunluğu konusunda öğretmen görüşlerini belirlemek amacıyla yapılmıştır. 2014-2015 eğitim- öğretim yılı birinci dönemine ait TEOG sınavı matematik soruları araştırmamıza temel teşkil etmiştir.Bu amaçla, farklı okullarda görev yapmakta olan 110 matematik öğretmeninin görüşleri anket aracılığıyla elde edilmiştir. Elde edilen veriler yüzde ve frekans tabloları haline getirip analiz edilmiştir. Diğer yandan, matematik sorularından yapılandırmacı eğitim yaklaşımına uygun olmadığı düşünülen üst çeyrekte yer alan 5 soru belirlenmiştir. Bu 5 sorunun derinlemesine analizini yapabilmek için 6 matematik öğretmeni ile yarı yapılandırılmış görüşmeye başvurulmuştur. Görüşmeden elde edilen verilerin analizinde nitel araştırma yöntemlerinden içerik analizi kullanılmıştır. Çalışmanın ikinci boyutunda ise TEOG sınavı matematik dersi soruları YBT'ye göre sınıflandırılmıştır. Sınıflandırma sonucunda elde edilen veriler uzman görüşüne sunulmuştur. Yapılan değerlendirmeler sonucu ulaşılan veriler tablo halinde gösterilmiştir.Elde edilen bulgulara göre TEOG sınavı matematik sorularının ilgili kazanımları ölçme yeterliliği konusunda öğretmenlerin olumlu düşüncelere sahip olduğu, fakat yapılandırmacı eğitim kuramına uygunluğu konusunda öğretmenlerin istenilen seviyede olumlu düşünceye sahip olmadıkları sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca, yarı-yapılandırılmış görüşmelerde görüşme yapılan 5 soru hakkında öğretmenlerin %91 oranında üst kurumları belirleyicilik açısından yetersiz olduğu konusunda düşüncelere sahip olduğu sonucuna ulaşılmıştır. Öğretmenler yapılandırmacı eğitim yaklaşımına uygun soruların açık uçlu, süreç odaklı, öğrenciyi düşündüren, günlük hayatla ilişkili olma gibi özelliklere sahip olması gerektiğini düşünmektedir. Bunun yanında soruların taksonomik düzeylerine bakıldığında bilgi boyutunda kavramsal ve işlemsel bilgi basamaklarında oldukları, bilişsel süreç boyutunda ise bir soru hariç alt düzeyde oldukları görülmüştür.Anahtar Sözcükler: TEOG Sınavı Matematik Soruları, Öğretmen Görüşleri, Yenilenmiş Bloom Taksonomisi | |
dc.description.abstract | This study will be carried out in order to determine the place of 2014/2015 academic year first period maths questions in Renewed Bloom Taxanomy , to determine the measuring level of the objectives of these questions and to determine opinions of teachers about suitability of the questions for constructivist education approach . There are two dimensions of this study. The first is to determine at which level 2014/2015 academic year first term TEOG maths exam measures objectives of secondary school mathematics curriculum and to take opinions of teachers about suitability of the questions for constructive approach. Moreover, the constructive interviews were conducted with 6 math teachers to make an in-depth analysis. To analyze the data obtained from the interviews, content analysis of qualitative research were used. In the second dimension of this study, math questions of TEOG exam were classified according to the RBT. According to the results, we see that the teachers have positive thoughts about the measuring adequacy of TEOG maths but they don't have positive thoughts at a desired level about the suitability of the questions for contructivist education approach. Teachers think that the questions appropriate for the constructivist educational approach should be open-ended, process-oriented , related to daily life and should make students think. Besides this, when the taxonomic level of the questions is considered, they are seen to be at the conceptual and procedural level of information stage and at the lower level of cognitive process except one question.Key words: TEOG Maths Questions, Opinions Of Teachers, Renewed Bloom Taxonomy | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | TEOG sınavı matematik soruları hakkında öğretmen görüşlerinin incelenmesi ve yenilenmiş Bloom Taksonomisine göre sınıflandırılması | |
dc.title.alternative | Analysis of teachers' opinion about maths questions of TEOG exam and classification of the questions according to the renewed Bloom Taxonomy | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Matematik Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Transition From Basic Education To Secondary Education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Bloom?s taxonomy | |
dc.subject.ytm | Mathematics | |
dc.subject.ytm | Questions | |
dc.identifier.yokid | 10125499 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 442977 | |
dc.description.pages | 133 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |