Yetişkinlerin sanatsal yaratıcılığında oyun güdüsü
dc.contributor.advisor | Kaptan, Ata Yakup | |
dc.contributor.author | Aksu, Ezgihan | |
dc.date.accessioned | 2021-05-08T10:42:19Z | |
dc.date.available | 2021-05-08T10:42:19Z | |
dc.date.submitted | 2019 | |
dc.date.issued | 2020-01-10 | |
dc.identifier.uri | https://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673684 | |
dc.description.abstract | Oyunun ve oyuncu düşünce yapısının yetişkinlerin sanatsal yaratıcılıklarına olan olumlu etkisini ele aldığımız bu araştırmayla gelişen toplum içinde yer edinen bireylerin, üretimlerini ve psikososyal durumlarını olumlu yönde etkilediği savunulmuştur. Bu unsurların, örneklerle birlikte incelenmesi ve değerlendirilmesi amaçlanmıştır. Oyunu daha çok çocuklar için gören ya da yetişkinler için sadece boş zaman aktivitesi olarak gören düşüncelere karşı, oyunun yetişkinlerin yaratıcılığına ve yaşamlarına olan olumlu etkilerini savunan araştırmalar yapılmış ve derlenmiştir. İlk çağlardan itibaren taşla, aşıkla ya da tahta parçalarıyla oynayan insan toplumu zamanla elindeki nesnelerle oynayarak amacı dışında kullanmayı, oyunda olduğu gibi; ekleme-çıkarma, yapma-bozma gibi yöntemlerle başka ürünler elde etmeyi öğrenmiştir. Ressamların çizgi ve formlarla oynaması ya da yazarların sözcüklerle oynaması gibi insanoğlu uygulamalı veya zihinsel olarak aslında hep oyun oynamaktadır. Bu oyunlar yetişkinlerin yaşamında, doğası gereği yine özgür ve özgün bir ortam içinde yaratıcılığı geliştirirken çocuktan farklı olarak daha bilinçli bir süreç içinde gelişimini sağlar. Günümüzde de bu doğrultuda okullarda, çalışma ortamlarında ya da günlük hayat içerisinde oyuna fırsat verecek yetişkin eğitimleri, etkinlikleri, odaları ya da alanları giderek yaygınlaşmaktadır. Bu çağda bakış açılarımız, düşüncelerimiz ve yaratım süreçlerimiz de bir bütün olarak hayatımızın her alanında aktif olmalıdır. Yaratıcı bir birey yaşamının her alanında bu özelliği sayesinde sıradanlıklar içinde sivrilecek ve dolaylı olarak ruhsal ve sosyal anlamda da olumlu geri dönüşler alacaktır. Algı ve dikkat konusunda duyarlılıklar artırılıp oyun gibi daha özgür aktiviteleri, düşünce yapılarını hayatımıza nasıl dahil edilebileceğimiz konusunda örnekler ele alınarak ilgili literatür taramaları yapılmıştır. Araştırma süreci sonunda, yaratıcılığımızı artıracak tutumları ve düşünce şekillerini geliştirmek adına, oyunun ve oyuncu tavrın; sanatta, bilimde, eğitimde ve hatta günlük yaşam içerisinde benimsenmesinin gerekliliği sonucuna varılmıştır. | |
dc.description.abstract | That research about the effects of the games on adults which are found to improve the artistic creativity of adults clarifies how those games shape their productivity and psychosocial conditions in their lives. The research aims at examining the examples on the issue and evaluating them accordingly. Despite the misinterpretation and generalisation that regards playing games only limited to children or only as a childlike pastime activity, the positive impacts of playing games on adult life in their social lives and productivity are supported with the help of other researches. Human beings that had played with pebbles or pieces of wooden since the beginning of the dawn of the civilisation discovered playing with the materials they had at hand beyond their current purpose in addition to creating authentic materials from them as in the games. In fact, human beings have always been involved in playing both practically and mentally as artists playing with forms and lines and writers playing with words. Those games, as distinct from it does for children, contribute to a more self-conscious mental development for adults in addition to fostering their creativity naturally in a free and authentic environment. In line with this, more and more adult education, activities, rooms and spaces are getting prevalent at the present time in schools, working environment and daily life, which creates an opportunity to play games. Our perspectives, thoughts and process of creating should also be active and present in every aspect of our lives as a whole in that age. A creative person is supposed to come into prominence with the help of that trait they have and accordingly receive positive feedback from others both mentally and socially. The examples of how we can add more independent activities and perspectives into our lives by raising more awareness about perception and caution are examined and the required literature reviews are provided. In the end of researching process, it is clarified that playing games and having a playful attitude should be adopted in art, science, education and daily life so as to develop attitudes and perspectives that foster our creativity. | en_US |
dc.language | Turkish | |
dc.language.iso | tr | |
dc.rights | info:eu-repo/semantics/openAccess | |
dc.rights | Attribution 4.0 United States | tr_TR |
dc.rights.uri | https://creativecommons.org/licenses/by/4.0/ | |
dc.subject | Eğitim ve Öğretim | tr_TR |
dc.subject | Education and Training | en_US |
dc.subject | Güzel Sanatlar | tr_TR |
dc.subject | Fine Arts | en_US |
dc.title | Yetişkinlerin sanatsal yaratıcılığında oyun güdüsü | |
dc.title.alternative | Game motivation for the artistic creativity of the adult | |
dc.type | masterThesis | |
dc.date.updated | 2020-01-10 | |
dc.contributor.department | Güzel Sanatlar Ana Bilim Dalı | |
dc.subject.ytm | Education plays | |
dc.subject.ytm | Basic art education | |
dc.subject.ytm | Memory training | |
dc.subject.ytm | Science and arts centers | |
dc.subject.ytm | null | |
dc.subject.ytm | Animation art | |
dc.subject.ytm | Experimental art | |
dc.subject.ytm | Visual arts course | |
dc.subject.ytm | Fine arts academy | |
dc.subject.ytm | High schools of fine arts and sports | |
dc.identifier.yokid | 10305152 | |
dc.publisher.institute | Eğitim Bilimleri Enstitüsü | |
dc.publisher.university | ONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ | |
dc.identifier.thesisid | 601383 | |
dc.description.pages | 90 | |
dc.publisher.discipline | Resim-İş Eğitimi Bilim Dalı |