Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, akademik iyimserlikleri ve mesleki bağlılıkları arasındaki ilişki (Malatya ili örneği)
dc.contributor.advisor | Elma, Cevat | |
dc.contributor.author | Ergen, Yusuf | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:53Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:53Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673827 | |
dc.description.abstract | Bu araştırma, sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, akademikiyimserlikleri ve mesleki bağlılıkları arasındaki ilişkiyi belirlemeyi amaçlamaktadır.İlişkisel tarama desenine dayalı bu araştırmanın çalışma evrenini, 2015-2016 eğitimöğretim yılında Malatya merkez ilçelerinde yer alan 189 devlet ilkokulunda görevyapan toplam 2531 sınıf öğretmeni oluşturmaktadır. Araştırmanın örneklemini iseküme örnekleme yöntemlerinden oranlı küme örnekleme yöntemine göre seçilen veölçek geliştirme çalışmalarına dâhil edilmeyen toplam 638 sınıf öğretmenioluşturmaktadır. Araştırmanın verileri, araştırmacı tarafından geliştirilen `Akademikİyimserlik Ölçeği`, `Öğretmenlerin Mesleki Bağlılıkları Ölçeği` ve Yüksel (2013)tarafından geliştirilen ve araştırmacı tarafından yeniden uyarlanan `Sınıf YönetimiBecerileri Ölçeği` aracılığı ile toplanmıştır. Elde edilen veriler SPSS. 22 programı ileçözümlenmiştir. Bu araştırmada elde edilen bulgular, sınıf öğretmenlerinin sınıfyönetim becerilerinin `Her zaman` düzeyinde, akademik iyimserlik ve meslekibağlılıklarının ise `Çoğu zaman` düzeyinde olduğunu göstermiştir. Ayrıca sınıföğretmenlerin sınıf yönetim becerilerinin cinsiyet, medeni durum, okulun bulunduğuyer, öğretmenlikte hizmet yılı ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı birşekilde farklılaşmadığı; akademik iyimserliklerinin cinsiyet, medeni durum veokulun bulunduğu yer değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ancaköğretmenlikte hizmet yılı ve sınıf mevcudu değişkenlerine göre anlamlı bir şekildefarklılaştığı; mesleki bağlılıklarının ise cinsiyet, medeni durum ve sınıf mevcududeğişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaşmadığı ancak okulun bulunduğu yerve öğretmenlikte hizmet yılı değişkenlerine göre anlamlı bir şekilde farklılaştığısonuçlarına ulaşılmıştır. Bununla birlikte sınıf öğretmenlerinin Sınıf yönetim ivbecerileri ile akademik iyimserlikleri; sınıf yönetim becerileri ile mesleki bağlılıkları;akademik iyimserlikleri ile mesleki bağlılıkları arasında pozitif yönlü, orta düzeydeve anlamlı bir ilişkinin olduğu bulunmuştur. Ayrıca akademik iyimserliğin sınıfyönetim becerilerindeki toplam varyansın %33'ünü; mesleki bağlılığın sınıf yönetimbecerilerindeki toplam varyansın %14'ünü açıkladığı; akademik iyimserlik vemesleki bağlılığın birlikte sınıf yönetim becerilerindeki toplam varyansın %35'iniaçıkladığı belirlenmiştir. | |
dc.description.abstract | This study aims to determine the relationship between classroommanagement skills, academic optimisms and professional commitments of classroomteachers. The target population of the study that is based on the relational screeningpattern constitutes 2531 classroom teachers who work at 189 public primary schoolsin Malatya central district during 2015-2016 school year. The sample of the studycomprises 638 classroom teachers selected in compliance with ratio cluster sampling,one of the cluster sampling methods, and excluded from the study. The data obtainedfrom the study has been gathered using `Academic Optimism Scale`, `ProfessionalCommitment Scale for Teachers` by researcher and `Classroom Management SkillsScale` designed by Yuksel (2013) and adapted by the researcher. The data has beenanalyzed using SPSS. 22 program. The findings of the study show that the classroommanagement skills of classroom teachers are at `Always` level while academicoptimism and professional commitment levels are at `Usually` level. Also, it is seenthat classroom management skills do not vary with gender, marital status, location ofschool, service years in teaching and classroom size variables `meaningly`;academic optimism do not vary with gender, marital status and location of schoolvariables `meaningly`, but it varies with service years in teaching and classroom sizevariables `meaningly`; professional commitment do not vary with gender, maritalstatus and classroom size variables `meaningly` but it varies with location of theschool and service years in teaching variables `meaningly`. In addition to these, apositive, medium level and meaningful relation has been found between classroommanagement skills and academic optimism; classroom management skills andprofessional commitment; academic optimism and professional commitment.Moreover, it is determined that academic optimism explains the 33% of total vivariance in classroom management skills; professional commitment explains the14%of total variance in classroom management skills; academic optimism andprofessional commitment, together, explains the 35% of total variance in classroommanagement skills. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin sınıf yönetim becerileri, akademik iyimserlikleri ve mesleki bağlılıkları arasındaki ilişki (Malatya ili örneği) | |
dc.title.alternative | The relationship between classroom management skills, academic optimisms and professional commitments of classroom teachers (The sample of Malatya) | |
dc.type | doctoralThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Academic optimism | |
dc.subject.ytm | Occupational commitment | |
dc.subject.ytm | Scales | |
dc.identifier.yokid | 10110377 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 429309 | |
dc.description.pages | 227 | |
dc.publisher.discipline | Sınıf Öğretmenliği Bilim Dalı |