Fen bilimleri dersinde kullanılan öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi
dc.contributor.advisor | Güneş, Tohit | |
dc.contributor.author | Varol, Canan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:42Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:42Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673782 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmada, 2005-2006 eğitim öğretim yılından itibaren kullanılan ve 2013 yılından sonra kademeli olarak kaldırılan öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının fen bilimleri öğretimi açısından katkısının Öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Bu amaçla, 2015-2016 eğitim- öğretim yılında Samsun il merkezinde ve bazı ilçelerde öğrenim gören 108, 7.Sınıf öğrencisi ile çalışma yürütülmüştür. Öğrencilere, yapılandırılmamış ve yarı yapılandırılmış toplam 15 açık uçlu soru sorularak elde edilen nitel veriler, içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Ayrıca, yine bu okullarda görev yapmakta olan 108 fen bilimleri öğretmenine yapılandırılmış ve yarı yapılandırılmış öğretmen kılavuz kitabıyla ilgili 7, öğrenci çalışma kitabıyla ilgili 3 olmak üzere toplam 10 soru sorularak nitel veriler toplanmış ve elde edilen veriler içerik analizi yapılarak değerlendirilmiştir. Araştırma sonucunda öğrencilerin çalışma kitabı konusunda öğrenci başarısına göre değerlendirmelerinin değiştiği ve akademik başarı oranı ile kitap kullanımının yararlığı konusundaki görüşler arasında pozitif bir korelasyon olduğu saptanmıştır. Başarılı öğrencilerin kitapların kullanımı ve yararları yönündeki değerlendirmelerinin olumlu olmasına karşın akademik başarıları daha düşük olan öğrencilerin çalışma kitapları zorunlu ek çalışma gerektirdiği için olumsuz olarak değerlendirmişlerdir. Araştırma sonunda öğretmenlerin de çalışma kitaplarının devamlılığı konusunda olumlu görüşler belirttiği çalışma kitaplarının öğrenciler arasında fırsat eşitliği ve ödevler konusunda bütünlük sağladığı, evde ve okulda bireysel çalışmalarda yararlı olduğu konusunda genel bir kanıya sahip oldukları saptanmıştır. Öğretmenler, kitapların içerik ve görsel açıdan eksiklerinin olduğunu, sınav sistemiyle çeliştiğini bu nedenle 8. Sınıflarda yeterince takip edilemediğini belirtmiş ve bu kitapların eksik ya da aksayan kısımlarının düzeltilerek kullanımına devam edilmesinin yararlı olacağını belirtmişlerdir. Öğretmen ve Öğrencilerin genel görüşleri dikkate alındığında bu kitapların kullanımına devam edilmesinin yararlı olacağı sonucuna ulaşılmıştır.Anahtar Sözcükler: Kaynak kitap, kitap kullanımı, öğrenci çalışma kitabı,öğretmen kılavuz kitabı | |
dc.description.abstract | The purpose of this study is to assess the contributions of student workbooks and teacher books, which were used beginning from 2005-2006 academic year and which were gradually set aside after 2013, in terms of the views of teachers and students. For this purpose, the study was conducted with 108, 7th graders studying in the city center and some towns of Samsun during the 2015-2016 Academic Year. The students were asked a total of 15 open-ended unstructured and semi-structured questions and the qualitative data obtained were assessed by content analysis. In addition, a total of 10 structured and semi-structured questions, 7 about the teachers' book and 3 about students' workbook, were asked to 108 science teachers working in these schools and the qualitative data obtained were assessed by content analysis. At the end of the study, it was found that students' assessments about the workbook differed in terms of students' success and a positive correlation was found between academic achievement level and the usefulness of the book. While successful students had positive assessments about the use of the books and their advantages, students with lower academic success assessed workbooks negatively since they required compulsory additional study. At the end of the study, it was found that teachers also had positive views about the continuity of workbooks and they had a general view that workbooks provided equal opportunities among students and also provided unity about homework and were useful for individual study both at home and at school. Teachers stated that the books lacked content and visuality and contradicted with the exam system, thus they were not followed sufficiently at grade 8 and also they stated that it would be useful to continue using these books after their lacking or failing parts were fixed. When teachers' and students' general views were taken into consideration, it was concluded that it will be useful to continue using these books.Key Words: Source book, book use, student workbook, teachers' guide book | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Fen bilimleri dersinde kullanılan öğrenci çalışma ve öğretmen kılavuz kitaplarının öğretmen ve öğrenci görüşlerine göre değerlendirilmesi | |
dc.title.alternative | Assessment of student workbooks and teacher guide books used in science classes in terms of the views of teachers and students | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Science | |
dc.subject.ytm | Science lesson | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Opinions of students | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Program evaluation | |
dc.subject.ytm | Books | |
dc.subject.ytm | Teachers guidebooks | |
dc.subject.ytm | Textbooks | |
dc.subject.ytm | Workbooks | |
dc.identifier.yokid | 10151072 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 463297 | |
dc.description.pages | 87 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı |