Sınıf öğretmenlerinin çocukluk örselenme yaşantıları ile sınıf yönetiminde kullandıkları disiplin türleri arasındaki ilişki
dc.contributor.advisor | Öksüz, Yücel | |
dc.contributor.author | Koç, Meltem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:31Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:31Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2019-11-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673735 | |
dc.description.abstract | Bu çalışma sınıf öğretmenlerinin çocukluk örselenme yaşantıları ile sınıfyönetiminde kullandıkları disiplin türleri arasındaki ilişkiyi araştırmak amacıylahazırlanmıştır. Araştırma 2016-2017 eğitim öğretim yılında Samsun ili merkezilçelerine bağlı devlet okullarında görev yapan 379 sınıf öğretmeninin sağladığı veriile oluşturulmuştur. Araştırma örneklemi basit seçkisiz örnekleme yöntemiylebelirlenmiş ve çalışma betimsel tarama modellerinden ilişkisel tarama modelikullanılarak hazırlanmıştır. Öğretmenlerin çocukluk yaşantılarına ilişkin örselenmedüzeylerinin ölçülmesinde Bernstein, Stein ve Newcomb (2003) tarafındangeliştirilen; Kaya (2014) tarafından Türk kültürüne uyarlanması yapılan `ÇocuklukDönemi Örselenme Yaşantıları Kısa Formu` kullanılmıştır. Öğretmenlerin sınıfyönetiminde kullandıkları disiplin türlerine ilişkin verilerin toplanmasında Esen(2006) tarafından geliştirilen `Disiplin Türleri Ölçeği` kullanılmıştır. Verilerinistatiksel analizinde parametrik olmayan Spearman Brown Sıra Farkları KorelasyonKatsayısı, Mann Witney-U ve Kruskal Wallis testleri kullanılmıştır. Araştırmasonucunda öğretmenlerin çocukluk örselenme yaşantıları arttıkça destekleyici,düzenleyici ve önleyici disiplin düzeylerinin azaldığı bulunmuştur.Anahtar Kelimeler : Sınıf yönetimi disiplin türleri, istismar, ihmal, sınıföğretmeni, çocukluk travması | |
dc.description.abstract | This study was prepared to investigate the relationship between childhood abuseexperiences of elementary school teachers and discipline types related to classroommanagement. The research consists data collected from 379 elementary schoolteachers working in state schools affiliated to Samsun city central provinces during2016-2017 educational year. The research sample size was determined by simplerandom sampling method and the study was prepared by using relational screeingmodel of descriptive survey models. `Childhood Depression Survival Short Form`developed by Bernstein, Stein and Newcomb (2003) and adapted to Turkish cultureby Kaya (2014) was used for measurement of teachers' childhood abuse levels. The`Disciplinary Types Scale` developed by Esen (2006) was used to collect the data oftypes of disciplinary related to classroom management of teachers. In the statisticalanalysis of the data, nonparametric Spearman Brown Row Differences CorrelationCoefficient, Mann Witney-U and Kruskal Wallis tests were used. As a result of theresearch, it was found that the supportive, regulatory and preventive disciplinaryapproaches of teachers decreased as the childhood abuse experiences increased.Key Words : Dicipline types of classroom management, childhood trauma,elementary school teacher, neglect, abuse | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Sınıf öğretmenlerinin çocukluk örselenme yaşantıları ile sınıf yönetiminde kullandıkları disiplin türleri arasındaki ilişki | |
dc.title.alternative | Relationship between childhood trauma experiences of classroom teachers and their discipline types for the classroom management | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2019-11-04 | |
dc.contributor.department | İlköğretim Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Classroom management | |
dc.subject.ytm | Class teachers | |
dc.subject.ytm | Childhood traumas | |
dc.subject.ytm | Discipline | |
dc.subject.ytm | Teachers | |
dc.identifier.yokid | 10202085 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 516783 | |
dc.description.pages | 105 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |