Mıknatıslar ve akım-manyetik alan ilişkisi konularında modellerin etkililiği
dc.contributor.advisor | Tural, Güner | |
dc.contributor.author | Tarakçi, Demet | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:47Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:47Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2019-06-12 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673800 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada 'Mıknatıslar ve Akım-Manyetik Alan İlişkisi ' konularına yönelik hazırlanan fiziksel modellerin 10.sınıf öğrencilerinin konuları kavramsal anlamalarına ve konuyu günlük yaşamla ilişkilendirmelerine etkisini araştırmak amaçlanmıştır.Çalışmada ön test – son test kontrol gruplu yarı deneysel yöntem kullanılmıştır. Çalışma 2016-2017 eğitim öğretim döneminde Samsun İli, Havza İlçesi'ndeki Milli Eğitim Bakanlığına bağlı bir lisede 10. sınıfta öğrenim gören 24 deney ve 22 kontrol grubu olmak üzere toplam 46 öğrenci ile gerçekleştirilmiştir.Çalışmada 'Mıknatıslar ve Akım-Manyetik Alan İlişkisi' konuları deney grubunda fiziksel model etkinlikleri ile işlenirken kontrol grubuna herhangi bir müdahalede bulunulmamıştır.Çalışmada öğrencilerin kavramsal anlamaları ve konuları günlük hayat ile ilişkilendirebilme düzeylerini belirlemek amacıyla Kavramsal Anlama Testi ve Günlük Yaşamla İlişkilendirme Testi, öğrencilerin fiziksel model etkinlikleri hakkındaki görüşlerini belirleyebilmek için yarı yapılandırılmış mülakatlar gerçekleştirilmiştir.Çalışmada 'Mıknatıslar ve Akım-Manyetik Alan İlişkisi' konularının öğretiminde deney grubuna uygulanan fiziksel model etkinliklerinin kontrol grubuna uygulanan mevcut yönteme göre öğrencilerin konulara yönelik kavramsal anlama düzeylerini ve konuları günlük yaşam ile ilişkilendirme düzeylerini artırmada olumlu etki ettiği sonucuna ulaşılmıştır. Ayrıca gerçekleştirilen yarı yapılandırılmış mülakatlar sonucunda öğrencilerin 'Mıknatıslar ve Akım Manyetik Alan İlişkisi' konularına yönelik yapılan uygulamaları beğendikleri, uygulamalar sayesinde konular arasında kolayca bağlantı kurabildikleri, grupla çalışmaktan hoşlandıkları, uygulamaların tüm derslerde de yapılmasını istedikleri, soyut bir kavramı somutlaştırarak günlük hayat ile rahatça ilişkilendirebildikleri sonucuna varılmıştır.Anahtar Sözcükler: Fiziksel model, kavramsal anlama, günlük yaşam, mıknatıslar, akım-manyetik alan ilişkisi | |
dc.description.abstract | In this study, it was aimed to investigate the effects of physical models prepared for 'Magnets and Current-Magnetic Field Relation' subjects on the conceptual understanding and associating with daily life.In the study, quasi - experimental method with pretest - posttest control group was used. The study consisted of a total of 46 students that 24 students were in the experimental group and 22 students were in the control group. 46 students.they were 10th grade students in Havza Science High School under the Ministry of National Education in the province of Samsun in 2016-2017 education period.While the subjects 'Magnets and current-magnetic field relation' were processed with physical model activities in the experimental group, no intervention was made in the control group.Pre-test and post-test to determine conceptual understanding and associating with daily life and semi-structured interviews to indentify students 'views on physical model activities were conducted.It was concluded that experimental group that used physical model activities outperformed those in the control group on conceptual understanding the 'Magnets and Current-Magnetic Field Relation' and associating subjects with daily life Also, as a result of the semi-structured interviews, it was concluded that the students liked the applications for 'Magnets and Current Magnetic Field Relation'.They easily connected with the subjects through applications.They enjoyedgroup studying. They wanted the applications to be done in all lessons. They could concretizing an abstract concept and easily associate to daily life. Key Words: Physical model, conceptual understanding, daily life, magnets, current-magnetic field relation | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Mıknatıslar ve akım-manyetik alan ilişkisi konularında modellerin etkililiği | |
dc.title.alternative | Effectiveness of models in magnets and current-magnetic field relation | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-06-12 | |
dc.contributor.department | Ortaöğretim Fen ve Matematik Alanları Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Physical model test | |
dc.subject.ytm | Physics education | |
dc.subject.ytm | Conceptual learning | |
dc.subject.ytm | Concepts | |
dc.subject.ytm | Magnets | |
dc.subject.ytm | Current | |
dc.subject.ytm | Magnetic | |
dc.subject.ytm | Physical modelling | |
dc.identifier.yokid | 10150448 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 463286 | |
dc.description.pages | 121 | |
dc.publisher.discipline | Fizik Eğitimi Bilim Dalı |