Show simple item record

dc.contributor.advisorBakır, Nevzat
dc.contributor.authorAcar, Neslihan
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:38Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:38Z
dc.date.submitted2017
dc.date.issued2018-08-06
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673765
dc.description.abstractBu çalışmanın amacı, Beyin Temelli Öğrenme yönteminin öğrencilerin yabancı dil dersindeki başarısı üzerine etkisini incelemektir.Bu çalışmada, ön test-son test kontrol gruplu araştırma modeli kullanılmıştır. Araştırma, 2011-2012 eğitim-öğretim yılında, bir deney ve bir kontrol grubu ile yapılmıştır. Bu çalışmaya, deney grubunda 16 öğrenci ve kontrol grubunda 16 öğrenci olmak üzere toplam 32 öğrenci katılmıştır. Araştırmanın uygulaması Ondokuz Mayıs Üniversitesi Alman Dili Eğitimi Bölümü 1. Sınıf Okuma I dersinde gerçekleştirilmiştir. Deney grubundaki öğrencilere beyin temelli öğrenme yaklaşımıyla, kontrol gruplarındaki öğrencilere ise geleneksel öğretim yöntemleri ile 8 hafta dört farklı masal ele alınarak öğretim yapılmıştır. Araştırmadan elde edilen veriler SPSS (Statictical Package for Social Sciences Program, Version 21) ile analiz edilmiştir. İstatistiksel veri analizinde, ilişkili örneklemler t testi (paired sapmle t test) ve ilişkisiz örneklemler t testi (independent t test) kullanılmıştır.Yapılan analizlerden elde edilen sonuçlar şunlardır: Deney grubunda yer alan Beyin Temelli Öğrenme yöntemi ile eğitim alan öğrencilerin, ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı fark bulunmuştur. Kontrol grubunda yer alan Klasik yöntem ile eğitim alan öğrencilerin ön-test ve son-test puanları arasında anlamlı fark bulunmamıştır. Uygulanan eğitim programları sonunda deney grubunda bulunan öğrencilerin okuma ve anlama beceri düzeyleri ile kontrol grubunda bulunan öğrencilerin okuma ve anlama becerileri düzeyleri arasında anlamlı fark bulunmuştur.
dc.description.abstractMain objective of this study is to analyze the impacts of Brain-based Learning Method on the success of students in foreign language courses. In this study, pretest-posttest research model with control group has been preferred. The research has been carried out on an experimental group and a control group in 2011-2012 academic year. 32 students in total (16 students in experimental group and 16 students in control group) have participated in this study. The study has been conducted in Reading I Course in the Department of German Language Teaching at Ondokuz Mayis University. 4 different tales have been taught to the students in the experimental group by means of brain-based learning approach for 8 weeks while traditional teaching methods have been preferred in the control group for teaching the above-mentioned tales. The data obtained from the research have been analyzed via SPSS (Statistical Package for Social Sciences Program, Version 21). Paired sample t test and independent t test have been applied in statistical data analysis. The results of the analyses are given below: A significant difference has been determined in pretest and posttest results of the students receiving education by means of Brain-based Learning Method in the experimental group. No significant difference has been determined in pretest and posttest results of the students receiving education by means of Traditional method in the control group. After the completion of applied teaching programs, a significant difference has been determined between the students in experimental group and the students in control group in terms of reading and comprehension skills.en_US
dc.languageGerman
dc.language.isode
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleDie anwendung des gehirngerechten lernens anhand von märchen im fremdsprachenunterricht und ihre auswirkung auf den schülererfolg
dc.title.alternativeYabancı dil öğretiminde masalın beyin temelli öğrenme yöntemine göre uygulanması ve öğrenci başarısına etkisi
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2018-08-06
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmTales
dc.subject.ytmLanguage teaching
dc.subject.ytmLanguage education
dc.subject.ytmBrain-based learning
dc.subject.ytmGerman
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10154164
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid471985
dc.description.pages117
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess