Show simple item record

dc.contributor.advisorAytekin, Halil
dc.contributor.authorErdoğan, Fatma
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:21Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:21Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-14
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673694
dc.description.abstractOkul öncesi dönemde yabancı dil eğitimi ve öğretimine özgü bilimsel çalışmalar ışığında özellikle gelişmiş ülkelerde en az iki yabancı dil öğretimi yapılmaktadır. Ülkemizde de son yıllarda erken yaşta çocuklarda yabancı dil öğretimine giderek artan bir ilgi söz konusudur. Bu gelişmelere paralel olarak okul öncesinde yabancı dile özgü bilimsel çalışmaların daha çok kuramsal çerçevede yapıldığı görülmüştür. Bu alana katkı sağlayacak özgün bir araştırma yapma düşüncesi bu eksiklikten doğmuş ve araştırma uygulamalı olarak yürütülmüştür. Araştırmada Nitel yöntem tercih edilmiş ve bu yönteme uygun olarak araştırma problemi belirlenmiştir. Problemin belirlenmesinde araştırma yapılacak alana özgü kuram ve literatür çalışması, araştırmacının alana yönelik formasyonu ve deneyimi ve alana özgü beklentiler dikkate alınmıştır. Bu araştırmada gözlem, görüşme ve anket gibi veri toplama teknikleri kullanılmıştır. Nitel araştırmalarda, birden fazla veri toplama tekniğine başvurulması toplanan verilerin ve yapılan açıklamaların güvenilirliğinin ve geçerliliğinin arttırılması açısından önemlidir. Bu araştırmayı gerçekleştirmek için evren olarak Samsun'da bulunan bir özel anaokulu sınıfı ile bir devlet okulunun anasınıfı alınmış, örneklemini ise bu her iki anaokuluna devam eden çocuklar oluşturmuştur. Ancak şunu da ifade edelim ki bu bir kontrol grupsuz deneysel desen çalışmasıdır. Öğretilecek dil olarak ise Fransızca seçilmiştir. Fransızca olmasının sebebi araştırmacının Fransa'da doğup büyümesidir. Uygulamaya çocukların yanında ebeveynler de dâhil edilmiş ve çalışma okul ve aile işbirliği içerisinde yürütülmüştür. Bu uygulamayla, okul öncesi çocukların yabancı dil öğrenimine hazırbulunuşlukları, ilgileri ve öğrenme potansiyelleri incelenmiş ve öngörülen sürecin sonunda öğrencilerin çok büyük oranda başarılı olduğu gözlemlenmiştir. Uygulama bu dönemdeki çocukların hedef dili hangi yöntem ve tekniklerle daha kolay öğrenebildiklerini de ortaya koymaya imkân vermiştir. Özel anasınıfında Fransızcayı ikinci yabancı dil olarak alanlarla devlet anasınıfında ilk defa yabancı dil olarak Fransızca öğrenmeye çalışanlar arasında dikkate değer benzerlikler görülmüştür. Bu durum bir anlamda, çocukların okul öncesi evrede iki yabancı dil öğrenebileceklerinin de en açık göstergesi olarak görülebilir. Dil öğretimi sırasında yapılan sınıf içi uygulamalar, sınıf dışında evdeki egzersizlerle pekiştirilmiş ve elde edilen bulgular paylaşılmıştır. Bu bulgular ışığında, okul öncesi dönemde çocukların yaş, ilgi ve yetenekleri göz önüne alınarak yabancı dil öğretimine ağırlık verilmesi gerekliliği ortaya çıkmıştır. Ayrıca okul öncesi dönemde yabancı dil öğreniminin çocuğun, bilişsel, duygusal, dilsel ve sosyal gelişmesini olumlu yönde etkileyeceği ve onun istendik davranışlar edinmesine katkı sağlayacağı düşünülürse çalışmanın önemi daha iyi anlaşılacaktır.Anahtar Kelimeler: Okul Öncesi, Yabancı Dil Öğretimi, Erken Yaşta Yabancı Dil Öğretimi, Nitel AraştırmaSayfa Sayısı: 160Danışman: Doç. Dr. Halil AYTEKİN
dc.description.abstractIn consideration of scientific studies regarding foreign language teaching and education in preschool period, at least two foreign languages are taught especially in developed countries. Foreign language education for preschool children in Turkey has been increasing in recent years. In line with these developments, it is also observed that the scientific studies regarding foreign language teaching in preschool have been conducted within theoretical framework. The idea of making a distinctive research to contribute this field has emerged from this observation, and this study was carried out as an applied research. Qualitative research method was used in this study, and the research problem was determined in accordance with this method. In determining the problem, the hypothesis and literature review on the research field, the researcher's formation and experience regarding this field, and the expectations were taken into account. In this study, data collection methods, such as observation, interviews, and surveys, were used. Use of several data collection methods in qualitative research is important in terms of increasing the reliability and validity of the data collected and the explanations made. The population of this research study consisted of a private kindergarten and a public school's kindergarten in Samsun, and the research sample consisted of the children attending both schools. However, it should be noted that this is an experimental design study without any control groups. French was chosen as the foreign language to be taught. The reason for selecting French as the foreign language is that the researcher was born and raised in France. The parents were also included in this study, and the study was conducted in collaboration between the school and the parents. With this study, the preschool children's readiness/preparedness and interest in learning a foreign language, and their learning potentials were analyzed, and at the end of the anticipated process, it was observed that the students showed tremendous success. This study also allowed us to reveal which methods and techniques helped students of this age to learn the target language more easily. Significant similarities were observed between the children, who were taught French as a second foreign language in private kindergarten, and the children, who were taught French as the first foreign language in public school kindergarten. This may also be interpreted as the most explicit indicator of children's ability to learn two foreign languages in preschool period. In-class practices during language teaching were supported by non-class exercises and homework, and the data obtained were shared. In consideration of these findings, it was found that schools should focus on foreign language teaching in preschool period considering some parameters, such as age, interest, and abilities. In addition, the importance of this study will be better understood when it is taken into account that foreign language learning in preschool period will have positive effects on children's cognitive, emotional, lingual, and social development, and will contribute them to develop terminal behaviors. Keywords: Preschool, Foreign Language Education, Foreign Language Teaching in Early Childhood, Qualitative ResearchNumber of Pages: 160Advisor: Assoc. Prof. Dr. Halil AYTEKİNen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectFransız Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectFrench Linguistics and Literatureen_US
dc.titleOkul öncesi çocuklarda yabancı dil olarak Fransızca öğretimi
dc.title.alternativeFrench teaching as a foreign language in preschool for children
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2020-09-14
dc.contributor.departmentYabancı Diller Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmForeign language education
dc.subject.ytmForeign language teaching
dc.subject.ytmFrench language
dc.subject.ytmPreschool childrens
dc.subject.ytmPreschool education
dc.identifier.yokid10225247
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533180
dc.description.pages178
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess