Show simple item record

dc.contributor.advisorKızıltan, Nalan
dc.contributor.authorKayacan, İbrahim
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:30Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:30Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-10-15
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673729
dc.description.abstractBu çalışmanın temel amacı, A2 düzeyindeki Yabancı Dil İngilizce (YDİ) lise sınavında kullanılan görsellerin öğrencilerin başarılarını etkileyip etkilemediğini tartışmaktır. Araştırmaya Anadolu Lisesinde okuyan 80 lise öğrencisi katılmış ve deney grubundaki 40 öğrenciye görsellerle hazırlanan sınav soruları verilirken kontrol grubundaki 40 öğrenciye resimsiz olarak sınav soruları verilmiştir. Sınavda görseller kullanıldığında öğrencilerin soruları daha iyi kavradığı ve daha doğru yanıtladığı; cinsiyet açısından ele alındığında ise kızların görselleri erkeklerden daha iyi algıladığı, sorulara daha çok doğru yanıt verdiği görülmüştür. Ayrıca, bu çalışmada, lise öğrencilerin sınavlarda görsellerin kullanımına yönelik tutumları da belirlenmiştir. Deney grubundaki öğrenciler, sınavlarda görsellerin kullanılmasıyla ilgili olumlu tutum sergilemişlerdir. Sonuçlar genel olarak ele alındığında, YDİ sınavlarındaki görsellerin, öğrencilerin farklı türdeki soruları kavrama yetileri üzerinde anahtar görevi gördüğü saptanmıştır.
dc.description.abstractThe main aim of this study is to discuss whether the types of visuals used in A2 level EFL high school exams affect students' academic achievement. 80 high school students in a public Anatolian high school took part in this study. 40 students in the experimental group took an exam the questions of which were accompanied by visuals while 40 students in the control group were given the achievement test without visuals. The study shows that the students comprehend the questions better and answer them more correctly when the questions in the exam are presented with visuals. In terms of gender, the females perceived the visuals better than the males and their correct answers were more in numbers. In addition, in the study, the students' perceptions towards the use of visuals in the exams have been highlighted. The results generally show that the experimental group has positive perceptions towards the use of visuals. Based on the findings, the visuals as a language cue in EFL exams seem to have affected the students' comprehension competence.en_US
dc.languageEnglish
dc.language.isoen
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleThe use of visuals in a2 level efl high school exams
dc.title.alternativeA2 seviyesi İngilizce lise dil sınavlarında görsellerin kullanımı
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-10-15
dc.contributor.departmentYabancı Diller Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmEnglish
dc.subject.ytmExamination
dc.subject.ytmVisual expression
dc.subject.ytmSecondary education schools
dc.subject.ytmHigh schools students
dc.subject.ytmStudent achievement
dc.identifier.yokid10186313
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid515498
dc.description.pages140
dc.publisher.disciplineİngiliz Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess