Okul öncesi dönem çocukların akıllı telefonlar ile oynadıkları giysi giydirme oyunları üzerine bir inceleme
dc.contributor.advisor | Özer, Bayram | |
dc.contributor.author | Kurt, Büşra | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:20Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:20Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-21 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673689 | |
dc.description.abstract | Bu araştırmanın temel amacı okulöncesi dönem çocuklarının akıllı telefonlar ile oynadıkları giysi giydirme oyunlarının, bu dönem çocukların yaş ve gelişim düzeylerine uygun olup olmadığının incelenmesidir. Bu amaçla, mevcut giysi giydirme oyunlarından en çok indirilen 5 oyun incelenmiş, çalışma grubunu 22 akademisyen oluşturmuştur. Çalışmada vaka analizi yöntemi kullanılmıştır. Puanlama aracı olarak dereceli puanlama anahtarı kullanılmıştır. Oyunların analizi için uzmanlarla yapılan görüşmeler sonucunda beş konu alanı belirlenmiştir. Konu alanları karakter analizi, görsel unsurlar, kullanılan müzikler, gelişim alanları ve verilen mesajlar şeklindedir. Bu anahtarlar 22 akademisyen tarafından puanlanmış ve ortaya çıkan sonuçlar analiz edilmiştir. Çalışma sonucunda, giysi giydirme oyunlarının okulöncesi dönem çocukların yaş ve gelişimlerine uygun olmayan kısımlarının bulunduğu, bu sebeple oyunların okulöncesi dönem çocuklar için yeniden yapılandırılarak iyileştirilmesi gerektiği görülmüştür. Oyunlarda uzman desteği ve değerlerin yer almadığı gözlenmiştir. | |
dc.description.abstract | The main aim of this research is to examine whether the dress-up games played by preschool children are appropriate for the age and development level of those children. For this purpose, the 5 top downloaded games in the market are reviewed and 22 academicians have formed the working group. Case study model was used in this study. Grading key was used for polychotomous scoring in this study. 5 matter area specified by subject experts with grading keys prepared for game's analys. Subject area defined as character analysis, visual elements, sound, development areas, and given messages. This grading key was graded by 22 academician and emergent result was analyzed. Points scored in the applied grading key results indicate that the game is not suitable for the age and development levels of the preschool children and should be restructured. Professional support and values are not found in the chosen game. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | Okul öncesi dönem çocukların akıllı telefonlar ile oynadıkları giysi giydirme oyunları üzerine bir inceleme | |
dc.title.alternative | An analysis of dress up games played by preschool children on smartphone | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-21 | |
dc.contributor.department | Eğitim Bilimleri Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Preschool childrens | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Play behaviour | |
dc.subject.ytm | Plays | |
dc.subject.ytm | Digital games | |
dc.subject.ytm | Child development | |
dc.identifier.yokid | 10227304 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 533476 | |
dc.description.pages | 125 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |