Show simple item record

dc.contributor.advisorKargı, Birkan
dc.contributor.advisorBakır, Nevzat
dc.contributor.advisorKırgız, Şenay
dc.contributor.authorEryilmaz, Öznur
dc.date.accessioned2021-05-08T10:42:18Z
dc.date.available2021-05-08T10:42:18Z
dc.date.submitted2019
dc.date.issued2019-11-20
dc.identifier.urihttps://acikbilim.yok.gov.tr/handle/20.500.12812/673682
dc.description.abstractYabancı dil öğretiminde dil kültür ilişkisinde baskın unsur kültürdür. Zira bu alanda son dönem paradigma değişimine göre artık yabancı dil öğrenimi öğrenenlerin kişisel ve toplumsal gelişiminde önemli rol oynadığını ortaya koymaktadır.Yabancı dil öğretiminde ders içeriklerinin düzenlenmesinde iletişimsel yetinin geliştirilmesi bağlamında, amaca yönelik olarak kültürel değerlerin öğretilmesi kendi kültürü ile öteki kültürün benzer ve farklı yanlarının farkındalığının öncelenmesinin gerekliliği ortaya çıkmaktadır. Ancak uygulamada yabancı dil öğretiminde kültürlerarası yaklaşımlara yeterince yer verilmemektedir, dolayısıyla dil öğretiminde istendik sonuçlar elde edilememektedir. Sorunun giderilebilmesi için yabancı dil derslerinde öğrenenin merkezde olduğu çok kültürlü öğrenme modellerinden yararlanmanın gerekli olduğu görülmektedir. Kültürün önyargısız ve doğru şekilde tanıtılabilmesi için kültürlerarası yaklaşımı ön gören öğretim çıktılarına ve kültür ediniminin ön planda olduğu materyallere ihtiyaç duyulmaktadır. Bu doğrultuda okur odaklı yaklaşımın merkezde olduğu, öğrenenin beklenti ufkuyla örtüşen kültürlerarası boyutta yazılmış özgün metin seçimleri yabancı dil öğretiminde tam öğrenme hedefine ulaşılmasında verimli olabileceği düşünülmektedir. Bu bağlamda yabancı dil öğretiminde yaşamı çok kültürlü yoldan öğretim ortamlarına taşıyan özgün metinleri de göçmen yazınında bulmak mümkün gözükmektedir. Bu tezde, yabancı dil öğretiminde kültür aktarımları bağlamında göçmen yazınına ait yapıtların iletişimsel yetinin geliştirilmesine ve öğrenenlerin kendi dünyası ile hedef dilin kültürü hakkında düşün üretebilme ve kendini ifade edebilme becerisinin kazandırılmasına nasıl ve ne denli katkılar sağlayabileceği sorusu seçili yazara ait seçili yapıtlar yardımıyla irdelenmiştir. Zira sadece hedef dildeki davranış biçimlerini öğretmenin sınırlılıkları nedeniyle yabancı dilin tam öğrenilmesinde eksiklik yaratabileceği görülmüştür. Bu amaca yönelik olarak bu tezde Türk göçmen edebiyatı bağlamında Saliha Scheinhardt'ın seçili eserlerinde kültürlerarası boyutların yabancı dil derslerine etkileri irdelenerek yabancı dil öğreniminin nasıl daha etkili ve kalıcı olabileceği ortaya konulmuştur. Tez üç bölümden oluşmaktadır: birinci bölümde kültür ve kültürlerarasılık kavramı hakkında görüşler şekillendirilmiş, ikinci bölümde yabancı dil öğretiminde kültürlerarasılığın yeri belirginleştirilmiş ve üçüncü bölümde göçmen edebiyatının yabancı dil öğretimine katkısı vurgulanarak, hedef dilde tam öğrenmeye etkisi ortaya konmuştur.
dc.description.abstractCulture is the dominant element in language-culture relations in foreign language teaching. Because of the recent paradigm shift, this area reveals that foreign language learning plays an important role in the personal and social development of the learners.In the context of the development of communicative competence in the arrangement of the course content in foreign language teaching, the teaching of cultural values for the sake of necessity necessitates the excellence of its own culture and the awareness of similar and different aspects of other cultures.In practice, however, intercultural approaches do not adequately take place in foreign language teaching, so no specific results can be obtained in language teaching. It seems that in order to solve the problem, it is necessary to utilize multicultural learning models in which learners are centralized in foreign language courses. In order to be able to introduce culture without prejudice and correctly, intercultural learning outputs are needed, and materials that are the forefront of cultural acquisitions are needed.In this respect, it is thought that the literary approach at the center, and the original text choices written in the intercultural dimension which overlaps with the expectation of the learners can be efficient in reaching the full learning goal in foreign language teaching. In this context, it is possible to find original texts in foreign language teaching that bring life into multicultural teaching environments.In this thesis, with the help of selected works belonging to the selected writer, the question of how to develop the communicative competence of the writings of the migrant literature in the context of foreign language teaching and how the learners can produce the ability to express their own language and culture in the target language and thus the culture of the target language can be provided. It is only because of the limitations of teaching the forms of behavior on the target side that the foreign language is fully learned, it can be seen to be deficient.For this purpose, in this thesis, in the context of Turkish immigrant literature, the effects of intercultural dimensions on the foreign language lessons in the selected works of Saliha Scheinhardt has been examined and how the foreign language learning can be more effective and lasting. The thesis consists of three chapters: the first part is about the concept of culture and interculturalism, the second part is the place of interculturalism in foreign language teaching and the third part is emphasizing the contribution of immigrant literature to foreign language teaching.en_US
dc.languageTurkish
dc.language.isotr
dc.rightsinfo:eu-repo/semantics/openAccess
dc.rightsAttribution 4.0 United Statestr_TR
dc.rights.urihttps://creativecommons.org/licenses/by/4.0/
dc.subjectAlman Dili ve Edebiyatıtr_TR
dc.subjectGerman Linguistics and Literatureen_US
dc.subjectEğitim ve Öğretimtr_TR
dc.subjectEducation and Trainingen_US
dc.titleTürk göçmen edebiyatı bağlamında Saliha Scheinhardt`ın yapıtlarının kültürlerarası boyutları ve yabancı dil derslerine etkileri
dc.title.alternativeIntercultural dimensions of the works of Saliha Scheinhardt in the context of Turkish immigrant literature and its effects on foreign language teaching
dc.typemasterThesis
dc.date.updated2019-11-20
dc.contributor.departmentYabancı Diller Eğitimi Ana Bilim Dalı
dc.identifier.yokid10246070
dc.publisher.instituteEğitim Bilimleri Enstitüsü
dc.publisher.universityONDOKUZ MAYIS ÜNİVERSİTESİ
dc.identifier.thesisid579221
dc.description.pages116
dc.publisher.disciplineAlman Dili Eğitimi Bilim Dalı


Files in this item

Thumbnail

This item appears in the following Collection(s)

Show simple item record

info:eu-repo/semantics/openAccess
Except where otherwise noted, this item's license is described as info:eu-repo/semantics/openAccess