Değerler eğitimi bağlamında Yavuz Bahadıroğlu`nun çocuk romanları
dc.contributor.advisor | Bayram, Yavuz | |
dc.contributor.author | Emirhan, Tuğba | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:51Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:51Z | |
dc.date.submitted | 2016 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673817 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada Yavuz Bahadıroğlu'nun çocuk romanlarında yer alan dinî ve sosyal değerler tespit edilerek eserlerin değerler eğitimi bakımından önemine dikkat çekilmiştir. Araştırmada problem durumu çerçevesinde alt problemlere, varsayımlara, tezin önemi ve amacına, konuyla ilgili araştırmalara yer verilmiş; böylece çalışmanın kavramsal çerçevesi oluşturulmuştur.`Değerler eğitimi kapsamında referans noktamız ne olmalıdır?`, `Hangi değerler?`, `Kime göre değerler?` gibi sorular çerçevesinde Yavuz Bahadıroğlu'na ait 15 çocuk romanı nitel araştırma yaklaşımlarından tarama modeli esas alınarak incelenmiş; 11 dinî, 29 sosyal olmak üzere toplam 40 değere ait bulgu ve yorumlara ulaşılmıştır. Ayrıca yazarla yapılan röportaj, çalışmaya yön vermiş; söz konusu eserlerin değerler eğitimi bağlamında incelenmesi noktasında önemli imkânlar sağlamıştır.Araştırma neticesinde, çalışma kapsamında incelenen eserlerin çocuklara değer aktarımı konusunda zengin örnekler içerdiği tespit edilmiştir. Bu sebeple değerler eğitiminde söz konusu çocuk romanlarından yararlanılmasının isabetli olacağı düşünülmektedir.Anahtar Sözcükler: değerler eğitimi, Yavuz Bahadıroğlu, çocuk romanları. | |
dc.description.abstract | In this study, religious and social values in Yavuz Bahadıroğlu's children's novels are determined and the importance of the works in accordance with Values Education is pointed out. In this research, sub-problems as part of the main problem, hypotesis, the importance and aim of this thesis, researches about the subject are included. Thus the conceptual framework of this study is constituted.As part of questions like `What should our reference point be as part of Values Education?`, `Which values?`, `Values according to whom?`, Yavuz Bahadıroğlu's fifteen children's novels were examined based on the scanning model of Qualitative Resarch Approach. In all, 40 findings and interpretations of which eleven are religious and twenty-nine are social have been reached. Also, the interview with the writer had an influence on the study; it provides us an opportunity in the point of examining these works within the context of values education.As a result of this research, it has been determined that these works which are examined within the context of this study include substantial examples of transfering value to children. Therefore, it is thought that benefiting from these children's novels would be appropriate in the point of values education. Key Words: values education, Yavuz Bahadıroğlu, children's novels. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Değerler eğitimi bağlamında Yavuz Bahadıroğlu`nun çocuk romanları | |
dc.title.alternative | Yavuz Bahadıroğlu's children's novels in respect of values education | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Values education | |
dc.subject.ytm | Bahadıroğlu, Yavuz | |
dc.subject.ytm | Children’s literature | |
dc.subject.ytm | Children's books | |
dc.subject.ytm | Novel | |
dc.subject.ytm | Turkish novel | |
dc.subject.ytm | Values | |
dc.identifier.yokid | 10099779 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 419315 | |
dc.description.pages | 230 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |