Show simple item record

dc.contributor.advisorBarut, Yaşar
dc.contributor.authorAltintaş, Sevda
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:48Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:48Z
dc.date.submitted2016
dc.date.issued2019-02-19
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673805
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, üniversite öğrencilerinde cep telefonu kullanım düzeyi ile kendini sabotaj düzeyi arasındaki ilişkinin ortaya konulmasıdır. Ek olarak, araştırmada öğrencilerin cinsiyeti, algılanan gelir durumu, algılanan ebeveyn tutumunun cep telefonu kullanım düzeyi ve kendini sabotaj düzeyi üzerindeki etkisi araştırılmıştır. Araştırmaya Samsun ilinde üniversite öğrenimine devam eden 484 öğrenci alınmıştır. Veri toplama araçları olarak Akıllı Telefon Kullanım Düzeyi Ölçeği ve Kendini Sabotaj Ölçeği kullanılmıştır. Aynı zamanda öğrencilerin sosyo- demografik özelliklerini belirlemek amacıyla araştırmacı tarafından Kişisel Bilgi Formu düzenlenmiştir. Araştırmada sosyo- demografik özelliklere göre bakıldığında; Cep telefonu kullanım düzeyinin de kendini sabotaj düzeyinin de cinsiyet, algılanan gelir düzeyi ve algılanan ebeveyn tutumu açısından anlamlı bir farkın olmadığı sonucuna varılmıştır. Araştırmada ayrıca cep telefonu kullanım düzeyi ile kendini sabotaj düzeyi arasında anlamlı düzeyde ilişki olmadığı sonucu da elde edilmiştir.
dc.description.abstractThe purpose of this study is to make the relationship between the university student's Mobile Phone Addiction Scale and their Self –Hancicapping clear. In addition; The sexes of the students, their incomes, the reaction of their parents against the mobile phone usages, have been searched in this study to indicate the effect of both self-hancicapping and their mobile phone addiction scale. In this survey, 484 university students still studying in Samsun have been assesssed for the research. We have used self-handicapping scale and smartphone addiction scale to collect datas for this survey. In addition to this, to indicate the students' social-demographic features, personal data forms have been used by the researchers. In this research, when looked at the social-demographic features of the students, it has been pointed out that there is no meaningful difference between their self-handicapping scale and their smartphone addiction scale when assessed their sexes, incomes and their parents reactions against mobile phone usages. As a result, we understand that there is no meaningful relationship between the self-handicapping scale and mobile phone addiction scale in this research.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleBazı değişkenlere göre üniversite öğrencilerinin cep telefonu kullanımı ve kendini sabotaj düzeyi
dc.title.alternativeThe mobile phone usage and the grade of self-handicapping of university students according to some variables
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-02-19
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSelf handicapping
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmMobile phone
dc.identifier.yokid10102751
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid419314
dc.description.pages94
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess