Show simple item record

dc.contributor.advisorErsanlı, Ercümend
dc.contributor.authorÖztürk, Mesut
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:29Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:29Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2019-11-05
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673726
dc.description.abstractBu araştırmanın amacı üniversite öğrencilerinin hasbilik düzeyleri ile dini tutumları arasındaki ilişkiyi incelemek, bu ilişkinin cinsiyet ve öğrenim görülen bölüm bağımsız değişkenleri ile ne düzeyde farklılaştığını tespit etmektir. Bu araştırmada betimsel araştırma yöntemi kullanılmıştır. Araştırmanın evrenini 2017-2018 eğitim öğretim döneminde Tokat Gaziosmanpaşa Üniversitesi Eğitim Fakültesi'nde öğrenim görmekte olan öğrenciler oluşturmaktadır. Bu evrende amaçsal örnekleme yöntemiyle belirlenen Rehberlik ve Psikolojik Danışmanlık Bölümü (136), Türkçe Eğitimi Bölümü (96) ve Sosyal Bilgiler Eğitimi Bölümü'nde (90) öğrenim görmekte olan kişiler örneklemi oluşturmaktadır. Veri toplama aracı olarak araştırmacı tarafından geliştirilen `Kişisel Bilgi Formu`, Ok (2011) tarafından geliştirilen `Ok-Dini Tutum Ölçeği` ile Öztürk ve Ersanlı (2018) tarafından geliştirilen `Hasbilik Ölçeği` kullanılmıştır. Veriler Pearson Korelasyon Testi, Spearman Sıra Farkları Korelasyon Testi, Kurskal Wallis, Mann-Whitney U ve MANOVA uygulanarak analiz edilmiştir. Bulgularda bireylerin hasbilik düzeyleri ile dini tutumları arasında pozitif yönde zayıf düzeyde anlamlı bir ilişki bulunmuştur. Bu ilişki bireylerin öğrenim gördükleri bölümlere göre farklılık gösterirken cinsiyete göre anlamlı bir farklılık göstermemektedir. Elde edilen bulgular ilgili literatür doğrultusunda tartışılmış ve ilgililere, araştırma sonuçlarına bağlı öneriler sunulmuştur.
dc.description.abstractThe purpose of this research is investigation of the relationship between philanthropy level and religious attitude of university students and explain how this relationship has changed in terms of gender and undergraduate program. Descriptive research method is used. Students who were in Tokat Gaziosmanpaşa University Faculty of Education in 2017-2018 academic year are the population of the study. The sample was 322 students composed of who were studying in Psychological Counseling and Guidance (196), Turkish Education (96) and Social Studies (90). A purposeful sampling method was used in the research. `Personal Information Form`, prepared by the researcher, `Philanthropy Scale` (Öztürk and Ersanlı, 2018) and `Ok- Religious Attitude Scale` (Ok, 2011) were used in the research as data collection tool. Data analysis was made by Pearson Correlation Test, Spearman Rank-Order Correlation, Kruskal Wallis, Mann-Whitney U and MANOVA. There is positive and weak relationship between religious attitude and philanthropy level. There is relationship between religious attitude and philanthropy in terms of undergraduate program. But there is not relationship between philanthropy and religious attitude in terms of gender. The findings were discussed in the light of the relevant literature and suggestions based on the results of the research were presented.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectDintr_TR
dc.subjectReligionen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.subjectPsikolojitr_TR
dc.subjectPsychologyen_US
dc.titleÜniversite öğrencilerinin hasbilik düzeyleri ile dini tutumları arasındaki ilişkinin incelenmesi
dc.title.alternativeInvestigation of the relationship between philanthropy level and religious attitudes of university student
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-05
dc.contributor.departmentEğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmPsychology-social
dc.subject.ytmBehavioural attitude
dc.subject.ytmReligious conducts
dc.subject.ytmUniversity students
dc.subject.ytmProsocial behaviour
dc.subject.ytmAltruism
dc.subject.ytmPhilanthropy
dc.identifier.yokid10202634
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid516828
dc.description.pages103
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess