MEB ortaöğretim görsel sanatlar dersi atölye donanımları ve bir atölye uygulaması
dc.contributor.advisor | Kaptan, Ata Yakup | |
dc.contributor.author | İnan, Şebnem | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:19Z | |
dc.date.submitted | 2018 | |
dc.date.issued | 2020-09-04 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673687 | |
dc.description.abstract | Öğrenim mekânlarının fiziki yapısı ve donanımları öğrencilerin yaratıcılıklarını, derse olan ilgilerini ve isteklerini arttırdığı, öğrenciyi derse karşı motive ettiği düşünülmektedir. Bu anlamda Görsel Sanatlar dersi için atölyelerin fiziki yapısı ve donanımları öğrenci için büyük bir önem taşımaktadır. Milli Eğitim Bakanlığı Ortaöğretim Görsel Sanatlar dersi eğitim programına göre birçok uygulamalı sanat alanını içinde barındıran Görsel Sanatlar dersinin gerektiği gibi işlenebilmesi için Ortaöğretim kurumlarında öğrencilerin rahatlıkla çalışabilecekleri, bir atölye mutlaka bulunması gerektiği düşünülmektedir. Araştırmada; Ortaöğretim kurumlarında Görsel Sanatlar dersi için atölye donanım ve mekân gereklilikleri ele alınmış ve bu konuda ülkemizde ve yurt dışındaki çalışmalar araştırılmış, eksiklikler, yapılan çalışmalar ve olması gerekenler tartışılmıştır. Ortaöğretim kurumlarında Görsel Sanatlar dersi için atölye mekân ve donanımlarının önemi ve nasıl olması gerektiğini örnek bir atölye proje uygulamasıyla da açıklamak amaçlanmıştır. Atölye donanımlarının ve ortamının Görsel Sanatlar dersi için gerekli ve önemli olduğunun anlaşılması ve pratikte uygulamaya geçilmesi öğrencilerde, derse olan ilgi ve isteğini arttıracaktır öğretmenler ise Görsel Sanatlar dersini olması gerektiği gibi işleme fırsatı bulacaklardır. | |
dc.description.abstract | It is thought that the physical structure and the equipment of the learning environment motivate the students to the course, increase the interest and the equipment of the workshops in Visual arts lessons have a great importance for the students. It is thought that there should definetely be a workshop so that the students are able to study comfortably in secondary education institutions in order to be able to process the Visual arts lessons including many applied art fields, as they require according to The Ministry of National Education Secondary education insitutions have been handled and the workings have been searched in our country and abroad, the deficiencies, workings which have been done and the necessities have been discussed. In secondary education institutions, it is also aimed to explain the importance of workshop environments and equipments with a sample workshop Project practice for Visual arts lessons and how they should be. Having been understood workshop equipments and environments are necessary and important for Visual arts lesson and put into practice will increase the interest and desire of the students to the course and the teachers will have the opportunity to process Visiual arts lesson as it requires. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.title | MEB ortaöğretim görsel sanatlar dersi atölye donanımları ve bir atölye uygulaması | |
dc.title.alternative | MEB (The ministry of national education) secondary education visual arts course workshop equipments and a workshop | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-09-04 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Visual arts education | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Secondary education schools | |
dc.subject.ytm | Workshop | |
dc.subject.ytm | Art education | |
dc.identifier.yokid | 10219859 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 532744 | |
dc.description.pages | 178 | |
dc.publisher.discipline | Diğer |