Üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin `Namus` algısı
dc.contributor.advisor | Kumcağız, Hatice | |
dc.contributor.author | Dadashzadeh, Rahim | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:54Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:54Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673832 | |
dc.description.abstract | Namus kavramı sözcük anlamı olarak; töre, gelenek, kural, dürüstlük şeklinde tanımlandığı gibi Türkiye gibi birçok ülkelerde de kadının bedenini koruması olarak da ifade edilmektedir. Ataerkil toplumlarda kadın evleninceye kadar baba veya ailenin diğer erkekleri tarafından, evlendikten sonra ise eşi tarafından denetim altında tutulmaktadır. Bu durum ise kadının hayatının sınırlandırılmasına neden olmaktadır.Bu nedenledir ki geleceğimizin şekillenmesine önemli bir yere sahip olan üniversite öğrencilerinin namusa ilişkin algılarının belirlenmesinin anlamlı olacağı düşünülmektedir. Bu noktadan hareketle üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin `namus` algısını çeşitli faktörlere göre incelenmek istenmiştir. Bu amaçla Orta Karadeniz Bölgesinde bulunan bir devlet üniversitesinin çeşitli fakültelerinde lisans öğrenimine devam eden 2924 öğrenciye Gürsoy ve Arslan (2011) tarafından geliştirilen Kadına İlişkin `Namus` Anlayışı Tutum Ölçeği ve araştırmacı tarafından hazırlanan kişisel bilgi formu uygulanmıştır. Verilerin çözümlenmesinde normal dağılıma uygunluk testi yapılmıştır (p< .05). Verilerin dağılımı normal olmadığından araştırmanın denencelerini test etmede parametrik olmayan yöntemlerden Mann Whitney U ve Kruskal Wallis testlerinden faydalanılmıştır. Yapılan araştırma sonucunda üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin namus anlayışı tutumlarının öğrencilerin cinsiyet, sınıf düzeyi, sosyoekonomik düzey ve öğrenim gördükleri bölüme göre istatistiksel olarak anlamlı şekilde farklılaştığı sonucuna ulaşılmıştır. | |
dc.description.abstract | Honor is literally defined as customs, traditions, rules, and honestly. Nevertheless, in many countries including Turkey, honor implies to the self-protection of women of their own body. In patriarchal societies before marriage women are controlled by their father and brothers and after marriage women will be controlled by their husbands. This limits the freedom of women in the context of society.As such, it seems to be important to identify the attitudes of university student, as the future makers of this society, regarding `honor` concept. According to this aim, we study the attitudes of university students' perception toward women'shonor based on various factors.We sampled 2924 of bachelor students who were studying in different faculties of a large public university located in the central Black Sea region of Turkey. Participants completed `Scale for Attitudes on perception to Women's Honor` developed by Gursoy and Arslan (2011), and a demographic information questionnaire developed by researcher. Comformity test revealed that the research variables do not follow a normal distribution (p< .05). As such, nonparametric tests such as, Mann-Whitney U and Kruskal-Wallis tests, were used. The results showed that the attitudes of university student's perception to `honor` regarding women significantly varies according to gender, grade level, socio-economic status and their field of study. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Psikoloji | tr_TR |
dc.subject | Psychology | en_US |
dc.title | Üniversite öğrencilerinin kadına ilişkin `Namus` algısı | |
dc.title.alternative | A study on the perception of university students of women's honor | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Psikolojik Danışma ve Rehberlik Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Women | |
dc.subject.ytm | Honour | |
dc.subject.ytm | University students | |
dc.subject.ytm | Students perceptions | |
dc.identifier.yokid | 10131414 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 492306 | |
dc.description.pages | 74 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |