dc.contributor.advisor | Yaman, Süleyman | |
dc.contributor.author | Çakir, Esra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:41Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:41Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673776 | |
dc.description.abstract | Bu çalışmanın amacı, ortaokul 7. sınıf fen bilimleri dersinde ters yüz sınıf uygulamasının öğrenci başarısına, hatırlama düzeyine, zihinsel risk alma becerisine ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisini araştırmaktır. Bilim ve teknoloji yaşamın her alanında değişimi kaçınılmaz kılmaktadır. Bu değişim günlük hayat akışını etkilediği gibi eğitim-öğretim süreçlerini de etkilemektedir. Günümüzde, baş döndürücü bir şekilde değişen ve gelişen teknoloji sayesinde bilgiye erişimin kolaylaşması, teknoloji kullanımının artması, günlük yaşamın her alanında bir değişim - dönüşüm olmasına neden olmaktadır. Bu süreçlerle birlikte eğitim-öğretim sürecinde yeni uygulamalar kullanılmaya başlanmıştır. Bunlardan biri de ters yüz sınıf sistemi (flipped classrom) olarak bilinen uygulamalardır. Bu uygulamalar, öğrencilerin derslerde görecekleri konuları bireysel öğrenmeye uygun olan kısımlarını evde video gibi eş zamansız (asenkron) sistemlerle öğrenmesine, sınıfta ise öğrenmede güçlük yaşadıkları kısımları etkinlik yaparak, soru çözerek vb. uygulamalarla daha iyi öğrenmelerine fırsat sunmaktadır. Kısaca ters yüz sınıf uygulaması, sınıf içi ders işleyişi ile ev ödevlerinin yer değiştirmesi olarak da ifade edilebilir. Bu sistemde öğrenciler ders ile ilgili öğretmenin hazırlamış olduğu videoyu evde izlerken sınıf ortamında daha çok konu ile ilgili alıştırmalar, örnekler ve problemler üzerine durmaktadırlar. Bu sayede öğrencilerin konu ile ilgili daha derinlemesine ve detaylı öğrenmeler gerçekleşmesi beklenmektedir. Çünkü öğrenci sınıf içinde öğretmen ders anlatırken anlamadığı, kaçırdığı veya dikkat etmediği noktaları evde videoda tekrar tekrar izleyerek öğrenebilecek, okulda ise öğretmenin rehberliğinde yaptığı alıştırmalar ve soru çözümleri ile konu pekişecektir.Fen bilimleri dersi, öğrencilerin kendini tanıması, doğayı tanıması ve çevresinde olup bitenlere anlam vermesi gibi özellikleri açısından oldukça önemlidir. Öğrenciler bu ders kapsamında gerek teori anlamında gerekse de uygulamalar kapsamında dersi işlemektedirler. Uygulamalar, konuların daha iyi kavranabilmesi ve teorik olarak öğrenilenlerin pratikteki karşılıklarının görülebilmesi açısından yararlıdır. Ancak eğitimde yer alan tek yönlü iletişim, yeterli zamanın ve donanımın bulunamaması ve bireysel farklılıkların dikkate alınamaması gibi problemler nedeniyle her öğrenene uygulama ortamı sağlanamamaktadır. Bu nedenle ters yüz sınıf uygulamalarının, derste uygulama fırsat bulamayan, bireysel farklılıklar nedeniyle öğrenme sürecinde etkin olamayan, bireysel öğrenmeyi tercih eden, farklı yer ve zamanlarda da öğrenme etkinliğini gerçekleştirmek isteyen öğrenciler için olanak sağladığı düşünülmektedir. Bu bağlamda çalışmada ortaokul 7. sınıf `Kuvvet ve Hareket` ünitesinin ters yüz sınıf yöntemi ile hazırlanmış materyallerle (video, ders içeriği, animasyon vb.) işlenmesinin öğrencilerin akademik başarılarına, hatırlama düzeylerine, zihinsel risk alma becerisine ve bilgisayarca düşünme becerilerine etkisi incelenmiştir. Çalışmada öntest, sontest yarı deneysel desen kullanılmış; bu kapsamda deney ve kontrol gruplarıyla çalışılmıştır. Araştırmanın çalışma grubunu ortaokul seviyesinde öğrenim gören 53 (26 deney grubu, 27 kontrol grubu) 7. sınıf öğrencisi oluşturmaktadır. Deney grubu öğrencileriyle ters yüz sınıf uygulamaları ile ders işlenirken; kontrol grubu öğrencileriyle ise okullarda kullanılan mevcut programın yürütüldüğü biçimde ders işlenmiştir. Araştırmada veriler, akademik başarı testi, Bilgisayarca Düşünme ölçeği ve Zihinsel Risk Alma ve Yordayıcılarına Yönelik Algı Ölçeği kullanılarak toplanmıştır.Araştırma sonuçlarına göre deney grubu ve kontrol grubu öğrencilerin, fen bilimleri dersi akademik başarıları arasında deney grubu öğrencileri lehine istatistiki olarak bir farklılık olduğu ortaya çıkmıştır. Bu sonuç, ters yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin akademik başarılarına olumlu etkisi olduğunu göstermektedir. Ayrıca uygulamalar sonrası öğrencilerin öğrenmelerinin kalıcılığı bakımından deney grubu öğrencilerinin lehine bir farklılık çıkmıştır. Bununa birlikte, deney grubu öğrencilerinin zihinsel risk alma becerileri kontrol grubu öğrencilerinkine göre daha yüksek olmasına rağmen aralarında istatistiki olarak anlamlı bir farklılık görülmemektedir. Ayrıca ters yüz sınıf uygulamalarının öğrencilerin bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi incelendiğinde bir artış olduğu görülmekle birlikte kontrol grubundan istatistiki olarak bir farklılık olmadığı dikkati çekmektedir. Türkiye'de ters yüz sınıf uygulamaları ile ilgili araştırmaların çok fazla olmaması, bu çalışmanın teknolojik gelişmelerin eğitim öğretim süreçlerine entegrasyonu açısından özgün ve güncel olması bakımından alanyazına katkı sağladığı düşünülmektedir. | |
dc.description.abstract | Purpose of the this study is to investigate the impact of Flipped Classroom applications on students' achievement, cognitive risk taking skills and computational thinking skills in the 7th grade science class in the middle school. Comprehensive progress in science and technology makes inevitable keeping up with change society with all its institutions. Also change is not limited only to institutions but also deeply affects the trained human profile and learning concepts. Today, thanks to technology changing and improving dizzily, getting easy of access to information and increasing use of technology have launched a change and transformation in all areas of daily life. This change has enabled the emergence of new approaches to teaching and learning and revealed the availability in the education of Application of Flipped Classroom which is a new technique in the teaching-learning process. Application of Flipped Classroom: it enables students to focus on the problems faced during making individual or group problem-solving activities, exercising, practicing and their individual learning in the classroom while providing access to the parts that are suitable for individual learning of the subjects to be treated in the future outside school with the help of asynchronous systems to student. Briefly, applications of Flipped Classroom can be referred to replacement of training lesson in the classroom environment to homework. In this system, as students are watching the video related courses which was prepared by the teacher at home, exercises, examples, problems related to topics will be discussed more in the classroom. In this way, it is expected that students perform learning more and deeply about of the subjects. The students can learn the points which they missed didn't understand or didn't pay attention while the teacher is explaining the lesson in class watching video at home, but the topic will strengthen with exercises and questions solutions under the teacher's guidance in the school.Sciences lesson is very important in terms of features such as self-recognition of students, recognition the nature and giving meaning to what is happening around them. Scope of this lesson, students also learns the lesson both in terms of theory and practice. Applications are useful both a better understanding of the subjects and the returns (feedbacks) in practice of what has learned in theory. But, application environment cannot be assured for each student due to the problems such as one-way communication in the training, the overcrowded classrooms, lack of sufficient time and equipment, failure to consider individual differences. For that reason, flipped classroom applications provides opportunities for students who are unable to find opportunities to practice during the course, who are not effective due to individual differences in learning and teaching process, who prefer individual learning, who wants to perform the learning activities in different places and at different times. The study has been conducted between the experimental groups and control groups and the pre-test, post-test and quasi-experimental design have been applied in the study. The study group of the research consists of 53 seventh-grade students at secondary school level (26 students from experimental group, 27 students from experimental group). In the study, while giving the lesson to the experimental group students with applications of the flipped classroom, the control group was taught by traditional methods that the present program used in schools is carrying out. The data in the research have been collected the achievement test, Computational Thinking Scale and Cognitive Risk Taking Skills' Scale. The study underpinned a quasi-experimental method, and was conducted between the experimental and control groups through a pre-test, post-test design approach. The participants of the study are 53 seventh-grade students at a middle school secondary (26 students in the experimental group, 27 students in the control group). Students in the experimental group were instructed by Flipped Classroom method, and the students in the control group were instructed by traditional means of methods. The findings of the study revealed that the students in the experimental and control groups had a statistically significant difference in favor of the experimental groups with respect to the achievement test on Science and Technology course. On the other hand, according to the results of the knowledge retention test, there is a statistically significant difference between experimental and control group in favor of the experimental group. Although the experimental group students have higher cognitive risk taking skills than the control group students, there is no statistically significant difference between the two groups. Moreover, it is also noteworthy that despite it is not statistically significant; there is an increase in students' computational thinking skills in the experimental group in which the Flipped Classroom was the instructional strategy.This study is specific in terms of the fact that the researches on flipped class applications in Turkey are not very much investigated and the technological developments are integrated into the education and teaching processes. For this reason, it is considered that this study contributes to the literature. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Ters yüz sınıf uygulamalarının fen bilimleri 7. sınıf öğrencilerinin akademik başarı, zihinsel risk alma ve bilgisayarca düşünme becerileri üzerine etkisi | |
dc.title.alternative | The effect of flipped classroom on 7th grade students' academic achievement, cognitive risk taking skills and computational thinking skills in science education classroom | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Matematik ve Fen Bilimleri Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Computer assisted learning | |
dc.subject.ytm | Flipped classroom | |
dc.subject.ytm | Education methods | |
dc.subject.ytm | Science education | |
dc.subject.ytm | Thinking styles | |
dc.subject.ytm | Academic achievement | |
dc.subject.ytm | Academic risk take | |
dc.subject.ytm | Cognitive abilities | |
dc.subject.ytm | Computers | |
dc.subject.ytm | Risk taking behavior | |
dc.identifier.yokid | 10137963 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 456600 | |
dc.description.pages | 107 | |
dc.publisher.discipline | Fen Bilgisi Eğitimi Bilim Dalı | |