Show simple item record

dc.contributor.advisorBalcı Çelik, Seher
dc.contributor.authorGürsoy, Emine
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:54Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:54Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673833
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, duygusal zeka eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin duygusal zeka, empatik beceri ve davranış problemleri düzeylerine etkisini incelemektir. Araştırmanın deney ve kontrol grubu 24 kişiden oluşmaktadır.Araştırmada öğrencilerin duygusal zeka, empati becerileri ve davranış bozukluğunu düzeylerini belirlemek amacıyla 7-13 Yaş Duygusal Zeka Ölçeği, Gözden Geçirilmiş Davranış Problemleri Kontrol Listesi (GGDPKL) ve Temel Empati Ölçeği kullanılmıştır. Deney ve kontrol gruplarına bu ölçekler ön-test ve son-test olarak uygulanmıştır. Oturumlar yaklaşık 85 dakika olmak üzere 10 hafta sürmüştür. Oturumların sonunda deney ve kontrol gruplarına uygulanan testlerde ön-test ve son-test puan ortalamaları arasında bir fark olup olmadığını belirlemek için Mann-Whitney U Testi ve Wilcoxon İşaretli Sıralar Testi kullanılmıştır.Araştırmanın istatiksel analizleri sonunda duygusal zeka beceri eğitimi programına katılan öğrencilerin duygusal zeka, empati, davranış problemleri düzeylerinde anlamlı farklılıklar geliştiği bulunmuştur. Elde edilen bilgiler literatür ışığında yorumlanmış ve önerilerde bulunulmuştur.Anahtar Sözcükler: Duygusal zeka, empati, davranış problemi
dc.description.abstractAim of this study is surveying effects of emotional intelligence education program upon emotional intelligences, emphatic skills and behavioral problems of secondary school students. Control and experiment group of the research consists of 24 individuals.In this research, in order to identify emotional intelligences, emphatic skills and behavioral disorders levels of students, 7-13 ages emotional intelligence scale, reviewed behavioral problems control list (GGDPKL) and basic empathy scale were used. These scales were applied to experiment and control groups as pre-tests and post-tests. Sessions lasted 10 weeks, each session was 85 minutes. At the end of the sessions, in order to identify whether there is difference between point averages of pre-tests and post-tests, Mann-Whitney U and Wilcoxon marked lines tests were used.As a result of statistical analysis of the survey, in emotional intelligences, empathy and behavioral problems levels of the students who participated emotional intelligence education program, meaningful differences were discovered. Found information was evaluated and suggestions were made.Key words: Emotional intelligence, empathy, behavioral problemen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDuygusal zeka eğitim programının ilköğretim ikinci kademe öğrencilerinin duygusal zeka, empatik beceri ve davranış problemleri üzerine etkisi
dc.title.alternativeEffects of emotional intelligence education program upon emotional intelligences, emphatic skills and behavioral problems of secondary school students.
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmEmotional intelligence
dc.subject.ytmEducation programs
dc.subject.ytmSecondary school students
dc.subject.ytmEmpathic skill
dc.subject.ytmBehavior of student
dc.subject.ytmBehavioral disorders
dc.subject.ytmEmpathy
dc.identifier.yokid10131204
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid456619
dc.description.pages112
dc.publisher.disciplinePsikolojik Danışmanlık ve Rehberlik Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess