dc.contributor.advisor | İskender Kılıç, Pelin | |
dc.contributor.author | Sever, Akin | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:35Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:35Z | |
dc.date.submitted | 2017 | |
dc.date.issued | 2018-08-06 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673755 | |
dc.description.abstract | T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi, Millî Mücadele'yle temelleri atılan yeni Türk devletinin kuruluş süreci ile yapılan inkılâpların önemini kavratmak ve Atatürkçü düşünce sistemini gençlere benimsetmek için okutulan derslerin başında gelmektedir.Cumhuriyet'in ilk yıllarından itibaren istenilen hedeflere ulaşmak için farklı zamanlarda bu dersle ilgili öğretim programları hazırlanmıştır. Fakat hazırlanan bu programlar, istenilen kazanımları yeterince karşılamamış olacak ki dersten beklenen verimi tartışmalı kılmıştır. Bu durumu araştırmak üzere T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersinin öğretiminde karşılaşılan sorunlara ilişkin birçok akademik çalışma yapılmıştır.Eleştiren, yaratıcı düşünen, bilgiyi bulan ve kullanan araştırmacı bireylerin yetiştirilebilmesi amacıyla 2000'li yılların başından itibaren MEB tarafından ders programları ve kitaplarını yenileme çalışmaları başlatılmış, yapılandırmacı öğretim anlayışıyla -tüm derslerde olduğu gibi- tarih ders programları ve kitapları hazırlanmıştır. Bu çalışma 2010 yılında hazırlanan ve yapılan değişikliklerle 2012 yılında son halini alan 11. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programını genel özellikleri, kazanımları, içeriği, öğrenme-öğretme süreci boyutuyla irdelemeyi ve bu konularda tarih öğretmenlerinin bu programa yönelik görüşlerini ortaya koymayı amaçlamaktadır. Bu yönüyle de daha önce yapılan T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi konularının öğretimine yönelik genel nitelikteki akademik çalışmalardan farklılık arzeder.Araştırmada, nitel araştırma yöntemlerinden biri olan görüşme tekniği kullanılmıştır. Çalışmaya, Samsun il merkezi ve ilçelerinde farklı orta öğretim kurumlarında görev yapan 20 tarih öğretmeni katılmıştır. Araştırmada öğretmenlerle yüz yüze görüşülmüş, araştırma hakkında bilgi verilmiştir. Ayrıca kendilerine görüşme formu verilerek onlardan serbest bir zaman diliminde açık uçlu sorulara yazılı cevaplar vermeleri istenmiştir. Görüşme formlarından elde edilen ham verilerde önemli noktalar tespit edilmiş, belirli noktalarda odaklanılmış ve buna yönelik kodlama tabloları oluşturulmak suretiyle görüşler özetlenerek basit bir şekilde ifade edilmeye çalışılmıştır. Ayrıca konu ile ilgili literatür taraması yapılarak çalışmaların bulgularına ulaşılmıştır. Bu bulgular doğrultusunda sonuç ve öneriler belirtilmiştir.Araştırmanın sonuçlarından, tarih öğretmenlerinin büyük çoğunluğunun yürürlükteki 11. sınıf T.C. İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programını uygulamaları esnasında birçok zorlukla karşılaştıkları anlaşılmaktadır. Programın ünite dağılımında dengesizlik, kazanımların yetersizliği, bazı konuların yer almaması, programın yoğunluğu, ders süresinin yetersiz olması programın uygulanmasında karşılaşılan en önemli sorunlardandır. Ayrıca programın uygulanması esnasında hizmet içi eğitim seminerlerinin eksikliği tarih öğretmenleri tarafından önemli eksikliklerden biri olarak görülmektedir.Anahtar Sözcükler: İnkılap Tarihi Öğretim Programı, Nitel Araştırma, Görüşme Yöntemi, Betimsel Analiz, İçerik Analizi. | |
dc.description.abstract | Turkish Republic Revolution History and Kemalism course is the most important one among the courses taught with the aim of getting the importance of the new Turkish State founded after the National War of Independence and of the revolutions grasped and the Kemalist thought system adopted by the youth. Various curriculums have been drafted in different time periods to reach the aims intended since the beginning of the Republic. However, since these curriculums have not met the needs sufficiently the efficiency desired from this lesson has been controversial. Many academic studies have been exercised to make research on this case regarding the problems encountered during the teaching of this course.There have been revision efforts made by the Ministry of National Education regarding the coursebooks and curriculums since 2000s with the aim of raising inquisitive individuals who criticize, think creative, reach and use the information and curriculums and coursebooks of history course have been prepared with the understanding of constructive teaching –as in the all courses-. Different from the other previous general academic studies regarding Revolution History and Kemalism course subjects teaching, this study aims to research the 11th Grade Revolution History and Kemalism curriculum regarding general features, attainments, context and learning-teaching dimensions thereof, which was prepared in 2010 and took its final form in 2012 after the amendments and to present the opinions of the history teachers on there issues.The interview technique, a qualitative research method, is employed in this study. 20 history teachers working in different secondary education institutions located in the city centre and districts of province of Samsun have participated in the study. Face to face interviews have been made with teachers and they have also been asked to give written answers to open ended questions in the interview forms within a free time period. Significant points in the raw data extracted from the interview forms have been retained and certain points have been focused on and presented with encoding tables. In addition to this, literature review has been done and thereby the findings of the study have been reached. In line with these findings, the conclusion and recommendations are indicated.As the conclusion of the study, it is understood that vast majority of the history teachers encounter many problems during their implementation of the curriculum of the 11th Grade Revolution History and Kemalism course and have some hesitations regarding the curriculum. These majority states that the problems regarding implementation of the curriculum are imbalance among the curriculum subjects, inadequate attainments, absence of some subjects, the intensity of the curriculum, inadequate time period of the course and lack of in-service training seminars.Keywords: Revolution History Curriculum, Qualitative Research, Interview Technique, Descriptive Analysis, Content Analysis. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Türk İnkılap Tarihi | tr_TR |
dc.subject | History of Turkish Revolution | en_US |
dc.title | 2010 yılında yürürlüğe giren orta öğretim Türkiye Cumhuriyeti İnkılap Tarihi ve Atatürkçülük dersi öğretim programı ve öğretmen görüşleri (Samsun örneği) | |
dc.title.alternative | Secondary education Turkish Republic Revulution History and Kemalism course curriculum entered into force in 2010 and teacher's opinions (Samsun case) | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2018-08-06 | |
dc.contributor.department | Sosyal Bilgiler ve Türkçe Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Curriculum | |
dc.subject.ytm | History | |
dc.subject.ytm | Kemalism | |
dc.subject.ytm | History education | |
dc.subject.ytm | Teacher opinions | |
dc.subject.ytm | Teaching curriculums | |
dc.subject.ytm | Revolution history | |
dc.identifier.yokid | 10141235 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 456615 | |
dc.description.pages | 150 | |
dc.publisher.discipline | Tarih Eğitimi Bilim Dalı | |