Show simple item record

dc.contributor.advisorSürmeli, Serpil
dc.contributor.authorGüngör, İbrahim Can
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:31Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:31Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-23
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673736
dc.description.abstractÜlkemizde öğretmen olabilmek için 4 yıllık bir lisans eğitiminden geçmek gerekmektedir. Öğretmen adayları bu süreçte edindikleri bilgi ve becerileri ancak okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması dersleri ile okullarda etkin şekilde uygulama fırsatı bulmaktadır. Bu araştırmanın amacı; sosyal bilgiler eğitimde okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerinin takip süreci ve bu derslerin değerlendirme yöntemine yönelik görüşleri anlamaktır. Nitel durum çalışması modelindeki bu araştırmada, amaçlı örnekleme yöntemlerinden ölçüt örnekleme kullanılmıştır. Bu araştırma, 2017-2018 eğitim öğretim yılında gerçekleştirilmiş ve araştırmanın çalışma grubunu Ondokuz Mayıs Üniversitesi Eğitim Fakültesi Sosyal Bilgiler Eğitimi Anabilim Dalı'nda görev yapmakta olan 5 öğretim elemanı ve bu programda öğrenim görmekte olan 6 sosyal bilgiler öğretmen adayı ile Samsun İli Atakum İlçesi'nde yer alan Atakent ve Bayındır Ortaokullarında görev yapmakta olan 6 uygulama öğretmeni olmak üzere toplamda 17 kişi oluşturmaktadır. Görüşme yönteminin kullanıldığı bu araştırmada, veri toplanma aracı olarak yarı yapılandırılmış sorular içeren 2 adet görüşme kılavuzu kullanılmış ve görüşmeler sonucunda ulaşılan veriler betimsel analiz yöntemi ile analiz edilmiştir. Araştırma sonucunda, öğretmen adaylarınca okullarda gerçekleştirilmesi gereken etkinlikler hakkında uygulama öğretmenlerinin herhangi bir bilgisinin olmadığı ve bu çalışmaları sadece öğretim elemanları ile öğretmen adayları arasında bir faaliyet olarak gördükleri belirlenmiştir. Dosya düzenlemelerinin bu süreçte, öğretim elemanlarınca gerekli bulunduğu, uygulama öğretmenleri ve öğretmen adaylarınca gerekli bulunmadığı anlaşılmıştır. Okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerinin değerlendirme yönteminde bir standart olmadığı, not verme konusunda sorumlularına oldukça esneklik sağladığı tespit edilmiştir.
dc.description.abstractIn our country, a 4-year-long undergraduate education is required to be a teacher. Prospective teachers can only apply the information and skills they gain during this process through school experience and teaching practice courses in schools. The purpose of this study is to describe the follow-up process of school experience and teaching practice courses in social studies education and to find out the views about the method of assessing these courses. In this study, which has a qualitative case study model, one of the purposive sampling methods, criterion sampling method, was used. This study was conducted during the 2017-2018 Academic Year and the study group consists of a total of 17 individuals, 5 instructors working at Ondokuz Mayıs University, Faculty of Education, Department of Social Studies Teaching, 6 prospective teachers studying in this program and 6 practice teachers working at Atakent and Bayındır Secondary Schools of İlkadım town of Samsun province. In this study, which used interview method, 2 interview guides including semi-structured questions were used as data collection tool and the data reached as a result of the interviews were analyzed with descriptive analysis methods. As a result of the study, it was found that practice teachers did not have any information about the activities that prospective teachers had to carry out in schools and they considered that these activities were only between instructors and prospective teachersen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleSosyal bilgiler eğitiminde okul deneyimi ve öğretmenlik uygulaması derslerinin takip süreci ve değerlendirme yöntemine ilişkin görüşler
dc.title.alternativeViews about the follow-up period and assessment method of school experience and teaching practice courses in social studies education
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-23
dc.contributor.departmentİlköğretim Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmSocial studies education
dc.subject.ytmSocial studies teaching
dc.subject.ytmSchool experience
dc.subject.ytmPractice of teaching lessons
dc.subject.ytmCandidate teachers
dc.identifier.yokid10197509
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516123
dc.description.pages158
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess