Show simple item record

dc.contributor.advisorKaptan, Ata Yakup
dc.contributor.authorShahmari Kalestan, Saeideh
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:19Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:19Z
dc.date.submitted2018
dc.date.issued2020-09-16
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673686
dc.description.abstractSanat tarihi boyunca önemli bir yeri olan ve birçok sanatçı tarafından kullanarak günümüze kadar gelen baskıresim tekniği sanatın vazgeçilmez tekniklerinden biridir. Yüksek baskı tekniği, düz bir yüzey üzerinde boya alması istenen yerlerin yüksekte, basılması istenmeyen yerlerin ise oyularak çıkarılması ilkesine dayalı ilk baskıresim tekniğidir. Yüksek baskı tekniğinde linolyum ve ağaç kalıplar kullanılmaktadır. Yüksek baskı tekniği dünyada başlangıçta çoğaltım amacı için kullanılırken tarihsel süreç içinde belli değişme, gelişme ve yorumlama ile ünlü ressamların eserlerini çoğaltmak ve yaygınlaştırmak amacıyla kullanılmıştır. 17.yüzyılda Japonya'da uygulanan yüksek baskı, Avrupalı sanatçıları etkilemiş sanatsal ifade aracı olarak tekrar büyük bir ivme kazanmıştır. Linolyum ise ilk olarak 1867 yılında Fransz Çizek'in sanat eğitimi verdiği okullarda kullanılmış teknik Picasso'nun bulduğu eksiltme yöntemi ile en üst seviyelere ulaşmıştır. Türkiye'de ise ilk olarak yüksek baskı tekniklerinden ağaç baskı 1730 yılında İbrahim Müteferrika'nın bastığı `Tarihi Hindi Garbi` adlı kitapta kullanılmıştır. Sanatın önemli ögelerinden biri olan yüksek baskı, sanat eğitiminde gereken ilgiyi görmemesi kaygı vericidir. Türkiye'de yüksek baskı tekniğinin uygulanması çocuk hikaye kitaplarında pek rastlanmamaktadır. Nitel özellik taşıyan bu araştırmada, kaynak ve alan taraması yapılmıştır. Yüksek baskı tekniğini çocuk hikaye kitaplarında uygulayan sanatçıların çalışmaları değerlendirilmiştir. Betimsel yöntemlerin, yayın tarama tekniklerinin kullanıldığı bu araştırma ile yapılan masal araştırmalarının sonucunda, belirlenen sorunların giderilmesi ve üzerinde tartışma` olanağının artırılabilmesi için Ondokuz Mayıs Üniversitesi Güzel Sanatlar Eğitimi Bölümünde `Yüksek Baskı Tekniği Yöntemi ile 5-7 Yaş Grubuna Yönelik Hikaye Kitabı Uygulaması` başlığıyla bir atölye çalışması yapılmıştır. Bu çalışma sürecinde 24 öğrenciyle çalışılmış ve 20 adet kitap tasarımıyla sonuçlandırılmıştır. Araştırmacı tarafından bu çalışma için yapılan uygulama süreci sonunda, linol baskı tekniği ile örnek bir kitap tasarlanmıştır. Ortaya çıkan ürünler, araştırmanın en önemli verilerini oluşturmaktadır. Bu araştırma ile, sanat tarihinde ve sanatçı uygulamalarında, geçerli bir ifade dili olarak yerini almış olan baskıresim tekniklerinden, yüksek baskı tekniğinin 5-7 yaş grubuna yönelik hikaye kitaplarında uygulanabilirliğinin, betimlenmesi amaçlanmaktadır.Anahtar Kelimeler: Çocuk Hikaye Kitabı, Linol Baskı, Yüksek Baskı
dc.description.abstractThroughout history of art having an important place and until today printing picture technique with used by many artists is one of the indispensable techniques of art. The high printing technique is the first printing technique based on the pressing with carved out removing and places where it is desired to paint on a flat surface and unwanted places. In high pressure technique linoleum and tree molds are used. The high pressure technique is used initially as a means of aesthetic expression in the world for pure reproduction purposes but in the historical process with certain change, development and interpretation has been used to reproduce and popularize the works of famous painters. High pressure exerted by Japan artists in the 17th century, European artists have influenced the artistic means of expression has gained great momentum again. And Linoleum was first used in 1867 is given by Franz Czech's art education in schools with the method of reduction by Picasso, the technical technique used by Franz Çizek in his art education. In Turkey, first of all, it is used in the book titled `Historical Hindi Garbi` printed by Ibrahim Müteferrika in 1730. This important element of the arts, a concern to see the necessary interest in arts education. Moreover, the application of the high pressure technique in Turkey is rarely reported in children's story books. In this qualitative research, the source and area survey will be conducted. High pressure technology in children's story books and understanding of art Studies will be evaluated. Scientific methods and literature review techniques used in this study. In the end, the application will be made with linoleum printing technique by researcher. In order to increase the possibility of discussing, an atolye project with the topic of `Implementation of Storybook Towards the Ages 5-7 Relief Printing Technique` was held in the department of Fine Arts Education at Ondokuz Mayıs University during the last year. İn this project, 24 students have been worked and participated, the design of 20 books was finalized too. At the end of the project, a sample book was designed by researcher with the linocut printing technique. The resulting products are the most important data of this research. With this research, in art history and artist practices, from printing picture techniques which have taken place as a valid expression language, it is aimed to describe the applicability of the high pressure technique in story books for the 5-7year old group.Key Words: Children's Story Book, High Pressure, Linoleum Printingen_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectGüzel Sanatlartr_TR
dc.subjectFine Artsen_US
dc.titleYüksek baskı tekniği yöntemi ile 5-7 yaş grubuna yönelik hikaye kitabı uygulaması
dc.title.alternativeImplementation of storybook towards the ages 5-7 relief printing technique
dc.typedoctoralThesis
dc.date.updated2020-09-16
dc.contributor.departmentGüzel Sanatlar Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.subject.ytmChildren's books
dc.subject.ytmStory books
dc.subject.ytmPrint
dc.subject.ytmPrinting techniques
dc.subject.ytmLinocut print
dc.subject.ytmHigh printing
dc.identifier.yokid10226018
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid533272
dc.description.pages189
dc.publisher.disciplineDiğer


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess